A model for problem creation: implications for teacher training |
|
DIDACTIC ANALYSIS OF CURRICULAR MATERIALS BY FUTURE TEACHERS |
|
ANÁLISIS DIDÁCTICO DE MATERIALES CURRICULARES POR FUTUROS PROFESORES |
|
Creation of Problems by Prospective Teachers to Develop Proportional and Algebraic Reasonings in a Probabilistic Context |
|
Idoneidad didáctica de vídeos educativos de matemáticas: una experiencia con estudiantes para maestro |
|
Creación de problemas de proporcionalidad en la formación de docentes de primaria |
|
Theory of didactical suitability: An enlarged view of the quality of mathematics instruction |
|
Conocimiento didáctico-matemático de futuros maestros chilenos: implicaciones para la enseñanza de la probabilidad en Educación Básica |
|
Análisis de lecciones de libros de texto basado en las herramientas del Enfoque Ontosemiótico: Una experiencia con maestros en formación |
|
Competencia de análisis y reflexión sobre la gestión de lecciones de libros de texto por maestros en formación |
|
Significados intuitivos y formales de la integral definida en la formación de ingenieros |
|
Explorando la percepción de futuros maestros de primaria sobre el pensamiento matemático de los alumnos en un problema de proporcionalidad |
|
Idoneidad didáctica de lecciones de proporcionalidad de libros de texto: una experiencia de análisis con maestros en formación |
|
Elaboración de una guía de análisis de libros de texto de matemáticas basada en la teoría de la idoneidad didáctica |
|
Building a guide to analyse mathematics textbooks based on the didactical suitability theory |
|
Análisis ontosemiótico de los contenidos de probabilidad en los documentos curriculares de Perú |
|
Knowledge and Competencies of Prospective Teachers for the Creation of Proportionality Problems |
|
Análisis cognitivo de tareas de comparación de probabilidades por futuro profesorado de Educación Primaria |
|
Idoneidad Didáctica de Materiales Curriculares Oficiales Peruanos de Educación Secundaria en Probabilidad |
|
Competencia de futuros profesores de matemáticas para el análisis de la idoneidad didáctica de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto |
|
Developing reflective competence in prospective mathematics teachers by analyzing textbooks lessons |
|
Reflexiones de futuros maestros sobre la idoneidad didáctica y modo de uso de una lección de libro de texto |
|
Identificación de conflictos semióticos en una lección de libro de texto sobre proporcionalidad por parte de maestros en formación |
|
Algebraization Levels in the Study of Probability |
|
Guía de análisis de lecciones de libros de texto de Matemáticas en el tema de proporcionalidad |
|
Prospective Primary School Teachers’ Competence for the Cognitive Analysis of Students’ Solutions to Proportionality Tasks |
|
Prospective high school mathematics teachers’ assessment of the epistemic suitability of a proportionality textbook lesson |
|
Didactic-mathematical knowledge on proportionality in prospective elementary school teachers |
|
Criterios de idoneidad emitidos por futuros maestros de primaria en la valoración de vídeos educativos de matemáticas |
|
Una perspectiva ontosemiótica de los problemas y métodos de investigación en educación matemática |
|
Analysing theories of meaning in mathematics education from the onto-semiotic approach |
|
Assessing the Epistemic Analysis Competence of Prospective Primary School Teachers on Proportionality Tasks |
|
Prospective primary school teachers’ competence for analysing the difficulties in solving proportionality problem |
|
¿CÓMO ENSEÑAR LAS MATEMÁTICAS Y CIENCIAS EXPERIMENTALES? RESOLVIENDO EL DILEMA ENTRE TRANSMISIÓN E INDAGACIÓN |
|
Análisis didáctico de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto de primaria con herramientas del enfoque ontosemiótico |
|
The issue of didactical suitability in mathematics educational videos: experience of analysis with prospective primary school teachers |
|
Epistemic and Cognitive Analysis of Proportionality Tasks from the Algebraization Levels Perspective |
|
Trabajando juntos situaciones introductorias de razonamiento proporcional en primaria. Análisis de una experiencia de enseñanza centrada en el profesor, en el estudiante y en el contenido |
|
Linear maps between C*-algebras that are *-homomorphisms at a fixed point |
|
BIMONOTONE MAPS ON SEMIPRIME BANACH ALGEBRAS |
|
Online educational videos according to specific didactics: the case of mathematics |
|
Maps preserving the diamond partial order |
|
Weak-local triple derivations on C*-algebras and JB*-triples |
|
Minus partial order and linear preservers |
|
LINEAR MAPS BETWEEN C*-ALGEBRAS PRESERVING EXTREME POINTS AND STRONGLY LINEAR PRESERVERS |
|
On mappings preserving the sharp and star orders |
|
A Kowalski-Sodkowski theorem for 2-local -homomorphisms on von Neumann algebras |
|
Determining Jordan (triple) homomorphisms by invertibility preserving conditions |
|
2-local triple homomorphisms on von Neumann algebras and JBW*-triples |
|
Local triple derivations on C*-algebras and JB*-triples |
|
LOCAL TRIPLE DERIVATIONS ON C*-ALGEBRAS |
|
Approximate Preservers on Banach Algebras and C*-Algebras |
|
Orthogonality preserving linear maps on C*-algebras with non-zero socles |
|
On mappings preserving zero products |
|
LINEAR MAPS STRONGLY PRESERVING MOORE-PENROSE INVERTIBILITY |
|
Strongly preserver problems in Banach algebras and C*-algebras |
|
Automorphisms on algebras of operator-valued Lipschitz maps |
|
Automatic continuity of biorthogonality preservers between weakly compact JB*-triples and atomic JBW*-triples |
|
Automatic continuity of biorthogonality preservers between compact C*-algebras and von Neumann algebras |
|
LINEAR MAPS PRESERVING THE MINIMUM MODULUS |
|
Linear maps preserving the minimum and reduced minimum moduli |
|
Linear maps preserving Fredholm and Atkinson elements of C*-algebras |
|
Nonlinear conditions for weighted composition operators between Lipschitz algebras |
|
LINEAR MAPS PRESERVING REGULARITY IN C*-ALGEBRAS |
|
ORTHOGONALITY PRESERVERS REVISITED |
|
Conorm and Essential Conorm in C*-Algebras |
|
Ascent spectrum and essential ascent spectrum |
|
Von neumann regularity and quadratic conorms in JB*-triples and C*-algebras |
|
Orthogonality preservers in C*-algebras, JB*-algebras and JB*-triples |
|
Nonassociative unitary Banach algebras |
|
Banach spaces whose algebras of operators have a large group of unitary elements |
|
Banach algebras with large groups of unitary elements |
|
The descent spectrum and perturbations |
|
Heavy metal bioaccumulation and macroinvertebrate community changes in a Mediterranean stream affected by acid mine drainage and an accidental spill (Guadiamar River, SW Spain) |
|