Vílchez González, José Miguel Autor
Multivariate Analysis of Beliefs in Pseudoscience and Superstitions Among Pre-service Teachers in Spain
- Remo Fernández-Carro
- José Eduardo Vílchez
- José Miguel Vílchez-González
- Ángel Ezquerra
SCIENCE & EDUCATION - 10/8/2023
- Factor Impacto JCR: 2,8 (2022)
- CiteScore: 4,5 (2022)
- SJR: 1,311 (2022)
- SNIP: 2,256 (2022)
- Impacto JCR a 5 años: 3
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Pre-service Teachers' Progression in Incorporating Science in Social Context in the Classroom
- José Eduardo Vílchez
- José Miguel Vílchez-González
- Rafael Campillos
- Angel Ezquerra
SCIENCE & EDUCATION - 1/1/2024
- CiteScore: 5,9 (2023)
- SJR: 1,121 (2023)
- SNIP: 2,016 (2023)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature
- Martín-Páez T.
- Aguilera D.
- Perales-Palacios F.
- Vílchez-González J.
SCIENCE EDUCATION - 1/7/2019
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,5 (2019)
- CiteScore: 6,8 (2020)
- SJR: 2,012 (2019)
- SNIP: 2,417 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 3,867
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q1); History and Philosophy of Science (Q1)
Design and validation of a rubric for the evaluation of STEM teaching proposals (RubeSTEM)
- Aguilera D.
- García-Yeguas A.
- Perales-Palacios F.J.
- Vílchez-González J.M.
Revista Interuniversitaria de Formacion del Profesorado - 19/4/2022
- CiteScore: 0,5 (2021)
- SJR: 0,197 (2021)
- SNIP: 0,243 (2021)
What are we talking about when we talk about STEAM education? A review of educational experiences
- David Aguilera
- José Miguel Vílchez-González
Revista Fuentes - 1/1/2024
10.12795/revistafuentes.2024.15412
- Scopus
- ORCID
Teaching and learning of everyday astronomical phenomena in Spanish Primary Education
- Vílchez-González J.
- Ramos-Tamajón C.
REVISTA EUREKA SOBRE ENSENANZA Y DIVULGACION DE LAS CIENCIAS - 1/1/2015
10.25267/rev_eureka_ensen_divulg_cienc.2015.v12.i1.02 Ver en origen
- CiteScore: 1,3 (2020)
- SJR: 0,191 (2015)
- SNIP: 0,232 (2015)
Science Education for Primary Education
- Vilchez Gonzalez, Jose Miguel
- Gonzalez Garcia, Francisco
REVISTA EUREKA SOBRE ENSENANZA Y DIVULGACION DE LAS CIENCIAS - 4/2015
10.25267/rev_eureka_ensen_divulg_cienc.2015.v12.i2.13 Ver en origen
Programming Languages and Development of Key Competences. Systematic Review
- Francisca Tejera-Martínez
- David Aguilera
- José Miguel Vílchez-González
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA - 2/12/2020
10.24320/redie.2020.22.e27.2869
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Inquiry-based Science Education. A systematic review of Spanish production
- Aguilera Morales, David
- Martin-Paez, Tobias
- Valdivia-Rodriguez, Victor
- Ruiz-Delgado, Angela
- Williams-Pinto, Leticia
- Miguel Vilchez-Gonzalez, Jose
- Javier Perales-Palacios, Francisco
REVISTA DE EDUCACION - 1/07/2018
10.4438/1988-592x-re-2017-381-388 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,31 (2018)
- CiteScore: 2,1 (2020)
- SJR: 0,352 (2018)
- SNIP: 0,872 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 0,603
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q3)
Science stereotypes: perception of the students of an adult center in Granada (Spain)
- José Miguel Vílchez González
- Cayetana Serna Rosell
REVISTA CIENTIFICA - 05/2018
Este autor no tiene libros, capítulos o tesis.
Spanish teaching students' attitudes towards teaching science at the pre-school level
- Jimenez-Tejada, M. P.
- Romero-Lopez, M. C.
- Almagro-Fernandez Agnes, M.
- Gonzalaz-Garcia, F. I.
- Vilchez-Gonzalez, J. M.
- Caliskan, H
- Onder, I
- Masal, E
- Besoluk, S
ERPA INTERNATIONAL CONGRESSES ON EDUCATION 2015 (ERPA 2015) - 2016
10.1051/shsconf/20162601103 Ver en origen
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 6
Web of Science: 6
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 3
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo P20_00094Desde: 5 de octubre de 2021Hasta: 31 de diciembre de 2022Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 38.072,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo UAL2020-SEJ-D1784Desde: 1 de enero de 2021Hasta: 31 de diciembre de 2022Financiado por: Universidad de AlmeríaImporte de financiación: 30.000,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo P11-SEJ-07385Desde: 30 de abril de 2013Hasta: 30 de abril de 2017Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 93.175,75 EURRol: Investigador