Cano García, Francisco Autor

Variable- and Person-centred meta-re-analyses of university students' learning strategies from a cross-cultural perspective

  • Alex Shum
  • Luke K. Fryer
  • Jan D. Vermunt
  • Clara Ajisuksmo
  • Francisco Cano
  • Vincent Donche
  • Dennis C. S. Law
  • J. Reinaldo Martínez-Fernández
  • Peter Van Petegem
  • Ji Yu
... Ver más Contraer

HIGHER EDUCATION - 5/2024

10.1007/s10734-023-01062-4

Número de citas: 3 (Web of Science)

Validez predictiva y discriminante del LSQ: Cuestionario de Estilos de Aprendizaje

Iberpsicoloǵıa: Revista Electrónica de la Federación Española de Asociaciones de Psicoloǵıa - 1997

  • ORCID

Validation of the inventory of negative thoughts in response to pain in the argentine population with primary headaches

  • Moretti L.S.
  • Cano-García F.J.
  • Domínguez-Lara S.
  • Muñoz-Navarro R.
  • Medrano L.A.

Terapia Psicologica - 27/10/2020

10.4067/s0718-48082020000300283

Número de citas:

University students' achievement goals and approaches to learning in mathematics

  • Ana Belén García Berbén
  • Francisco Cano García

BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/3/2009

10.1348/000709908x314928

Número de citas: 55 (Web of Science) 54 (Scopus) 4 (Dialnet)

The validity of the International Headache Society criteria -and the modifications put forward in 2002- in the diagnosis of migraine and tension-type headaches

  • Cano-García F.J.
  • Rodríguez-Franco L.

Revista de Neurologia - 16/4/2003

10.33588/rn.3608.2002485

Número de citas: 3 (Scopus)

The Role of Mathematics Anxiety when Moving from Secondary Education to University Education

  • Perez-Tyteca, Patricia
  • Castro, Enrique
  • Segovia, Isidoro
  • Castro, Encarnacion
  • Fernandez, Francisco
  • Cano, Francisco

PNA-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LA MATEMATICA - 2009

Número de citas: 18 (Web of Science)

The Revised Two-Factor Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F): Exploratory and confirmatory factor analyses at item level

  • Fernando Justicia Justicia
  • María del Carmen Pichardo Martínez
  • Francisco Javier Cano García
  • Ana Belén García Berbén
  • Jesús de la Fuente Arias

EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION - 1/9/2008

10.1007/bf03173004

Número de citas: 95 (Web of Science) 85 (Scopus) 23 (Dialnet)

The prevalence of anxiety and depression in cancer around the world: An overview of systematic reviews evaluating 128 meta-analyses

  • Martinez-Calderon J.
  • García-Muñoz C.
  • Heredia-Rizo A.M.
  • Cano-García F.J.

Journal of Affective Disorders - 15/4/2024

10.1016/j.jad.2024.01.259

Número de citas: 3 (Scopus)

The learning approaches and epistemological beliefs of university students: a cross-sectional and longitudinal study

  • Rodriguez, Lourdes
  • Cano, Francisco

STUDIES IN HIGHER EDUCATION - 2007

10.1080/03075070701573807 Ver en origen

Número de citas: 38 (Web of Science)

The epistemological beliefs, learning approaches and study orchestrations of university students

  • Rodriguez, Lourdes
  • Cano, Francisco

STUDIES IN HIGHER EDUCATION - 10/2006

10.1080/03075070600923442 Ver en origen

Número de citas: 51 (Web of Science)

University students’ achievement goals and approaches to learning in mathematics: A re-analysis investigating ‘learning patterns’

  • Cano F.
  • Berbén A.

Learning Patterns in Higher Education: Dimensions and Research Perspectives - 1/1/2013

10.4324/9781315885438

Número de citas: 2 (Scopus)

Family environment, epistemological beliefs, learning strategies, and academic performance: A path analysis

  • Cano F.
  • Cardelle-Elawar M.

Knowing, Knowledge and Beliefs - 1/12/2008

10.1007/978-1-4020-6596-5_10

Número de citas: 16 (Scopus)

Estrategias y estilo de aprendizaje en la universidad: Un análisis multivariado

  • Francisco Cano García

1991

Número de citas:

Metodoloǵıa Formativa en el EEES: la Experiencia Internacional de los Estudiantes Erasmus (PID 08-240)

Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada. - 2012

  • ORCID

Evaluación de la percepción del proceso de enseñanza-aprendizaje en los alumnos universitarios

Trabajo presentado en el Congreso Europeo de Evaluación Psicológica (abril de 2004). Málaga, España - 2004

  • ORCID

10. Aprender en el siglo XXI: enfoques de aprendizaje y calidad de los resultados

Psicoloǵıa del desarrollo y de la educación - 2012

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 16

Web of Science: 15

Scopus: 22

Web of Science: 16

Última actualización de los datos: 22/11/24 8:02
Próxima recolección programada: 23/11/24 3:00