Justicia Justicia, Fernando Author
Development of Memory Structures for Homographs Using Pathfinder Network Representations
- Fernando Justicia Justicia
- Francisco Nievas
The Spanish Journal of Psychology - 1/1/2003
- CiteScore: 1.9 (2020)
- SJR: 0.135 (2003
- SNIP: 0.327 (2003
Lexical Processing of Ambiguous Words: Dominance or Associative Strength?
- José Juan Cañas
- Francisco Nievas Cazorla
- Fernando Justicia Justicia
- María Teresa Bajo Molina
The Spanish Journal of Psychology - 1/1/2005
- CiteScore: 1.9 (2020)
- SJR: 0.222 (2005
- SNIP: 0.433 (2005
- Dialnet
- Scopus
Factor Structure of the Self-Regulation Questionnaire (SRQ) at Spanish Universities
- María del Carmen Pichardo Martínez
- Fernando Justicia Justicia
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez Vicente
- Ana-Belén G. Berbén
SPANISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY - 1/1/2014
- JCR Quartile: Q3 (2014)
- JCR Impact Factor: 0.586 (2022)
- Category normalized Impact: 1.286 (2014)
- CiteScore: 1.9 (2020)
- SJR: 0.363 (2014
- SNIP: 0.631 (2014
- JCR 5-year Impact Factor: 0.92
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Results of the aprender a convivir program for development of social competence and prevention of antisocial behavior in four-year-old children
- Benítez J.
- Fernández M.
- Justicia F.
- Fernández E.
- Justicia A.
SCHOOL PSYCHOLOGY INTERNATIONAL - 1/2/2011
- SJR Quartile: Q2
- JCR Impact Factor: 2.162 (2011)
- CiteScore: 3 (2020)
- SJR: 0.532 (2011
- SNIP: 0.979 (2011
- JCR 5-year Impact Factor: 1.772
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- SJR Categories: Education (Q2); Psychiatry and Mental Health (Q2); Developmental and Educational Psychology (Q3)
A evaluación interactiva como estrategia reguladora del proceso de enseñanza-aprendizaje
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
- María Dolores Sánchez Roda
- Francisco Javier Peralta Sánchez
- José Manuel Martínez Vicente
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación: revista de estudios e investigación en psicología y educación - 2003
- Dialnet
Diferencias de género en las técnicas de aprendizaje utilizadas por los alumnos universitarios
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación: revista de estudios e investigación en psicología y educación - 2001
- Dialnet
Improving the quality of higher education throughout psycho-pedagogical intervention
- Fernández Martín F.
- Arco Tirado J.
- Justicia Justicia F.
- Pichardo Martínez M.
REVISTA ESPANOLA DE PEDAGOGIA - 1/5/2010
- SJR Quartile: Q3
- JCR Impact Factor: 0.255 (2010)
- CiteScore: 1.9 (2020)
- SJR: 0.201 (2010
- SNIP: 0.429 (2010
- JCR 5-year Impact Factor: 0.355
- JCR Categories: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- SJR Categories: Education (Q3)
Efectos de la estructura silábica sobre el reconocimiento de palabras en adultos analfabetos entrenados en lectura y conciencia fonológica
- Fernando Justicia Justicia
- María de la Villa Carpio Fernández
- Sylvia Ana Defior Citoler
Revista española de lingüística aplicada - 2002
The study of expectations at the university: Analysis of empirical works and future lines of investigation
- Martínez M.
- Berbén A.
- Arias J.
- Justicia F.
Revista Electronica de Investigacion Educativa - 1/12/2007
- SJR Quartile: Q4
- SJR Categories: Education (Q4)
- Scopus
- ORCID
The study of the expectations at the University: Analysis of empirical projects and future lines of investigation | El estudio de las expectativas en la universidad: Análisis de trabajos empíricos y futuras líneas de investigación
- Pichardo Martínez M.
- García Berbén A.
- De la Fuente Arias J.
- Justicia Justicia F.
Revista Electronica de Investigacion Educativa - 30/5/2007
- SJR Quartile: Q4
- CiteScore: 1.8 (2020)
- SJR: 0.101 (2007
- SJR Categories: Education (Q4)
- Scopus
- ORCID
El rendimiento académico en la Universidad de Granada Fernando Justicia Justicia, Jesús García Mínguez
El vocabulario usual del niño en el ciclo inicial y el ciclo medio de la E.G.B. Fernando Justicia Justicia
El vocabulario usual del niño en el ciclo inicial y el ciclo medio de la E.G.B.
Desarrollo del aprendizaje
- Fernando Justicia Justicia
Psicología evolutiva - 1985
Las Estrategias de Aprendizaje como contenido curricular en la Educación Infantil (Ciclo 3-6)
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
La educación infantil a debate: actas del primer Congreso Internacional de Educación Infantil - 1999
- Dialnet
El aprendizaje experto y la autorregulación del aprendizaje
- Fernando Justicia Justicia
- Ana Belén García Berbén
- Jesús de la Fuente Arias
Enciclopedia de psicología evolutiva y de la educación - 2007
- Dialnet
Proceso de enseñanza/aprendizaje en educación superior
- Ana Belén García Berbén
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
- María del Carmen Pichardo Martínez
2008
- Dialnet
Estrategias de sensibilización-atención ante el aprendizaje de una tarea: estudio de la interacción entre las características en acción-emoción de los alumnos y distintas condiciones de ejecución
- Jesús de la Fuente Arias
- Fernando Justicia Justicia
1997
- Dialnet
La universidad ante el reto del espacio europeo de educación superior: investigaciones recientes
- Jesús de la Fuente Arias
- Juan Luis Benítez Muñoz
- Ana B. Gª Berbén
- Fernando Justicia Justicia
2006
- Dialnet
This author has no conferences.
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 13
Web of Science: 10
i10 index
Scopus: 23
Web of Science: 10
Author profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Other identifiers
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Research projects at UAL
-
Acronym SEJ2007-66843Since: October 1, 2007Until: September 30, 2010Funded by: MECFunding / grant amount: 16,630.37 EURRole: Investigador
-
Acronym BSO2003-06493Since: November 20, 2003Until: November 19, 2006Funded by: MECFunding / grant amount: 9,120.00 EURRole: Investigador