López Chao, Vicente Adrián Autor

El proceso creativo detrás de la física y mecánica del movimiento animado

  • Ángel-José-F. Lamosa
  • Vicente López-Chao

Con A de animación - 4/03/2024

10.4995/caa.2024.20240

  • ORCID

Composición e iteración de color para desarrollar arte de concepto de entornos. Exploración de un procedimiento de análisis visual en el desarrollo creativo

  • Vicente López-Chao
  • Pedro Meira-Rodríguez

Revista 180 - 30/12/2023

10.32995/rev180.num-52.(2023).art-1068

  • ORCID
Open Access

Visualizar la idea. Procesos gráficos creativos en arquitectura y arte de concepto

  • Vicente López-Chao
  • Angel J. Fernández-Álvarez

EGA Revista de Expresión Gráfica Arquitectónica - 30/11/2023

10.4995/ega.2023.19064

Número de citas:
Open Access

Architectural graphics and the experience of space. Freehand drawing and photograph to deepen on communicative qualities in linear perspective

  • Vicente López-Chao
  • María Rodríguez-Grela

Frontiers of Architectural Research - 1/07/2023

10.1016/j.foar.2023.05.012

Número de citas:
Open Access

Unreal memories

  • Vicente Lopez-Chao
  • Ángel J. Fernández-Álvarez
  • María Rodríguez-Grela

SOBRE - 30/06/2023

10.30827/sobre.v9i1.27015

Número de citas:

Collaborative Graphic Simulation Experience Through Project-Based Learning to Develop Spatial Abilities

  • Lopez-Chao, Vicente
  • Luis Saorin, Jose
  • De La Torre-Cantero, Jorge
  • Melian-Diaz, Damari

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION - 2022

De lo conductual a lo emocional: métodos gráficos de evaluación arquitectónica

  • Ángel J. Fernández-Álvarez
  • Vicente López-Chao

BAc Boletín Académico. Revista de investigación y arquitectura contemporánea - 31/12/2022

10.17979/bac.2022.12.0.8862

Número de citas: 2 (Web of Science)

A Geo-data Collection Strategy to Assess Housing in Its Social, Environmental, and Spatial Aspects

  • Pereira-Martínez D.
  • López-Chao V.
  • Lizancos P.
  • Pereira V.B.

ArchiDOCT - 1/1/2022

Número de citas:
Open Access

Un enfoque bibliométrico a los procedimientos gráficos como método de investigación

  • Vicente López-Chao
  • Antonio Amado
  • Underléa Miotto Bruscato

EGA Revista de Expresión Gráfica Arquitectónica - 15/07/2022

10.4995/ega.2022.16451

Número de citas: 3 (Web of Science)
Open Access

Repercusión de la formación investigadora en la producción científica de Expresión Gráfica Arquitectónica indexada en SJR

  • Vicente López-Chao
  • Antonio Amado Lorenzo

Revista Espanola de Documentacion Cientifica - 20/10/2021

10.3989/redc.2021.4.1814

Número de citas: 2 (Web of Science)

Concept Takes Command: A Proposal to Teach and Learn Architectural Graphics with Digital Tools

  • Ángel J. Fernández-Álvarez
  • Vicente López-Chao

2024

10.1007/978-3-031-57575-4_11

  • ORCID

Diffusion Models for Environment Visualization: Leveraging Stable Diffusion as a Generator for Architectural Spatial Design

  • Pedro Meira-Rodríguez
  • Vicente López-Chao

2024

10.1007/978-3-031-57575-4_49

  • ORCID

From Y to Z Generation, an Engineering Students’ Spatial Skill Analysis

  • López Chao V.A.
  • Martín-Gutiérrez J.

Lecture Notes in Mechanical Engineering - 1/1/2020

10.1007/978-3-030-41200-5_43

Número de citas:

LEARNING SPACE AND MATHEMATICS EDUCATION

  • Vicente Lopez-Chao
  • Maria Dorinda Mato-Vazquez
  • Vicente López Pena

EDULEARN18 Proceedings - 07/2018

10.21125/edulearn.2018.1887

GRAPHIC EXPRESSION IN INDUSTRIAL DESIGN AND PRODUCT DEVELOPMENT: DIFFERENCES IN A COMMON FRAMEWORK OF HIGHER EDUCATION

  • Darío Ramiro-Aparicio
  • Vicente López-Pena
  • Vicente López-Chao

INTED2018 Proceedings - 03/2018

10.21125/inted.2018.2292

BEYOND GRAPHIC EXPRESSION: A DIAGNOSIS ABOUT THE USE OF ICT TEACHING METHODS IN ENGINEERING AND ARCHITECTURE DEGREES

  • Vicente López-Chao
  • Darío Ramiro-Aparicio
  • Vicente López-Pena

INTED2018 Proceedings - 03/2018

10.21125/inted.2018.2285

Número de citas: 1 (Web of Science)

COMPARATIVE STUDY OF THE ACQUISITION OF ICT COMPETENCE IN GRAPHIC EXPRESSION BETWEEN THE UDC AND THE US

  • Dario Ramiro-Aparicio
  • Vicente López-Pena
  • Vicente López-Chao

ICERI2017 Proceedings - 11/2017

10.21125/iceri.2017.1353

Número de citas: 2 (Web of Science)

DOES CLASSROOM SEATING LOCATION MEAN A BARRIER IN THE PROCESS OF LEARNING IN HIGHER EDUCATION?

  • Vicente López-Chao
  • Jesús Miguel Muñoz-Cantero
  • Ricardo García-Mira

ICERI2017 Proceedings - 11/2017

10.21125/iceri.2017.1351

A study of the IT competence training in technical drawing in higher education

  • López-Pena, V.
  • López-Chao, V.
  • Ramiro-Aparicio, D.

ACM International Conference Proceeding Series - 18/10/2017

10.1145/3144826.3149547

Número de citas: 2 (Scopus)

Analysis of the relaton between it school design and the lack of teaching method based on digital competence

  • López-Chao, V.
  • Muñoz-Cantero, J.M.
  • López-Pena, V.

ACM International Conference Proceeding Series - 18/10/2017

10.1145/3144826.3145429

Número de citas: 1 (Scopus)

ANALYSIS OF THE USE OF CAD-3D TO DEVELOP SPATIAL CAPABILITY

  • Vicente López-Chao
  • Vicente López-Pena
  • Darío Ramiro Aparicio

EDULEARN17 Proceedings - 03/2017

10.21125/edulearn.2017.2307

ANALYSIS OF THE ACQUISITION OF DIGITAL COMPETENCE IN TECHNICAL DRAWING IN HIGHER EDUCATION

  • Vicente López-Pena
  • Vicente López-Chao
  • Darío Ramiro Aparicio

EDULEARN17 Proceedings - 03/2017

10.21125/edulearn.2017.2305

ICT as an interdisciplinary learning platform of Mathematics, Music and Arts in Secondary Education

  • Chao-Fernández, R.
  • Mato-Vázquez, D.
  • López-Chao, V.A.

ACM International Conference Proceeding Series - 2/11/2016

10.1145/3012430.3012626

Número de citas: 1 (Scopus)

Este autor no tiene patentes.

El impacto del diseño del espacio y otras variables socio-físicas en el proceso de enseñanza-aprendizaje

  • López Chao, Vicente Adrián

2017

  • ORCID

Departamento: Educación

Correo electrónico: valchao@ual.es

Scopus: 7

Web of Science: 7

Scopus: 4

Web of Science: 5

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 20/04/24 6:13
Próxima recolección programada: 27/04/24 3:00