Cardelle-Elawar, María Author

Open Access

A Cross Cultural Analysis of Motivational Factors That Influence Teacher Identity.

  • Cardelle-Elawar, María
  • Irwin, Leslie
  • Sanz de Acedo-Lizarraga, María Luisa

Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Número 13 Vol.5 (3), 3 de Diciembre de 2007 - 1/12/2007

10.25115/ejrep.v5i13.1247 View source

Cite count: 22 (Scopus)
Open Access

Action-Emotion Style, Learning Approach and Coping Strategies, in Undergraduate University Students

  • María Cardelle Elawar
  • Jesús de la Fuente Arias
  • José L. Salmerón
  • José Manuel Martínez Vicente
  • Manuel Mariano Vera Martínez

Anales de Psicologia - 1/05/2016

10.6018/analesps.32.2.197991

Cite count: 12 (Web of Science) 8 (Scopus) 5 (Dialnet)

A Factorial Experiment in Teachers' Written Feedback on Student Homework. Changing Teacher Behavior a Little Rather Than a Lot

  • Elawar M.
  • Corno L.

Journal of Educational Psychology - 1/4/1985

10.1037/0022-0663.77.2.162

Cite count: 82 (Scopus)

Alcance del constructo analogía

  • María Cardelle Elawar
  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
  • María Teresa Sanz de Acedo Baquedano

Huarte de San Juan. Psicología y pedagogía - 2006

Cite count:
  • Dialnet

Análisis transcultural de factores motivacionales que influyen en la identidad del profesor

  • María Cardelle Elawar
  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
  • Leslie Irwin

Electronic journal of research in educational psychology - 2007

Cite count: 5 (Dialnet)
  • Dialnet

An integrated analysis of secondary school students' conceptions and beliefs about learning

  • Cano, F
  • Cardelle-Elawar, M

EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION - 1/06/2004

10.1007/bf03173230 View source

Cite count: 37 (Web of Science) 41 (Scopus) 4 (Dialnet)

Aportaciones de la Psicología de la Innovación y del Emprendimiento a la Educación, en la Sociedad del Conocimiento

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Manuel Mariano Vera Martínez
  • Maria Cardelle-Elawar

Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 2012

Cite count: 11 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Autorregulación personal y enseñanza reguladora para predecir el rendimiento y la confianza académica: nueva evidencia para el modelo DIDEPRO

  • María Cardelle Elawar
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia
  • Paul Sander

Electronic journal of research in educational psychology - 2014

Cite count: 5 (Dialnet)
  • Dialnet

Calidad de la docencia universitaria: cómo verla, redefinirla y apoyarla

  • María Cardelle Elawar

Huarte de San Juan. Psicología y pedagogía - 1995

Cite count:
  • Dialnet

Contexto social, género y competencia social autoevaluada en alumnos andaluces de 11-12 años

  • María Victoria Trianes Torres
  • María Cardelle Elawar
  • Ángela María Muñoz Sánchez
  • María J. Blanca

Electronic journal of research in educational psychology - 2003

Cite count: 14 (Dialnet)
  • Dialnet

Action-emotion style, test anxiety and resilience in undergraduate students

  • Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Sander P.
  • Putwain D.

Student Learning: Improving Practice - 1/12/2013

Cite count: 3 (Scopus)

El portafolio: un instrumento eficaz para favorecer la participación de loes estudiantes en el proceso enseñanza- aprendizaje

  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
  • María Cardelle Elawar
  • María Dolores Iriarte Iriarte
  • María Teresa Sanz de Acedo Baquedano

Orientación e intervención psicopedagógica = Orientación e intervención psicopedagóxica : libro de actas 8, 9, 10 y 11 septiembre 1999, Santiago de Compostela - 1999

Cite count:
  • Dialnet

El profesor universitario autorregulador de su docencia

  • María Victoria Trianes Torres
  • María Cardelle Elawar

Promover la calidad de la enseñanza universitaria. Proyectos de innovación educativa en la universidad - 1998

Cite count:
  • Dialnet

Family environment, epistemological beliefs, learning strategies, and academic performance: A path analysis

  • Cano F.
  • Cardelle-Elawar M.

Knowing, Knowledge and Beliefs - 1/12/2008

10.1007/978-1-4020-6596-5_10

Cite count: 16 (Scopus)

Gender as a determining factor in the coping strategies and resilience of university students

  • de la Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Martínez-Vicente J.
  • Zapata L.
  • Sánchez F.

Handbook of Academic Performance: Predictors, Learning Strategies and Influences of Gender - 1/3/2013

Cite count: 10 (Scopus)

La autorregulación del aprendizaje: investigación y práctica

  • María Cardelle Elawar

III Jornadas de Psicología en Navarra: conferencias y comunicaciones : Pamplona, noviembre 1995 - 1995

Cite count:
  • Dialnet

Personal self-regulation and coping style in university students

  • De la Fuente, J.
  • Cardelle-Elawar, M.

Psychology of Individual Differences - 1/3/2011

Cite count: 12 (Scopus)

Una experiencia sobre la enseñanza de las habilidades sociales en la Educación Secundaria Obligatoria

  • María Cardelle Elawar
  • María Teresa Sanz de Acedo Baquedano
  • María Dolores Iriarte Iriarte
  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga

Orientación e intervención psicopedagógica = Orientación e intervención psicopedagóxica : libro de actas 8, 9, 10 y 11 septiembre 1999, Santiago de Compostela - 1999

Cite count:
  • Dialnet

This author has no conferences.

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Scopus: 14

Web of Science: 7

Scopus: 19

Web of Science: 7

Last data update: 4/27/24 5:39 AM
Next scheduled update: 5/4/24 3:00 AM