Cano García, Francisco Autor

Assessment of chronic pain coping strategies

  • Rodríguez Franco L.
  • Cano García F.
  • Blanco Picabia A.

Actas Espanolas de Psiquiatria - 1/3/2004

Número de citas: 44 (Scopus)

Spanish version of the Coping Strategies Inventory

  • Cano García F.
  • Rodríguez Franco L.
  • García Martínez J.

Actas Espanolas de Psiquiatria - 1/1/2007

Número de citas: 118 (Scopus)

Could NLRP3-Inflammasome Be a Cardiovascular Risk Biomarker in Acute Myocardial Infarction Patients?

  • Bullón P.
  • Cano-García F.J.
  • Alcocer-Gómez E.
  • Varela-López A.
  • Roman-Malo L.
  • Ruiz-Salmerón R.J.
  • Quiles J.L.
  • Navarro-Pando J.M.
  • Battino M.
  • Ruiz-Cabello J.
  • Jiménez-Borreguero L.J.
  • Cordero M.D.
... Ver más Contraer

ANTIOXIDANTS and REDOX SIGNALING - 10/8/2017

10.1089/ars.2016.6970

Número de citas: 26 (Scopus)

An integrated test of multidimensionality, convergent, discriminant and criterion validity of the course experience questionnaire: an exploratory structural equation modelling

  • Cano F.
  • Pichardo M.C.
  • Berbén A.B.G.
  • Fernández-Cabezas M.

Assessment and Evaluation in Higher Education - 1/1/2020

10.1080/02602938.2020.1771278

Número de citas: 4 (Web of Science) 1 (Scopus)

Effective Coping with Academic Stress Is a Matter of Personality Types: Revisiting the Person-Centred Approach

  • Varo C.
  • Aires-González M.d.M.
  • García-Jiménez M.
  • Trigo M.E.
  • Cano-García F.J.

Behavioral Sciences - 1/8/2023

10.3390/bs13080687

Número de citas:

University students' achievement goals and approaches to learning in mathematics.

  • Ana Belén García Berbén
  • Francisco Cano García

BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/03/2009

10.1348/000709908x314928

Número de citas: 53 (Web of Science) 54 (Scopus) 4 (Dialnet)

Epistemological beliefs and approaches to learning: Their change through secondary school and their influence on academic performance

  • Cano, F

BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 06/2005

10.1348/000709904x22683 Ver en origen

Número de citas: 230 (Web of Science)
Open Access

Confirmatory Factor Analysis and Gender Invariance of the Coping Strategies Inventory in Academic University Stress

  • García-Jiménez M.
  • Trigo M.E.
  • Varo C.
  • Aires-González M.M.
  • Cano-García F.J.

Clinica y Salud - 1/3/2024

10.5093/clysa2024a6

Número de citas:
Open Access

Preliminary Validation and Gender Invariance of the Technology Anxiety Scale in Older Spanish Adults

  • Checa-Esquiva I.
  • del Mar Aires-González M.
  • Cano-García F.J.
  • Bueno-Moreno M.R.

Clinica y Salud - 1/11/2023

10.5093/clysa2023a9

Número de citas:

Concepto y medida de las estrategias y los estilos de aprendizaje

C. Monereo (Comp.), Las estrategias de aprendizaje: procesos, contenidos e interacción - 1993

  • ORCID

Estrategias y estilo de aprendizaje en la universidad: Un análisis multivariado

  • Francisco Cano García

1991

Número de citas:

Family environment, epistemological beliefs, learning strategies, and academic performance: A path analysis

  • Cano F.
  • Cardelle-Elawar M.

Knowing, Knowledge and Beliefs: Epistemological Studies across Diverse Cultures - 1/12/2008

10.1007/978-1-4020-6596-5_10

Número de citas: 16 (Scopus)

University students’ achievement goals and approaches to learning in mathematics: A re-analysis investigating ‘learning patterns’

  • Cano F.
  • Berbén A.

Learning Patterns in Higher Education: Dimensions and Research Perspectives - 1/1/2013

10.4324/9781315885438

Número de citas: 2 (Scopus)

Metodoloǵıa Formativa en el EEES: la Experiencia Internacional de los Estudiantes Erasmus (PID 08-240)

Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada. - 2012

  • ORCID

10. Aprender en el siglo XXI: enfoques de aprendizaje y calidad de los resultados

Psicoloǵıa del desarrollo y de la educación - 2012

  • ORCID

Evaluación de la percepción del proceso de enseñanza-aprendizaje en los alumnos universitarios

Trabajo presentado en el Congreso Europeo de Evaluación Psicológica (abril de 2004). Málaga, España - 2004

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 16

Web of Science: 15

Scopus: 22

Web of Science: 15

Última actualización de los datos: 23/03/24 7:06
Próxima recolección programada: 30/03/24 3:00