Cano García, Francisco Autor
Validez predictiva y discriminante del LSQ: Cuestionario de Estilos de Aprendizaje
Iberpsicoloǵıa: Revista Electrónica de la Federación Española de Asociaciones de Psicoloǵıa - 1997
- ORCID
Validation of the inventory of negative thoughts in response to pain in the argentine population with primary headaches
- Moretti L.S.
- Cano-García F.J.
- Domínguez-Lara S.
- Muñoz-Navarro R.
- Medrano L.A.
Terapia Psicologica - 27/10/2020
10.4067/s0718-48082020000300283
- Factor Impacto JCR: 0,69 (2020)
- CiteScore: 1,2 (2020)
- SJR: 0,261 (2020)
- SNIP: 0,461 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 1,387
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, CLINICAL
University students' achievement goals and approaches to learning in mathematics.
- Ana Belén García Berbén
- Francisco Cano García
BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/03/2009
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,651 (2009)
- CiteScore: 4,9 (2020)
- SJR: 1,247 (2009)
- SNIP: 1,861 (2009)
- Impacto JCR a 5 años: 2,27
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Categorías SJR: Developmental and Educational Psychology (Q1); Education (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The validity of the International Headache Society criteria -and the modifications put forward in 2002- in the diagnosis of migraine and tension-type headaches
- Cano-García F.J.
- Rodríguez-Franco L.
Revista de Neurologia - 16/4/2003
- CiteScore: 1,4 (2020)
- SJR: 0,159 (2003)
- SNIP: 0,279 (2003)
The role of mathematics anxiety when moving from secondary education to university education
PNA-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LA MATEMATICA - 2009
- ORCID
The Revised Two-Factor Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F): Exploratory and confirmatory factor analyses at item level
- Fernando Justicia Justicia
- María del Carmen Pichardo Martínez
- Francisco Javier Cano García
- Ana Belén García Berbén
- Jesús de la Fuente Arias
European journal of psychology of education - 1/09/2008
- Cuartil JCR: Q4 (2008)
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 0,525 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,129 (2008)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,448 (2008)
- SNIP: 0,683 (2008)
- Categorías SJR: Education (Q2); Developmental and Educational Psychology (Q3)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The prevalence of anxiety and depression in cancer around the world: An overview of systematic reviews evaluating 128 meta-analyses
- Martinez-Calderon J.
- García-Muñoz C.
- Heredia-Rizo A.M.
- Cano-García F.J.
Journal of Affective Disorders - 15/4/2024
- CiteScore: 9,6 (2022)
- SJR: 1,988 (2022)
- SNIP: 1,877 (2022)
The learning approaches and epistemological beliefs of university students: a cross-sectional and longitudinal study
- Rodriguez, Lourdes
- Cano, Francisco
Studies in Higher Education - 2007
10.1080/03075070701573807 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q1
- Categorías SJR: Education (Q1)
- ORCID
- Web of Science
The epistemological beliefs, learning approaches and study orchestrations of university students
- Rodriguez, Lourdes
- Cano, Francisco
STUDIES IN HIGHER EDUCATION - 10/2006
10.1080/03075070600923442 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q1
- Categorías SJR: Education (Q1)
- ORCID
- Web of Science
The effects of question-generation training on metacognitive knowledge, self regulation and learning approaches in science
- García F.
- García A.
- Berbén A.
- Pichardo M.
- Justicia F.
PSICOTHEMA - 1/1/2014
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 1,21 (2014)
- CiteScore: 5,3 (2020)
- SJR: 0,616 (2014)
- SNIP: 0,979 (2014)
- Impacto JCR a 5 años: 1,097
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
University students’ achievement goals and approaches to learning in mathematics: A re-analysis investigating ‘learning patterns’
- Cano F.
- Berbén A.
Learning Patterns in Higher Education: Dimensions and Research Perspectives - 1/1/2013
- Scopus
- ORCID
Family environment, epistemological beliefs, learning strategies, and academic performance: A path analysis
- Cano F.
- Cardelle-Elawar M.
Knowing, Knowledge and Beliefs - 1/12/2008
- Scopus
- ORCID
Metodoloǵıa Formativa en el EEES: la Experiencia Internacional de los Estudiantes Erasmus (PID 08-240)
Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada. - 2012
- ORCID
Evaluación de la percepción del proceso de enseñanza-aprendizaje en los alumnos universitarios
Trabajo presentado en el Congreso Europeo de Evaluación Psicológica (abril de 2004). Málaga, España - 2004
- ORCID
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 16
Web of Science: 15
Índice i10
Scopus: 22
Web of Science: 15
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo BSO2003-06493Desde: 20 de noviembre de 2003Hasta: 19 de noviembre de 2006Financiado por: MECImporte de financiación: 9.120,00 EURRol: Investigador