20 Years of the Electronic Journal of Research in Educational Psychology |
|
20 anos del Electronic Journal of Research in Educational Psychology (EJREP) |
|
Effects of factors of self-regulation vs. factors of external regulation of learning in self-regulated study |
|
Advances on Self-Regulation Models: A New Research Agenda Through the SR vs ER Behavior Theory in Different Psychology Contexts |
|
Differential Predictive Effect of Self-Regulation Behavior and the Combination of Self- vs. External Regulation Behavior on Executive Dysfunctions and Emotion Regulation Difficulties, in University Students |
|
Validation of the Child and Youth Resilience Measure-28 (CYRM-28) among Spanish youth |
|
Self- vs. External-Regulation Behavior Scale<sup>TM</sup> in different psychological contexts: A validation study |
|
Resilience as a Buffering Variable Between the Big Five Components and Factors and Symptoms of Academic Stress at University |
|
The Role of Gender and Age in the Emotional Well-Being Outcomes of Young Adults |
|
Effects of Self-Regulation vs. External Regulation on the Factors and Symptoms of Academic Stress in Undergraduate Students |
|
Do Learning Approaches Set the Stage for Emotional Well-Being in College Students? |
|
Editorial |
|
Editorial |
|
Applying the SRL vs. ERL Theory to the Knowledge of Achievement Emotions in Undergraduate University Students |
|
Editorial |
|
Implications of unconnected micro, molecular, and molar level research in psychology: The case of executive functions, self-regulation, and external regulation |
|
Elogio a las actividades de experimentación en educación matemática |
|
Satisfaction with the self-assessment of university students through e-Coping with academic stress utilityTM |
|
Personal Self-Regulation, Learning Approaches, Resilience and Test Anxiety in Psychology Students |
|
Validation of the Spanish Short Self-Regulation Questionnaire (SSSRQ) through Rasch analysis |
|
Combined effect of levels in personal self-regulation and regulatory teaching on meta-cognitive, on meta-motivational, and on academic achievement variables in undergraduate students |
|
Competencia para Estudiar y Aprender en Contextos Estresantes: Fundamentos de la Utilidad e-Afrontamiento del Estrés Académico® |
|
LAS EMOCIONES POSITIVAS VS. NEGATIVAS, COMO OBJETO DE ESTUDIO, EN LOS PROCESOS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE UNIVERSITARIOS, BASADO EN LOS MODELOS 3P Y DIDEPRO |
|
Action-Emotion Style, Learning Approach and Coping Strategies, in Undergraduate University Students |
|
Relación entre el desarrollo vocacional eficaz y los factores de elección en titulados universitarios con discapacidad activos laboralmente: un estudio preliminar |
|
Características de los intereses inventariados y expresados en educación secundaria |
|
The role of personal self-regulation and regulatory teaching to predict motivational-affective variables, achievement and satisfaction: A structural model |
|
Relationship between career development and the factors of career choice in university assets occupationally disabled. A pilot study,Relación entre el desarrollo vocacional eficaz y los factores de elección en titulados universitarios con discapacidad activos laboralmente. Un estudio preliminar |
|
Explora cuestionario para la orientación vocacional y profesional |
|
Desarrollo vocacional y factores que influyeron en la elección vocacional en personas discapacitadas con estudios universitarios insertadas laboralmente |
|
Carasterísticas de los intereses vocacionales en alumnos de educación secundaria evaluados a través del explora |
|
Desarrollo vocacional y preparación para la carrera profesional en estudiantes universitarios |
|
Relaciones entre los enfoques de aprendizaje y las estrategias de afrontamiento (proceso) con el engagement-bournout de los estudiantes universitarios (producto) |
|
Competencia para estudiar y aprender en contextos estresantes: fundamentos de la utilidad e-Afrontamiento del Estrés Académico |
|
Relations between the personal self-regulation and learning aproach, coping strategies, and self-regulation learning, in university students (Process) |
|
Factor structure of the Self-Regulation Questionnaire (SRQ) at spanish universities |
|
La orientación y el asesoramiento vocacional: una necesidad constatada en nuestro sistema educativo |
|
Enseñanza reguladora, y aprendizaje autorregulado en universitarios: estudio de validez confirmatorio de las escalas EIPEA |
|
Regulatory teaching and self-regulated learning in college students: Confirmatory validation study of the IATLP Scales |
|
Students' factors affecting undergraduates' perceptions of their teaching and learning process within ECTS experience |
|
Perception of the teaching-learning process and academic achievement in diverse instructional contexts of Higher Education,Percepción del proceso de enseñanza-aprendizaje y rendimiento académico en diferentes contextos instruccionales de la Educación superior |
|
Percepción del proceso de enseñanza-aprendizaje y rendimiento académico en diferentes contextos instruccionales de la Educación Superior |
|
Perception of the teaching-learning process and academic achievement in diverse instructional contexts of Higher Education |
|
Application of Holland's theory to the classification of occupations. Adaptation of the position classification inventory (PCI),Aplicación de la teoría de Holland a la clasificación de ocupaclones. Adaptación del inventario de clasificación de ocupaciones (ICO) |
|
Application of Holland's theory to the classification of occupations. Adaptation of the Position Classification Inventory (PCI) |
|
Efectos de usar herramientas electrónicas en la mejora de la regulación del proceso enseñanza-aprendizaje |
|
Presentación del Monográfico: orientación Vocacional y Profesional |
|
El asesoramiento vocacional y profesional a través del Self-Directed Search (SDS) |
|
Effects of using electronic tools in the improvement of regulation of the teaching-learning process |
|
Effects of using online tools in improving regulation of the teaching-learning process: TLPA<sup>TM</sup> & pleyadetm |
|
Gender stereotypes in Spanish television commercials |
|
Untitled |
|
Vocational and professional counseling through Self-Directed Search (SDS) |
|
La elección vocacional y la planificación de la carrera: Adaptación española del Serf-Directed Search (SDS-R) |
|
The vocational choice and the carrer planning. Spanish adaptation of Holland's Self-Directed Search (SDS-R),La elección vocacional y la planificatión de la carrera. Adaptatión española del Self-Directed Search (SDS-R) de Holland |
|
The vocational choice and the carrer planning. Spanish adaptation of Hollands Self-Directed Search (SDS-R) |
|
La centradlidad y el valor del trabajo en el proceso de inserción laboral de personas desempleadas |
|
La Autorregulación del aprendizaje a través del programa PRO & REGULA |
|
Uso del inventario de desarrollo vocacional (CDI) de súper en España |
|
Self-regulation of learning through the pro&regula program |
|
Estudio y análisis del Position Classification Inventory (PCI) de Gottfredson y Holland |
|
A evaluación interactiva como estrategia reguladora del proceso de enseñanza-aprendizaje |
|
Study and analysis of the position classification inventory (PCI) by Gottfredson and Holland |
|
Validez transcultural del Modelo Hexagonal de personalidad propuesto en la Teoría Tipológica de elección vocacional de John Holland |
|
Estudio de las estrategias de aprendizaje en alumnos de educación de adultos |
|
Estudio preliminar para la adaptación del programa autoaplicable de elección vocacional Self-Directed Search de John L. Holland |
|