Vílchez González, José Miguel Autor
IDEARR Model for STEM Education-A Framework Proposal
- David Aguilera
- José Luis Lupiáñez
- Francisco Javier Perales-Palacios
- José Miguel Vílchez-González
EDUCATION SCIENCES - 1/6/2024
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
What are we talking about when we talk about STEAM education? A review of educational experiences
- David Aguilera
- José Miguel Vílchez-González
Revista Fuentes - 1/1/2024
10.12795/revistafuentes.2024.15412
- Scopus
- ORCID
Pre-service Teachers' Progression in Incorporating Science in Social Context in the Classroom
- José Eduardo Vílchez
- José Miguel Vílchez-González
- Rafael Campillos
- Angel Ezquerra
SCIENCE & EDUCATION - 1/1/2024
- CiteScore: 5,9 (2023)
- SJR: 1,121 (2023)
- SNIP: 2,016 (2023)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Investigating pre-service teachers' use of social media for information about science
- Fernández-Carro R.
- Vílchez-González J.M.
- Vílchez J.E.
- Ezquerra Á.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION PART B-COMMUNICATION AND PUBLIC ENGAGEMENT - 1/1/2024
- CiteScore: 3,1 (2023)
- SJR: 0,426 (2023)
- SNIP: 0,892 (2023)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Multivariate Analysis of Beliefs in Pseudoscience and Superstitions Among Pre-service Teachers in Spain
- Remo Fernández-Carro
- José Eduardo Vílchez
- José Miguel Vílchez-González
- Ángel Ezquerra
SCIENCE & EDUCATION - 10/8/2023
- Factor Impacto JCR: 2,8 (2022)
- CiteScore: 4,5 (2022)
- SJR: 1,311 (2022)
- SNIP: 2,256 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 3
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Design and validation of a rubric for the evaluation of STEM teaching proposals (RubeSTEM)
- Aguilera D.
- García-Yeguas A.
- Perales-Palacios F.J.
- Vílchez-González J.M.
Revista Interuniversitaria de Formacion del Profesorado - 19/4/2022
- CiteScore: 0,5 (2021)
- SJR: 0,197 (2021)
- SNIP: 0,243 (2021)
In Search of a Long-Awaited Consensus on Disciplinary Integration in STEM Education
- David Aguilera
- José Luis Lupiáñez
- José Miguel Vílchez-González
- Francisco Javier Perales-Palacios
MATHEMATICS - 11/3/2021
- Factor Impacto JCR: 2,592 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 2,542
- Categorías JCR: MATHEMATICS
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Análisis de artículos de prensa digital para valorar su uso como recurso para la enseñanza de la Naturaleza de la Ciencia en Educación Secundaria
- Rocío Jurado Palomares
- José Miguel Vílchez González
Ápice. Revista de Educación Científica - 5/07/2021
- ORCID
Tendencias investigadoras en enseñanza de las ciencias en revistas españolas 2014-2018
- David Aguilera Morales
- José Miguel Vílchez-González
- Francisco Javier Carrillo-Rosúa
- Francisco Javier Perales-Palacios
Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas - 3/06/2021
- Factor Impacto JCR: 1,217 (2021)
- CiteScore: 1,5 (2020)
- SJR: 0,495 (2020)
- SNIP: 0,843 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 1,544
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Programming Languages and Development of Key Competences. Systematic Review
- Francisca Tejera-Martínez
- David Aguilera
- José Miguel Vílchez-González
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA - 2/12/2020
10.24320/redie.2020.22.e27.2869
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene libros, capítulos o tesis.
Spanish teaching students' attitudes towards teaching science at the pre-school level
- Jimenez-Tejada, M. P.
- Romero-Lopez, M. C.
- Almagro-Fernandez Agnes, M.
- Gonzalaz-Garcia, F. I.
- Vilchez-Gonzalez, J. M.
- Caliskan, H
- Onder, I
- Masal, E
- Besoluk, S
ERPA INTERNATIONAL CONGRESSES ON EDUCATION 2015 (ERPA 2015) - 2016
10.1051/shsconf/20162601103 Ver en origen
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 6
Web of Science: 7
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 3
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo P20_00094Desde: 5 de octubre de 2021Hasta: 31 de diciembre de 2022Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 38.072,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo UAL2020-SEJ-D1784Desde: 1 de enero de 2021Hasta: 31 de diciembre de 2022Financiado por: Universidad de AlmeríaImporte de financiación: 30.000,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo P11-SEJ-07385Desde: 30 de abril de 2013Hasta: 30 de abril de 2017Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 93.175,75 EURRol: Investigador