Ayala Altamirano, Cristina Alejandra Autor

Fourth graders’ expression of the general case

  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.
  • Ambrose R.

ZDM - Mathematics Education - 1/1/2022

10.1007/s11858-022-01398-8

Número de citas: 1 (Scopus)
Open Access

Interacting with Indeterminate Quantities through Arithmetic Word Problems: Tasks to Promote Algebraic Thinking at Elementary School

  • Ayala Altamirano, Cristina Alejandra
  • Pinto, Eder
  • Molina, Marta
  • Cañadas, María C.

Mathematics - 25/06/2022

10.3390/math10132229

Número de citas:

Process of generalizing and generality in action. A case study

  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.

PNA - 18/7/2021

10.30827/pna.v15i3.18109

Número de citas:

Fourth-graders’ justifications in early algebra tasks involving a functional relationship

  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.

Educational Studies in Mathematics - 1/6/2021

10.1007/s10649-021-10036-1

Número de citas:

Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students

  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.

International Journal of Science and Mathematics Education - 1/10/2020

10.1007/s10763-019-10012-5

Número de citas: 5 (Scopus)

Word problems associated with the use of functional strategies among grade 4 students

  • Ramírez R.
  • Brizuela B.M.
  • Ayala-Altamirano C.

Mathematics Education Research Journal - 1/1/2020

10.1007/s13394-020-00346-7

Número de citas: 5 (Scopus)

A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school

  • Eder Pinto
  • C. Ayala Altamirano
  • Marta Molina
  • María Consuelo Cañadas Santiago

Mathematics education research supporting practice: empowering the future - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

Concepción y representación de cantidades indeterminadas por estudiantes de primaria en contextos funcionales

  • C. Ayala Altamirano
  • Marta Molina

2021

Número de citas:
  • Dialnet

Justificación y expresión de la generalización de una relación funcional por estudiantes de cuarto de primaria

  • C. Ayala Altamirano
  • Marta Molina

Investigación en Educación Matemática XXIII - 2019

Número de citas:
  • Dialnet

Representación de cantidades indeterminadas por estudiantes de tercero de primaria: el caso de la variable dependiente

  • C. Ayala Altamirano
  • M. Molina

Investigación en Educación Matemática XXII - 2018

Número de citas:
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Correction to: Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students (International Journal of Science and Mathematics Education, (2020), 18, 7, (1271-1291), 10.1007/s10763-019-10012-5)

  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.

International Journal of Science and Mathematics Education - 1/1/2021

10.1007/s10763-021-10218-6

Número de citas:

Scopus: 2

Scopus: 0

Web of Science: 0

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 28/01/23 4:58
Próxima recolección programada: 4/02/23 3:00