Justicia Justicia, Fernando Author
The role of executive function in social competence and behavioral problems in the last year of preschool
- Miriam Romero López
- María del Carmen Pichardo Martínez
- Sonia Ingoglia
- Fernando Justicia Justicia
ANALES DE PSICOLOGIA - 1/10/2018
- SJR Quartile: Q3
- JCR Impact Factor: 0.903 (2018)
- CiteScore: 3.3 (2020)
- SJR: 0.378 (2018
- SNIP: 0.763 (2018
- JCR 5-year Impact Factor: 1.398
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- SJR Categories: Psychology (miscellaneous) (Q3)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Effect of the "Aprender a Convivir" program on social competence and behavioral problems in three-year-old children.
- Ana Justicia Arráez
- María del Carmen Pichardo Martínez
- Fernando Justicia Justicia
ANALES DE PSICOLOGIA - 1/10/2015
- SJR Quartile: Q3
- JCR Impact Factor: 0.574 (2015)
- CiteScore: 3.3 (2020)
- SJR: 0.382 (2015
- SNIP: 0.671 (2015
- JCR 5-year Impact Factor: 0.687
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- SJR Categories: Psychology (miscellaneous) (Q3)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The effects of perpetrator age and abuse disclosure on the relationship between feelings provoked by child sexual abuse and posttraumatic stress
- Cantón-Cortés D.
- Cortés M.
- Cantón J.
- Justicia F.
ANXIETY STRESS AND COPING - 1/7/2011
- SJR Quartile: Q1
- JCR Impact Factor: 1.973 (2011)
- CiteScore: 3.9 (2020)
- SJR: 0.996 (2011
- SNIP: 1.467 (2011
- JCR 5-year Impact Factor: 2.333
- JCR Categories: PSYCHIATRY
- SJR Categories: Arts and Humanities (miscellaneous) (Q1); Clinical Psychology (Q1); Psychiatry and Mental Health (Q1); Developmental and Educational Psychology (Q2)
Regulación de la enseñanza para la autorregulación del aprendizaje en la Universidad
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
Aula abierta - 2003
- Dialnet
LEX I and II: Two databases of surface word forms for psycholinguistic research in Spanish
- Santiago J.
- Justicia F.
- Palma A.
- Huertas D.
- Gutiérrez N.
Behavior Research Methods, Instruments, and Computers - 1/1/1996
A cross-sectional study about meaning access processes for homographs
- Fernando Justicia Justicia
- Francisco Nievas
Cognitive development - 1/1/2004
- SJR Quartile: Q1
- CiteScore: 3.2 (2020)
- SJR: 1.224 (2004
- SNIP: 1.023 (2004
- SJR Categories: Developmental and Educational Psychology (Q1); Experimental and Cognitive Psychology (Q2)
The longitudinal effect of the <i>Aprender a Convivir</i> (learning to live together) programme in childhood: the development of social competence
- Guadalupe Alba Corredor
- María Fernández Cabezas
- Fernando Justicia Justicia
- María del Carmen Pichardo Martínez
CULTURA Y EDUCACION - 2/1/2015
- JCR Impact Factor: 0.306 (2015)
- CiteScore: 1.8 (2020)
- SJR: 0.363 (2015
- SNIP: 0.856 (2015
- JCR 5-year Impact Factor: 0.529
- JCR Categories: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
El papel de la asertividad docente en el desarrollo de la competencia social de su alumnado
- Fernando Justicia Justicia
- Eduardo Fernández de Haro
- Maria Dolores Villena Martínez
Electronic journal of research in educational psychology - 1/1/2016
- SJR Quartile: Q3
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0.312 (2016
- SNIP: 0.706 (2016
- SJR Categories: Developmental and Educational Psychology (Q3); Education (Q3)
Efectos de usar herramientas electrónicas en la mejora de la regulación del proceso enseñanza-aprendizaje
- Francisco Cano
- Fernando Justicia Justicia
- María del Carmen Pichardo Martínez
- Ana Belén García Berbén
- José Manuel Martínez Vicente
- Paul Sanders
- Jesús de la Fuente Arias
Electronic journal of research in educational psychology - 2007
- SJR Quartile: Q3
- SJR Categories: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Dialnet
- ORCID
Escala de Estrategias de Aprendizaje ACRA-Abreviada para Alumnos Universitarios
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
Electronic journal of research in educational psychology - 2003
- SJR Categories: Developmental and Educational Psychology; Education
- Dialnet
La universidad ante el reto del espacio europeo de educación superior: investigaciones recientes
- Jesús de la Fuente Arias
- Juan Luis Benítez Muñoz
- Ana B. Gª Berbén
- Fernando Justicia Justicia
2006
- Dialnet
Proceso de enseñanza/aprendizaje en educación superior
- Ana Belén García Berbén
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
- María del Carmen Pichardo Martínez
2008
- Dialnet
Estudio transversal sobre el acceso a los significados de palabras homógrafas
- Francisco Nievas Cazorla
- Fernando Justicia Justicia
1999
- Dialnet
Estrategias de sensibilización-atención ante el aprendizaje de una tarea: estudio de la interacción entre las características en acción-emoción de los alumnos y distintas condiciones de ejecución
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
1997
- Dialnet
El aprendizaje experto y la autorregulación del aprendizaje
- Fernando Justicia Justicia
- Ana Belén García Berbén
- Jesús de la Fuente Arias
Enciclopedia de psicología evolutiva y de la educación - 2007
- Dialnet
Las Estrategias de Aprendizaje como contenido curricular en la Educación Infantil (Ciclo 3-6)
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
La educación infantil a debate: actas del primer Congreso Internacional de Educación Infantil - 1999
- Dialnet
Desarrollo del aprendizaje
- Fernando Justicia Justicia
Psicología evolutiva - 1985
El vocabulario usual del niño en el ciclo inicial y el ciclo medio de la E.G.B.
El vocabulario usual del niño en el ciclo inicial y el ciclo medio de la E.G.B. Fernando Justicia Justicia
This author has no conferences.
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 13
Web of Science: 10
i10 index
Scopus: 23
Web of Science: 10
Author profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Other identifiers
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Research projects at UAL
-
Acronym SEJ2007-66843Since: October 1, 2007Until: September 30, 2010Funded by: MECFunding / grant amount: 16,630.37 EURRole: Investigador
-
Acronym BSO2003-06493Since: November 20, 2003Until: November 19, 2006Funded by: MECFunding / grant amount: 9,120.00 EURRole: Investigador