Pichardo Martínez, María del Carmen Autor
Validation Study of the Scale for <i>Assessment of the Teaching-Learning Process</i>, Student Version (ATLP-S)
- de la Fuente J.
- Sander P.
- Justicia F.
- Pichardo M.
- García-Berbén A.
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/9/2010
- Cuartil SJR: Q3
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,158 (2010)
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0,272 (2010)
- SNIP: 0,781 (2010)
- Categorías SJR: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Validation study of the scale for Assessment of the Teaching-Learning Process, Student Version (ATLP-S),Estudio de validación de la Escala para la Evaluación del Proceso de Enseñanza-Aprendizaje, Versión del estudiantes (EEPEA-E)
- de la Fuente, J.
- Sander, P.
- Justicia, F.
- Pichardo, M.C.
- García-Berbén, A.B.
Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 2010
- Cuartil SJR: Q3
- Categorías SJR: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- ORCID
Validation of the <i>Spanish Short Self</i>-<i>Regulation Questionnaire</i> (<i>SSSRQ</i>) through Rasch Analysis
- Umerenkova A.
- Arias J.
- Martínez-Vicente J.
- Sevillano L.
- Pichardo M.
- García-Berbén A.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 1/3/2017
- Cuartil JCR: Q2 (2017)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,089 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,361 (2017)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 1,043 (2017)
- SNIP: 1,034 (2017)
- Impacto JCR a 5 años: 2,749
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Towards a new explicative model of antisocial behaviour
- Justicia F.
- Benítez J.
- Pichardo M.
- Fernández E.
- García T.
- Fernández M.
Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/9/2006
10.25115/ejrep.v4i9.1187 Ver en origen
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0,156 (2006)
- SNIP: 0,21 (2006)
The study of the expectations at the University: Analysis of empirical projects and future lines of investigation,El estudio de las expectativas en la universidad: Análisis de trabajos empíricos y futuras líneas de investigación
- Pichardo Martínez, M. del C.
- García Berbén, A.B.
- De la Fuente Arias, J.
- Justicia Justicia, F.
Revista Electronica de Investigacion Educativa - 2007
- Cuartil SJR: Q4
- Categorías SJR: Education (Q4)
- ORCID
The study of the expectations at the University: Analysis of empirical projects and future lines of investigation | El estudio de las expectativas en la universidad: Análisis de trabajos empíricos y futuras líneas de investigación
- Pichardo Martínez M.
- García Berbén A.
- De la Fuente Arias J.
- Justicia Justicia F.
Revista Electronica de Investigacion Educativa - 30/5/2007
- Cuartil SJR: Q4
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,101 (2007)
- Categorías SJR: Education (Q4)
- Scopus
- ORCID
The self-concepts of Spanish children and adolescents with low vision and their sighted peers
- Lopez-Justicia, MD
- Pichardo, MC
- Amezcua, JA
- Fernandez, E
JOURNAL OF VISUAL IMPAIRMENT & BLINDNESS - 1/3/2001
10.1177/0145482x0109500303 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q2
- CiteScore: 1,2 (2020)
- SJR: 0,266 (2001)
- SNIP: 0,754 (2001)
- Categorías SJR: Rehabilitation (Q2); Ophthalmology (Q3)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The role of executive function in social competence and behavioral problems in the last year of preschool
- Miriam Romero López
- María del Carmen Pichardo Martínez
- Sonia Ingoglia
- Fernando Justicia Justicia
ANALES DE PSICOLOGIA - 1/10/2018
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,903 (2018)
- CiteScore: 3,3 (2020)
- SJR: 0,378 (2018)
- SNIP: 0,763 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 1,398
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q3)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The Revised Two-Factor Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F): Exploratory and confirmatory factor analyses at item level
- Fernando Justicia Justicia
- María del Carmen Pichardo Martínez
- Francisco Javier Cano García
- Ana Belén García Berbén
- Jesús de la Fuente Arias
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION - 1/9/2008
- Cuartil JCR: Q4 (2008)
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 0,525 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,129 (2008)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,448 (2008)
- SNIP: 0,683 (2008)
- Categorías SJR: Education (Q2); Developmental and Educational Psychology (Q3)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The longitudinal effect of the <i>Aprender a Convivir</i> (learning to live together) programme in childhood: the development of social competence
- Guadalupe Alba Corredor
- María Fernández Cabezas
- Fernando Justicia Justicia
- María del Carmen Pichardo Martínez
CULTURA Y EDUCACION - 2/1/2015
- Factor Impacto JCR: 0,306 (2015)
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,363 (2015)
- SNIP: 0,856 (2015)
- Impacto JCR a 5 años: 0,529
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 12
Web of Science: 11
Índice i10
Scopus: 14
Web of Science: 13
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo SEJ2007-66843Desde: 1 de octubre de 2007Hasta: 30 de septiembre de 2010Financiado por: MECImporte de financiación: 16.630,37 EURRol: Investigador
-
Acrónimo BSO2003-06493Desde: 20 de noviembre de 2003Hasta: 19 de noviembre de 2006Financiado por: MECImporte de financiación: 9.120,00 EURRol: Investigador