Elegir campos a generar del autor Raquel

Datos personales Todos / Ninguno
Correo Electrónico
Artículos Todos / Ninguno
Validation of the Child and Youth Resilience Measure-28 (CYRM-28) among Spanish youth
The Proactive-Reactive Resilience as a Mediational Variable Between the Character Strength and the Flourishing in Undergraduate Students
Resilience as a Buffering Variable Between the Big Five Components and Factors and Symptoms of Academic Stress at University
How has the COVID-19 crisis affected the academic stress of university students? The role of teachers and students
Effects of Levels of Self-Regulation and Regulatory Teaching on Strategies for Coping With Academic Stress in Undergraduate Students
Lifetime prevalence of mental health problems in Adult Lower Secondary Education: a student survey
e-Coping with Academic Stress, an online utility for students’ self-assessment and self-improvement: benefits and limitations
Satisfaction with the self-assessment of university students through e-Coping with academic stress utilityTM
Linear Relationship between Resilience, Learning Approaches, and Coping Strategies to Predict Achievement in Undergraduate Students
Relationship between Resilience and Self-regulation: A Study of Spanish Youth at Risk of Social Exclusion
La participación de las familias en el sistema educativo de Navarra
La docencia en la universidad y el compromiso social y educativo
Familien parte-hartzea Nafarroako hezkuntza sisteman Egileak Pedro González Felipe, Charo Repáraz Abaitua, Ángel Sanz Moreno Kolaboratzaileak
TEACHING AT THE UNIVERSITY AND SOCIAL AND EDUCATIONAL IMPROVEMENT
RELATIONS BETWEEN THE PERSONAL SELF-REGULATION AND LEARNING APPROACH, COPING STRATEGIES, AND SELF-REGULATION LEARNING, IN UNIVERSITY STUDENTS (PROCESS)
El TDAH
Resiliencia en niños con cáncer
Resiliencia y Trastorno de Aprendizaje Procedimental, un enfoque de trabajo en el aula.
Tendencias emergentes en evaluación formativa y compartida. El papel de las nuevas tecnoloǵıas (II)
Tendencias emergentes en evaluación formativa y compartida. El papel de las nuevas tecnoloǵıas (I)
Cyberbullying and students' engagement in school: a literature review
Handbook of Resilience in Children [Reseña]
Perfiles de resiliencia y estrategias de afrontamiento en la universidad: variables contextuales y demográficas
Resilience and coping strategy profiles at university: Contextual and demographic variables
Resiliencia y Autorregulación en Jóvenes Navarros Con riesgo de Exclusión Social [Resilience and Self-regulation in Youth of Navarre at Risk of Social Exclusion]
Resiliencia y autorregulación en jóvenes navarros en riesgo de exclusión social que acuden a Programas de Cualificación Profesional Inicial.
Resiliencia y autorregulación en jóvenes navarros en riesgo de exclusión social, que acuden a programas de cualificación profesional inicial.[Resilience and self-regulation in Navarre youth at risk for social exclusion, who enroll in initial vocational qualification programs.] Universidad de Navarra
Goldstein, S. y Brooks, RB (Eds.)(2013). Handbook of Resilience in Children. New York: Springer, 527 pp.
Relaciones entre los enfoques de aprendizaje y las estrategias de afrontamiento (proceso) con el engagement-bournout de los estudiantes universitarios (producto)
Profiles of resilience and coping strategies at university: Contextual and demographic variables.
Relationship between resilience and strategies for coping with stress at university
La labor de las entidades con programas formativos para grupos en riesgo de exclusión social
La tasca de les entitats amb programes formatius per a grups en risc d'exclusió social
La tarea de las entidades con programas formativos para grupos en riesgo de exclusión social
Libros, capítulos, tesis Todos / Ninguno
Resiliencia en la era 3.0. ¿Podemos adaptarnos positivamente a las situaciones adversas?
Tendencias emergentes en evaluación formativa y compartida en docencia: El papel de las nuevas tecnoloǵıas
Bullying, personal self-regulation, resilience, coping strategies and engagement-burnout: Implications for an intervention with university students
Conferencias Todos / Ninguno
Self-perceived problems in sleeping and in self-control are related to first year study success in higher education
Informes y otros Todos / Ninguno
Propuesta de un programa de intervención psicopedagógica para trabajar habilidades cognitivas en una estudiante de zona rural con déficit intelectual
Métricas del autor Todos / Ninguno
Indice H