Cardelle-Elawar, María Author
The Role of Motivation on Strengthening Teacher Identity: Emerging Themes
- Cardelle-Elawar M.
- Nevin A.
Action in Teacher Education - 1/9/2003
10.1080/01626620.2003.10734442
- CiteScore: 1.1 (2020)
- SNIP: 0.626 (2003
- SJR Categories: Education
Action-Emotion Style, Learning Approach and Coping Strategies, in Undergraduate University Students
- María Cardelle Elawar
- Jesús de la Fuente Arias
- José L. Salmerón
- José Manuel Martínez Vicente
- Manuel Mariano Vera Martínez
Anales de Psicologia - 1/05/2016
- JCR Quartile: Q3 (2016)
- SJR Quartile: Q2
- JCR Impact Factor: 0.871 (2022)
- Category normalized Impact: 0.529 (2016)
- CiteScore: 3.3 (2020)
- SJR: 0.448 (2016
- SNIP: 0.996 (2016
- JCR 5-year Impact Factor: 0.92
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- SJR Categories: Psychology (miscellaneous) (Q2)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Relaciones entre evaluadores de la competencia social en preadolescentes: Profesores, iguales y autoinformes
- María Victoria Trianes Torres
- María Cardelle Elawar
- Ángela María Muñoz Sánchez
- María J. Blanca
- María Belén García Sánchez
- Lidia Infante Cañete
Anales de psicología - 2002
- Dialnet
Dialogic retrospection as a metacognitive research tool
- Nevin A.
- Cardelle-Elawar M.
Australian Journal of Educational and Developmental Psychology - 1/12/2003
- SJR Quartile: Q4
- CiteScore: 1.2 (2018)
- SJR: 0.103 (2003
- SJR Categories: Developmental and Educational Psychology (Q4); Education (Q4)
La inteligencia emocional: implicaciones para el desarrollo emocional saludable en los niños
- María Cardelle Elawar
Desenvolupament infantil i atenció precoç: revista de l'Associació catalana d'atenció precoç - 2004
- Dialnet
Enseñanza reguladora, y aprendizaje autorregulado en universitarios: estudio de validez confirmatorio de las escalas EIPEA
- Jesús de la Fuente Arias
- Lucía Zapata Sevillano
- José Manuel Martínez Vicente
- María Cardelle Elawar
- María del Carmen Pichardo Martínez
- Fernando Justicia Justicia
- Paul Sander
- A. B. García Belén
Electronic journal of research in educational psychology - 2012
- SJR Quartile: Q3
- SJR Categories: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Dialnet
Contexto social, género y competencia social autoevaluada en alumnos andaluces de 11-12 años
- María Victoria Trianes Torres
- María Cardelle Elawar
- Ángela María Muñoz Sánchez
- María J. Blanca
Electronic journal of research in educational psychology - 2003
- SJR Categories: Developmental and Educational Psychology; Education
- Dialnet
Análisis transcultural de factores motivacionales que influyen en la identidad del profesor
- María Cardelle Elawar
- María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
- Leslie Irwin
Electronic journal of research in educational psychology - 2007
- SJR Quartile: Q3
- SJR Categories: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Dialnet
Autorregulación personal y enseñanza reguladora para predecir el rendimiento y la confianza académica: nueva evidencia para el modelo DIDEPRO
- María Cardelle Elawar
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
- Paul Sander
Electronic journal of research in educational psychology - 2014
- SJR Quartile: Q3
- SJR Categories: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Dialnet
Personal self-regulation and regulatory teaching to predict performance and academic confidence: New evidence for the DEDEPRO ModelTM
- de La Fuente, J.
- Justicia, F.
- Sander, P.
- Cardelle-Elawar, M.
Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/1/2014
- SJR Quartile: Q3
- Category normalized Impact: 0.596 (2014)
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0.256 (2014
- SNIP: 0.366 (2014
- SJR Categories: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Scopus
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Gender as a determining factor in the coping strategies and resilience of university students
- de la Fuente J.
- Cardelle-Elawar M.
- Martínez-Vicente J.
- Zapata L.
- Sánchez F.
Handbook of Academic Performance: Predictors, Learning Strategies and Influences of Gender - 1/3/2013
- Scopus
- ORCID
La autorregulación del aprendizaje: investigación y práctica
- María Cardelle Elawar
III Jornadas de Psicología en Navarra: conferencias y comunicaciones : Pamplona, noviembre 1995 - 1995
- Dialnet
Family environment, epistemological beliefs, learning strategies, and academic performance: A path analysis
- Cano F.
- Cardelle-Elawar M.
Knowing, Knowledge and Beliefs - 1/12/2008
- Scopus
- ORCID
Una experiencia sobre la enseñanza de las habilidades sociales en la Educación Secundaria Obligatoria
- María Cardelle Elawar
- María Teresa Sanz de Acedo Baquedano
- María Dolores Iriarte Iriarte
- María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
Orientación e intervención psicopedagógica = Orientación e intervención psicopedagóxica : libro de actas 8, 9, 10 y 11 septiembre 1999, Santiago de Compostela - 1999
- Dialnet
El portafolio: un instrumento eficaz para favorecer la participación de loes estudiantes en el proceso enseñanza- aprendizaje
- María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
- María Cardelle Elawar
- María Dolores Iriarte Iriarte
- María Teresa Sanz de Acedo Baquedano
Orientación e intervención psicopedagógica = Orientación e intervención psicopedagóxica : libro de actas 8, 9, 10 y 11 septiembre 1999, Santiago de Compostela - 1999
- Dialnet
El profesor universitario autorregulador de su docencia
- María Victoria Trianes Torres
- María Cardelle Elawar
Promover la calidad de la enseñanza universitaria. Proyectos de innovación educativa en la universidad - 1998
- Dialnet
Personal self-regulation and coping style in university students
- De la Fuente, J.
- Cardelle-Elawar, M.
Psychology of Individual Differences - 1/3/2011
- Scopus
- ORCID
This author has no conferences.
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
Contact info
Email: mcardelle@asu.edu
h index
Scopus: 14
Web of Science: 7
i10 index
Scopus: 19
Web of Science: 7
Research groups
-
Investigación psicoeducativa y psicopedagógica
Role: Colaborador
Author profiles
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Research projects at UAL
-
Acronym EDU2011-24805Since: January 1, 2012Until: December 31, 2014Funded by: MECFunding / grant amount: 32,912.00 EURRole: Investigador