Justicia Justicia, Fernando Author

Open Access

The role of executive function in social competence and behavioral problems in the last year of preschool

  • Miriam Romero López
  • María del Carmen Pichardo Martínez
  • Sonia Ingoglia
  • Fernando Justicia Justicia

ANALES DE PSICOLOGIA - 1/10/2018

10.6018/analesps.34.3.307391

Cite count: 14 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Effect of the "Aprender a Convivir" program on social competence and behavioral problems in three-year-old children.

  • Ana Justicia Arráez
  • María del Carmen Pichardo Martínez
  • Fernando Justicia Justicia

ANALES DE PSICOLOGIA - 1/10/2015

10.6018/analesps.31.3.185621

Cite count: 1 (Web of Science) 8 (Scopus) 3 (Dialnet)

The effects of perpetrator age and abuse disclosure on the relationship between feelings provoked by child sexual abuse and posttraumatic stress

  • Cantón-Cortés D.
  • Cortés M.
  • Cantón J.
  • Justicia F.

ANXIETY STRESS AND COPING - 1/7/2011

10.1080/10615806.2010.520313

Cite count: 2 (Scopus)

Regulación de la enseñanza para la autorregulación del aprendizaje en la Universidad

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia

Aula abierta - 2003

Cite count: 22 (Dialnet)
  • Dialnet

LEX I and II: Two databases of surface word forms for psycholinguistic research in Spanish

  • Santiago J.
  • Justicia F.
  • Palma A.
  • Huertas D.
  • Gutiérrez N.

Behavior Research Methods, Instruments, and Computers - 1/1/1996

10.3758/bf03200522

Cite count: 5 (Scopus)

A cross-sectional study about meaning access processes for homographs

  • Fernando Justicia Justicia
  • Francisco Nievas

Cognitive development - 1/1/2004

10.1016/j.cogdev.2003.11.002

Cite count: 12 (Scopus) 1 (Dialnet)

The longitudinal effect of the <i>Aprender a Convivir</i> (learning to live together) programme in childhood: the development of social competence

  • Guadalupe Alba Corredor
  • María Fernández Cabezas
  • Fernando Justicia Justicia
  • María del Carmen Pichardo Martínez

CULTURA Y EDUCACION - 2/1/2015

10.1080/11356405.2015.1012804

Cite count: 6 (Web of Science) 6 (Scopus) 1 (Dialnet)
Open Access

El papel de la asertividad docente en el desarrollo de la competencia social de su alumnado

  • Fernando Justicia Justicia
  • Eduardo Fernández de Haro
  • Maria Dolores Villena Martínez

Electronic journal of research in educational psychology - 1/1/2016

10.14204/ejrep.39.15078

Cite count: 2 (Scopus) 2 (Dialnet)

Efectos de usar herramientas electrónicas en la mejora de la regulación del proceso enseñanza-aprendizaje

  • Francisco Cano
  • Fernando Justicia Justicia
  • María del Carmen Pichardo Martínez
  • Ana Belén García Berbén
  • José Manuel Martínez Vicente
  • Paul Sanders
  • Jesús de la Fuente Arias
... View more Collapse

Electronic journal of research in educational psychology - 2007

Cite count: 7 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Escala de Estrategias de Aprendizaje ACRA-Abreviada para Alumnos Universitarios

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia

Electronic journal of research in educational psychology - 2003

Cite count: 23 (Dialnet)
  • Dialnet

La universidad ante el reto del espacio europeo de educación superior: investigaciones recientes

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Juan Luis Benítez Muñoz
  • Ana B. Gª Berbén
  • Fernando Justicia Justicia

2006

Cite count: 4 (Dialnet)
  • Dialnet

Proceso de enseñanza/aprendizaje en educación superior

  • Ana Belén García Berbén
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia
  • María del Carmen Pichardo Martínez

2008

Cite count: 4 (Dialnet)
  • Dialnet

Estudio transversal sobre el acceso a los significados de palabras homógrafas

  • Francisco Nievas Cazorla
  • Fernando Justicia Justicia

1999

Cite count:
  • Dialnet

Estrategias de sensibilización-atención ante el aprendizaje de una tarea: estudio de la interacción entre las características en acción-emoción de los alumnos y distintas condiciones de ejecución

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia

1997

Cite count:
  • Dialnet

El aprendizaje experto y la autorregulación del aprendizaje

  • Fernando Justicia Justicia
  • Ana Belén García Berbén
  • Jesús de la Fuente Arias

Enciclopedia de psicología evolutiva y de la educación - 2007

Cite count: 3 (Dialnet)
  • Dialnet

Las Estrategias de Aprendizaje como contenido curricular en la Educación Infantil (Ciclo 3-6)

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia

La educación infantil a debate: actas del primer Congreso Internacional de Educación Infantil - 1999

Cite count:
  • Dialnet

Desarrollo del aprendizaje

  • Fernando Justicia Justicia

Psicología evolutiva - 1985

Cite count:

El vocabulario usual del niño en el ciclo inicial y el ciclo medio de la E.G.B.

El vocabulario usual del niño en el ciclo inicial y el ciclo medio de la E.G.B. Fernando Justicia Justicia

El rendimiento académico en la Universidad de Granada Fernando Justicia Justicia, Jesús García Mínguez

This author has no conferences.

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Scopus: 13

Web of Science: 10

Scopus: 23

Web of Science: 10

Last data update: 11/20/24 2:49 AM
Next scheduled update: 11/23/24 3:00 AM