Lozano Díaz, Antonia Autor

El reto de la ciudadańia digital activa en la educación superior europea : análisis del ciberactivismo entre los estudiantes universitarios

  • Sebastian Fernandez-Prados, Juan
  • Lozano-Diaz, Antonia

EDMETIC. Revista de Educación Mediática y TIC - 2021

10.21071/edmetic.v10i1.12799

Número de citas: 2 (Web of Science)

Young digital citizenship in #FridaysForFuture

  • Antonia Lozano-Díaz
  • Juan Sebastián Fernández-Prados

Review of Education, Pedagogy, and Cultural Studies - 4/06/2021

10.1080/10714413.2021.1929012

Número de citas:
Open Access

I Am Niqabi: From Existential Unease to Cyber-Fundamentalism

  • Alexandra Ainz-Galende
  • Antonia Lozano-Díaz
  • Juan Sebastián Fernández-Prados

Societies - 25/04/2021

10.3390/soc11020040

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

Measuring Digital Citizenship: A Comparative Analysis

  • Juan Sebastián Fernández-Prados
  • Antonia Lozano-Díaz
  • Alexandra Ainz-Galende

Informatics - 1/03/2021

10.3390/informatics8010018

Número de citas: 3 (Web of Science) 7 (Scopus)
Open Access

Medidas educativas con menores infractores: el caso de Alemania y España

  • Antonia Lozano-Díaz
  • Fabiola Chacón-Benavente
  • Christian Roith

Pedagogia Social Revista Interuniversitaria - 18/01/2021

10.7179/psri_2021.37.11

Número de citas:

YouTube como recurso didáctico en la Universidad

EDMETIC, Revista de Educación Mediática y TIC - 3/11/2020

https://doi.org/10.21071/edmetic.v9i2.12051

  • ORCID

Factors explaining social resilience against COVID-19: the case of Spain

  • Juan Sebastián Fernández-Prados
  • Antonia Lozano-Díaz
  • Jesús Muyor-Rodríguez

European Societies - 14/09/2020

10.1080/14616696.2020.1818113

Número de citas: 8 (Web of Science) 8 (Scopus)
Open Access

Educating Digital Citizens: An Opportunity to Critical and Activist Perspective of Sustainable Development Goals

  • Antonia Lozano-Díaz
  • Juan S. Fernández-Prados

Sustainability - 4/09/2020

10.3390/su12187260

Número de citas: 13 (Web of Science) 12 (Scopus)

YouTube as a teaching resource in the University

  • Lozano Diaz, Antonia
  • Gonzalez Moreno, Maria Jose
  • Cuenca Piqueras, Cristina

EDMETIC - 1/07/2020

10.21071/edmetic.v9i2.12051

Impactos del confinamiento por el COVID-19 entre universitarios: Satisfacción Vital, Resiliencia y Capital Social Online

  • Antonia Lozano-Díaz
  • Juan Sebastián Fernández-Prados
  • Victoria Figueredo Canosa
  • Ana María Martínez Martínez

International Journal of Sociology of Education - 20/06/2020

10.17583/rise.2020.5925

Número de citas: 22 (Web of Science) 15 (Scopus) 1 (Dialnet)

Exclusión, inmigración y territorio: experiencias de intervención comunitaria y participativa en Andalucía

  • Juan Sebastián Fernández Prados
  • Antonia Lozano Díaz
  • Cristina Cuenca Piqueras

Sociedades y fronteras: xenofobias y xenofilias - 2020

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Augmented reality and education. Innovation in educational contexts

  • Lozano-Diaz, Antonia

DIGITAL EDUCATION REVIEW - 06/2019

Políticas sociales y enfermedades poco frecuentes: informe 2013

  • Juan Sebastián Fernández Prados
  • Antonia Lozano Díaz
  • Diana Patricia Riaño Acevedo

2015

Número de citas:
  • Dialnet

La competencia social y ciudadanía global en las materias de Sociología en los grados de Maestro y Maestra

  • Isabel Fernández Prados
  • Juan Sebastián Fernández Prados
  • Antonia Lozano Díaz

La sociología y los retos de la educación en la España actual: XV Conferencia de Sociología de la Educación : Granada, 7 y 8 de julio de 2011 - 2012

Número de citas:
  • Dialnet

Diseño y validación de software para evaluar las estrategias de aprendizaje autorregulado en educación infantil

  • Antonia Lozano Díaz
  • Jesús de la Fuente Arias

2008

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Analysis of Teenage Cyberactivists on Twitter and Instagram around the World

  • Fernandez-Prados J.S.
  • Lozano-Diaz A.
  • Cuenca-Piqueras C.
  • Gonzalez-Moreno M.J.

2021 9th International Conference on Information and Education Technology, ICIET 2021 - 27/3/2021

10.1109/iciet51873.2021.9419619

Número de citas: 1 (Web of Science)

Intergenerational Digital and Democratic Divide: Comparative Analysis of Unconventional and Digital Activism around the World

  • Fernandez-Prados J.S.
  • Lozano-Diaz A.
  • Ainz-Galende A.
  • Rodriguez-Puertas R.

2021 9th International Conference on Information and Education Technology, ICIET 2021 - 27/3/2021

10.1109/iciet51873.2021.9419635

Número de citas: 1 (Web of Science)

Influencers and Social Media: State of the Art and Bibliometric Analysis

  • Fornandez-Prados J.S.
  • Lozano-Diaz A.
  • Bernal-Bravo C.
  • Muyor-Rodriguez J.

2021 9th International Conference on Information and Education Technology, ICIET 2021 - 27/3/2021

10.1109/iciet51873.2021.9419581

Número de citas:

Sustainable Development Goals and Digital Citizenship

  • Lozano-Díaz A.
  • Figueredo-Canosa V.
  • Fernández-Prados J.S.

ACM International Conference Proceeding Series - 28/3/2020

10.1145/3395245.3396431

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

Digital Citizenship and Education: State of the Art and Bibliometric Analysis

  • Fernández-Prados J.S.
  • Lozano-Díaz A.
  • Cuenca-Piqueras C.

ACM International Conference Proceeding Series - 28/3/2020

10.1145/3395245.3396430

Número de citas:

DESIGNING ENGINEERING PROJECTS BY MEANS OF SERVICE-LEARNING

  • Roca-Piera, J.
  • Fernandez Prados, J. S.
  • Lozano Diaz, A.
  • Jimenez Becker, S.
  • Alvarez-Bermejo, J. A.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012) - 2012

UNIVERSITY AND DIGITAL CITIZENSHIP: CYBERACTIVISM

  • Fernandez Prados, John S.
  • Lozano Diaz, Antonia
  • Sanchez Perez, Jose
  • Chova, LG
  • Belenguer, DM
  • Torres, IC

EDULEARN10: INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2010

Este autor no tiene patentes.

Design of the SEAI Self-Regulation Assessment for Young Children and Ethical Considerations of Psychological Testing

  • Jesús de la Fuente
  • Antonia Lozano

Fostering Self-Regulated Learning through ICT - 1/12/2010

10.4018/978-1-61692-901-5.ch003

Número de citas: 1 (Scopus)

Scopus: 7

Web of Science: 6

Scopus: 5

Web of Science: 5

Última actualización de los datos: 13/08/22 6:01
Próxima recolección programada: 20/08/22 3:00