Elegir campos a generar del autor Roberto

Personal data All / None
Email
Articles All / None
Exploring the perceived benefits of a motivational exercise program (FIT-CANCER) in colorectal cancer patients during chemotherapy treatment: A qualitative study from self-determination theory
Development of a Web Platform to Facilitate the Implementation and Evaluation of Health Promoting Schools: Protocol for a Double Diamond Design Approach
A Self-Determined Exploration of Adolescents’ and Parents’ Experiences Derived From a Multidimensional School-Based Physical Activity Intervention
The effects of modifying contact, duration, and teaching strategies in awareness interventions on attitudes towards inclusion in physical education
Validation of the Satisfaction Questionnaire with Physical Context
Agents of the educational community, novelty satisfaction, and physical activity
Attitudes toward students with disabilities in physical education: Validation of the eaadef-ep to the stage of primary education
Percepción de autoeficacia hacia la inclusión en futuros maestros de educación física
Physically active undergraduates: Motivational and emotional profiles
Validation of a Physical Education Teachers’ Self-Efficacy Instrument Toward Inclusion of Students With Disabilities
Perception of self-efficacy towards inclusion in pre-service teachers of physical education
Aprendizaje dialógico y educación física: principios metodológicos, competencias clave y evidencias científicas
Cuestionario de la motivación para adoptar un estilo de vida saludable: Adaptación del Treatment Self-Regulation Questionnaire.
Qualitative evaluation of a school intervention for the promotion of physical activity: learning from the perspective of the target population
Factorial analysis of the attitudes´ scale towards students with disabilities in physical education (ASSDPE)
Motivation Questionnaire to Adopt a Healthy Lifestyle: Adaptation of the Treatment Self-Regulation Questionnaire
Psychometric properties of the Exercise Addiction Inventory (EAI) in a sample of brazilian university students
Predicting healthy and unhealthy behaviors through physical education: A self-determination theory-based longitudinal approach
Social Physique Anxiety and Intention to Be Physically Active: A Self-Determination Theory Approach
Understanding the need for novelty from the perspective of self-determination theory
Revisión de la Escala del Locus Percibido de Causalidad (PLOC) para la Inclusión de la Medida de la Regulación Integrada en Educación Física
Analysing the Influence of Autonomous and Controlling Social Factors Within the Theory of Planned Behaviour
Sport commitment in adolescent soccer players
Reasons why people do exercise: A study using self-determination theory
Reasons why people do exercise: A study using Self-Determination Theory
Spanish adaptation and validation of the physical activity class satisfaction questionnaire (PACSQ)
Exercise Motivation and Social Physique Anxiety In Adolescents
Promotion of autonomy for participation in physical activity: A study based on the trans-contextual model of motivation
Validación española de la escala de frustración de las necesidades psicológicas (EFNP) en el ejercicio físico
Un estudio preliminar de la frustración de las necesidades psicológicas básicas en el ejercicio físico
Resultados preliminares para medir la ansiedad físico social en adolescentes
Spanish adaptation and validation of the Exercise Addiction Inventory (EAI)
Psychometric Properties of the Social Physique Anxiety Scale (SPAS-7) in Spanish Adolescents
Validación de la escala de grado de compromiso deportivo en el contexto español
Proposal of a model for personal and social improvement through the promotion of responsibility for physical and sporting activity
El papel del clima motivacional, la relación con los demás, y la orientación de metas en la predicción del flow disposicional en educación física
Books, chapters, theses All / None
La relación entrenador-deportista
Estrategías para desarrollar con los deportistas
Procesos de grupo y desarrollo de habilidades psicológicas
Inclusion of students with disabilities in physical education: attitudes, ability beliefs and achievement goals
Estrategias motivacionales para la promoción de la actividad física en niños y adolescentes desde el contexto escolar
Desarrollo de una escala reducida para evaluar las actitudes hacia la inclusión en Educación Física
¿Qué perfil de alumnado escoge cursar la asignatura de educación física al final de la educación secundaria postobligatoria?: Diferencias en la adopción de conductas saludables y no saludables
Efectos de un programa de actividad física para niños con sobrepeso cofinanciado por un servicio público de sanidad
Predicción de la ansiedad físico social a través de la comparación física: Diferencias respecto al género
Importancia de la satisfacción en las clases de educación física para la motivación y la adopción de un estilo de vida saludable
El modelo trans-contextual de la motivación: revisión conceptual y aplicación para la promoción de la actividad física y otros hábitos de vida saludables en niños y adolescentes
Percepción de la presión percibida de la familia, iguales, medios de comunicación y pareja para adoptar un cuerpo en forma o delgado: Análisis de las diferencias por género
Relación entre la salud percibida en las clases de educación física y la adopción de conductas saludables en el contexto extraescolar
Predicción de la propensión a experimentar flow disposicional en clases de educación física según el género y la práctica deportiva extraescolar
Metrics All / None
H-Index