Cardelle-Elawar, María Autor

Enhancement of thinking skills: Effects of two intervention methods

  • Sanz de Acedo Lizarraga M.
  • Sanz de Acedo Baquedano M.
  • Goicoa Mangado T.
  • Cardelle-Elawar M.

Thinking Skills and Creativity - 1/4/2009

10.1016/j.tsc.2008.12.001

Número de citas: 17 (Scopus)

Effects of metacognitive instruction on low achievers in mathematics problems

  • Cardelle-Elawar M.

Teaching and Teacher Education - 1/1/1995

10.1016/0742-051x(94)00019-3

Número de citas: 58 (Scopus)

What teachers need to know about the struggle for self-determination (conscientization) and self-regulation: Adults with disabilities speak about their education experiences

  • Diaz-Greenberg R.
  • Thousand J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Nevin A.

Teaching and Teacher Education - 1/1/2000

10.1016/s0742-051x(00)00032-9

Número de citas: 12 (Scopus)

Effects of teaching metacognitive skills to students with low mathematics ability

  • Cardelle-Elawar M.

Teaching and Teacher Education - 1/1/1992

10.1016/0742-051x(92)90002-k

Número de citas: 56 (Scopus)

El docente del siglo XXI: un modelo de autorregulación y aprendizaje continuo

  • María Cardelle Elawar

Revista de educación de la Universidad de Granada - 1997

Número de citas:
  • Dialnet

Perspectives on a freirean dialectic to promote inclusive education

  • Thousand J.
  • Diaz-Greenberg R.
  • Nevin A.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Beckett C.
  • Reese R.
  • Torres-Velásquez D.
... Ver más Contraer

Remedial and Special Education - 1/1/1999

10.1177/074193259902000602

Número de citas: 11 (Scopus)
Open Access

Looking at teacher identity through self-regulation

  • Cardelle-Elawar M.
  • Lizarraga M.

PSICOTHEMA - 1/1/2010

Número de citas: 15 (Scopus) 7 (Dialnet)

La metacognición aplicada a la emoción

  • María Cardelle Elawar
  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga

Psicología educativa - 2006

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

¿Puede la psicología contribuir a la mejora de la docencia universitaria?

  • María Cardelle Elawar
  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
  • María Milagros Pollán Rufo

Papeles del psicólogo - 1998

Número de citas:
  • Dialnet

Enhancement of self-regulation, assertiveness, and empathy

  • Sanz de Acedo Lizarraga M.
  • Ugarte M.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Iriarte M.
  • Sanz de Acedo Baquedano M.

Learning and Instruction - 1/1/2003

10.1016/s0959-4752(02)00026-9

Número de citas: 36 (Scopus)

Action-emotion style, test anxiety and resilience in undergraduate students

  • Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Sander P.
  • Putwain D.

Student Learning: Improving Practice - 1/12/2013

Número de citas: 3 (Scopus)

Personal self-regulation and coping style in university students

  • De la Fuente, J.
  • Cardelle-Elawar, M.

Psychology of Individual Differences - 1/3/2011

Número de citas: 12 (Scopus)

El profesor universitario autorregulador de su docencia

  • María Victoria Trianes Torres
  • María Cardelle Elawar

Promover la calidad de la enseñanza universitaria. Proyectos de innovación educativa en la universidad - 1998

Número de citas:
  • Dialnet

Una experiencia sobre la enseñanza de las habilidades sociales en la Educación Secundaria Obligatoria

  • María Cardelle Elawar
  • María Teresa Sanz de Acedo Baquedano
  • María Dolores Iriarte Iriarte
  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga

Orientación e intervención psicopedagógica = Orientación e intervención psicopedagóxica : libro de actas 8, 9, 10 y 11 septiembre 1999, Santiago de Compostela - 1999

Número de citas:
  • Dialnet

El portafolio: un instrumento eficaz para favorecer la participación de loes estudiantes en el proceso enseñanza- aprendizaje

  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
  • María Cardelle Elawar
  • María Dolores Iriarte Iriarte
  • María Teresa Sanz de Acedo Baquedano

Orientación e intervención psicopedagógica = Orientación e intervención psicopedagóxica : libro de actas 8, 9, 10 y 11 septiembre 1999, Santiago de Compostela - 1999

Número de citas:
  • Dialnet

Family environment, epistemological beliefs, learning strategies, and academic performance: A path analysis

  • Cano F.
  • Cardelle-Elawar M.

Knowing, Knowledge and Beliefs: Epistemological Studies across Diverse Cultures - 1/12/2008

10.1007/978-1-4020-6596-5_10

Número de citas: 16 (Scopus)

La autorregulación del aprendizaje: investigación y práctica

  • María Cardelle Elawar

III Jornadas de Psicología en Navarra: conferencias y comunicaciones : Pamplona, noviembre 1995 - 1995

Número de citas:
  • Dialnet

Gender as a determining factor in the coping strategies and resilience of university students

  • de la Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Martínez-Vicente J.
  • Zapata L.
  • Sánchez F.

Handbook of Academic Performance: Predictors, Learning Strategies and Influences of Gender - 1/3/2013

Número de citas: 10 (Scopus)

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 14

Web of Science: 7

Scopus: 19

Web of Science: 7

Última actualización de los datos: 24/02/24 6:07
Próxima recolección programada: 2/03/24 3:00