Academic Stress in University Students: The Role of Physical Exercise and Nutrition |
|
Exploratory Factor Analysis, Criterion and Psychometric Properties of a Proposed Scale to Measure the Risk of Eating Disorders in Adolescents (PETCA) |
|
Healthy Eating in the Spanish University Community: A Case Study |
|
Adolescent Behaviours and Their Relationship to the Risk of Developing Eating Disorders |
|
The analog use of digital trails –Walking practices along the French shores in the digital era |
|
Los contenidos de sociología en la formación del profesorado de Educación Física en España en la implantación del Espacio Europeo de Educación Superior: análisis del período transitorio de CAP a máster |
|
Deep learning self-regulation strategies: Validation of a situational model and its questionnaire |
|
A comparative analysis of the aims of school sport in Spain and France from the point of view of the organization and its actors |
|
Sport in Spanish prisons: towards the Third Degree or the Third Half? |
|
El tratamiento del dopaje en el cómic humorístico español: el ejemplo de Mortadelo y Filemón. |
|
Engines at top speed! Using the adventures of a comic book motorsports hero as an approach to understanding recent French history |
|
Autoevaluación y autocalificación en el grado en ciencias de la actividad física y del deporte: Estudio censal de las guías docentes |
|
L’écologie corporelle dans un contexte urbain de post urgence : Une expérience éducative à l’Aquila (Italie) |
|
Interview Noemi Garcia Arjona, regard européen sur le sport citoyen |
|
Co-creating rubrics: The effects on self-regulated learning, self-efficacy and performance of establishing assessment criteria with students |
|
Researching local sports initiatives for young migrants from a political perspective: methodological and practical challenges |
|
¿Cómo emplear las rúbricas para implementar una verdadera evaluación formativa? |
|
Inmigración y segundas generaciones en Francia. Un ejemplo de la inserción laboral juvenil a través de la actividad físico-deportiva |
|
Proposals for improving evaluation systems in higher education: An approach from the model 'Working with People' |
|
The doping between performance and perception of the body in Spain |
|
Physical education and sport: Instruments for the integration of immigrants? |
|
Educación física y deporte: ¿Instrumentos de integración de inmigrados? |
|
Le dopage entre performance et perception du corps en Espagne, Science & Motricité |
|
¿Estaba dopado el Pitufo Debilucho? Otra mirada sobre el atletismo olímpico de los años 80 |
|
Relaciones entre alumnado inmigrante y autóctono en un contexto deportivo y escolar |
|
Social integration and local sport in France. An example of public intervention in Paris |
|
Genre et pratique sportive chez les lycéens de Rennes: l’origine ethnique est-elle un facteur de vulnerabilité? |
|
Relations interethniques au sein de la classe d’EPS |
|
Health Professionals' Knowledge on Chagas Disease in the Province of Almeria, Spain |
|
Revisión de: «Sport facing cultural diversity. Integration and intercultural dialogue in Europe: analysis and practical example», de William Gasparini y Aurélie Cometti |
|
Analyse comparée des discours européens sur la question du sport comme facteur d’intégration |
|
El tratamiento mediático del dopaje en el periodo de Transición democrática |
|
Immigration, school, physical activity and sport. Analysis of sport acculturation in Spain |
|
Immigration, school, phisical activity and sport. Analysis os sport acculturation in Spain |
|
Sport and immigration. Media coverage and social impact of the France national soccer team |
|
Construcción de un instrumento de verificación de la calidad de portales y redes de investigación de carácter científico en Internet |
|
Press analysis of Marta Domínguez and Alberto Contador doping cases: Heroes or villains? |
|
Informal sports to conquer urban spaces. The case of Paris |
|
Ethnographic approach to the study of inter-ethnic relations in physical education. Case studies in France and Spain |
|
Sport and integration. Variables involved in the cultural contact of young immigrants in Spain |
|
Immigration en Espagne : une analyse des expériences sportives et éducatives |
|
El Modelo de Responsabilidad: desarrollo de sus aspectos psicosociales en jóvenes socialmente desfavorecidos a través de la actividad física y el deporte |
|
Doping and Sports Science: emerging or consolidated research line ? |
|
Editorial: Doping and Sport Science: emerging research line or consolidated? | Editorial: Dopaje y Ciencias del Deporte: ¿línea de investigación emergente o consolidada? |
|
Cuerpo, deporte, dopaje. Elementos para la reflexión |
|