Ruiz Real, José Luis Autor

El comercio exterior andaluz durante el período 2000-2009. Análisis y perspectivas

  • Antonia Estrella Ramón
  • José Luis Ruiz Real
  • David Jiménez Castillo

B.I.C.E. - 01/2010

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID
Open Access

La Distribución Comercial en Europa: Situación Actual y Tendencias

  • Sánchez Pérez, Manuel
  • Estrella Ramón, Antonia
  • Ruiz Real, José Luis
  • García Ramírez, Alicia

Revista de Estudios Empresariales - 12/2011

Número de citas:

RETAILING IN EUROPE: SITUATION AND TRENDS

  • Sanchez Perez, Manuel
  • Estrella Ramon, Antonia Maria
  • Ruiz Real, Jose Luis
  • Garcia Ramirez, Alicia

Revista de Estudios Empresariales. Segunda Época - 2011

Open Access

¿CÓMO COMPITEN LAS PYMES EN LOS MERCADOS INTERNACIONALES? ANÁLISIS DE UN CLÚSTER LOCAL CON VOCACIÓN EXPORTADORA

  • Estrella Ramón, Antonia
  • Jiménez Castillo, David
  • Ruiz Real, José Luis
  • Sánchez Pérez, Manuel

Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa - 1/01/2012

10.1016/s1135-2523(12)60062-8

Número de citas: 6 (Scopus) 8 (Dialnet)
Open Access

Análisis de los efectos moderadores de la inversión en I+D y la experiencia exportadora sobre la relación entre barreras a la exportación e intensidad exportadora bajo distintos niveles de turbulencia ambiental percibida

  • David Jiménez Castillo
  • Antonia Estrella Ramón
  • José Luis Ruiz Real
  • Manuel Sánchez Pérez

Cuadernos de Economia y Direccion de la Empresa - 1/04/2013

10.1016/j.cede.2012.06.004

Número de citas: 6 (Web of Science) 2 (Scopus) 4 (Dialnet)

The role of consumers’ attitudes in estimating consumer response to assortment composition: Evidence from Spain

  • Ruiz-Real J.
  • Gázquez-Abad J.
  • Esteban-Millat I.
  • Martínez-López F.

International Journal of Retail and Distribution Management - 1/1/2017

10.1108/ijrdm-09-2016-0163

Número de citas: 7 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

Betting exclusively for private labels: Could it have negative consequences for retailers?,Apuesta exclusiva por las marcas privadas: ¿podría tener un impacto negativo para los minoristas?

  • Ruiz-Real J.
  • Gázquez-Abad J.
  • Esteban-Millat I.
  • Martínez-López F.

Spanish Journal of Marketing - ESIC - 20/08/2018

10.1016/j.sjme.2016.12.004

Número de citas: 2 (Scopus)
Open Access

Betting exclusively by private labels: could it have negative consequences for retailers?

  • José Luis Ruiz Real
  • Juan Carlos Gázquez Abad
  • Irene Esteban Millat
  • Francisco José Martínez López

Spanish journal of marketing-ESIC - 1/1/2018

10.1108/sjme-03-2018-009

Número de citas: 7 (Scopus) 4 (Dialnet)
Open Access

Worldwide research on circular economy and environment: A bibliometric analysis

  • Ruiz-Real J.
  • Uribe-Toril J.
  • Valenciano J.
  • Gázquez-Abad J.

International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/12/2018

10.3390/ijerph15122699

Número de citas: 71 (Web of Science) 47 (Scopus)
Open Access

Gentrification as an emerging source of environmental research

  • Uribe-Toril J.
  • Ruiz-Real J.
  • Valenciano J.

Sustainability (Switzerland) - 19/12/2018

10.3390/su10124847

Número de citas: 3 (Web of Science) 1 (Scopus)

Inversión en I+D y experiencia internacional: Efectos sobre la relación entre barreras e intensidad exportadora bajo distintos niveles de turbulencia

Avances en la investigación para la internacionalización de las empresas andaluzas - 01/2013

  • ORCID

La composición del surtido como variable relevante en el comportamiento de compra del consumidor: un análisis en el contexto de la distribución con base alimentaria.

  • José Luis Ruiz Real
  • Juan Carlos Gázquez Abad

2015

Número de citas:
  • Dialnet

Understanding PL Purchase Intention in the Context of ‘PL-Only’ Assortments: An Experimental Approach

  • Luis Ruiz-Real, Jose
  • Carlos Gazquez-Abad, Juan
  • Esteban-Millat, Irene
  • Martinez-Lopez, Francisco J.
  • MartinezLopez, FJ
  • GazquezAbad, JC
  • Gijsbrecht, E
... Ver más Contraer

Advances in National Brand and Private Label Marketing - 01/2016

10.1007/978-3-319-39946-1_13 Ver en origen

Assortment size and PL penetration in grocery retailers' portfolios during economic crisis: Empirical evidence from Spain

  • Ruiz-Real J.
  • Gázquez-Abad J.
  • Martínez-López F.

Handbook of Research on Strategic Retailing of Private Label Products in a Recovering Economy - 20/6/2016

10.4018/978-1-5225-0220-3.ch011

Número de citas: 2 (Scopus)

Destination branding: a compilation of success cases

  • José Luis Ruiz Real
  • Luisa Andreu Simó

2016

Número de citas:
  • Dialnet

Store Loyalty in PL-Only Assortment: A Comparative Analysis Between Spain and the U.S.

  • Luis Ruiz-Real, Jose
  • Carlos Gazquez-Abad, Juan
  • Martinez-Lopez, Francisco J.
  • Esteban-Millat, Irene
  • MartinezLopez, FJ
  • GazquezAbad, JC
  • Ailawadi, KL
  • YagueGuillen, MJ
... Ver más Contraer

Advances in National Brand and Private Label Marketing - 06/2017

10.1007/978-3-319-59701-0_15 Ver en origen

The use of apps in education: exploring the environment

  • José Luis Ruiz Real
  • Modesto Rubén Martínez Reche
  • Belén Payán Sánchez

2017

Número de citas:
  • Dialnet

Influence of PL Equity on Store Loyalty: A Comparative Analysis Between Spain and the U.S.

Advances in National Brand and Private Label Marketing - 01/2018

10.1007/978-3-319-92084-9_17

  • ORCID

Assortment and Retailing: A Trendy Couple

  • Luis Ruiz-Real, Jose
  • Uribe-Toril, Juan
  • Carlos Gazquez-Abad, Juan
  • MartinezLopez, FJ
  • GazquezAbad, JC
  • Roggeveen, A

Advances in National Brand and Private Label Marketing - 05/2019

10.1007/978-3-030-18911-2_4 Ver en origen

A View of Retailing Formats Based on the Assortment Dimension: An Analysis in the Spanish Context

Advances in National Brand and Private Label Marketing - 05/2020

10.1007/978-3-030-47764-6_17

  • ORCID

DESIGN, DO AND LEAN IT– EXPERIMENTAL DEVELOPMENT AS A TOOL OF STRENGTHEN THE COLLABORATION WITH WORK LIFE AND EDUCATIONAL ORGANIZATION (DESIGNDO)

  • Miguel Pérez-Valls
  • José Luis Ruiz-Real
  • Juan Uribe-Toril

ICERI2018 Proceedings - 11/2018

10.21125/iceri.2018.0672

APPLICATION OF BLOGS TO HOME ECONOMICS IN THE FIELD OF EDUCATION

  • de Pablo Valenciano, Jaime
  • Milan Garcia, Juan
  • Ruiz Real, Jose Luis
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

EDULEARN19 Proceedings - 07/2019

10.21125/edulearn.2019.2429

REVISION OF KNOWLEDGE ABOUT HOME ECONOMICS IN HIGHER-LEVEL TRAINING CYCLES

  • de Pablo Valenciano, Jaime
  • Milan Garcia, Juan
  • Carretero Gomez, Anselmo
  • Ruiz Real, Jose Luis
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

ICERI2019 Proceedings - 11/2019

10.21125/iceri.2019.2374

Análisis de las principales tendencias en el uso de Inteligencia Artificial en Agricultura

XX Congreso Internacional de Conocimiento, Cultura y Cambio en Organizaciones - 27/05/2020

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 7

Web of Science: 10

Scopus: 6

Web of Science: 10

Última actualización de los datos: 13/04/24 9:10
Próxima recolección programada: 20/04/24 3:00