Fernández Larragueta, Susana Author
Training university teachers in an urban context to educate future teachers in rural Mayan environments: an international cooperation project
- Fernández-Larragueta S.
- Martínez-Martínez M.J.
- Muñoz-López J.
FRONTIERS IN EDUCATION - 21/9/2023
To Make Known in Order to Recognize: Schools as Vehicles for Constructing Identity for the Maya Peoples
- Monia Rodorigo
- Javier González-Martín
- Susana Fernández-Larragueta
EDUCATION SCIENCES - 1/7/2023
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Immigrant students' school transitions for a truly inclusive education: Between the personal and the academic
- Fernández-Larragueta S.
- Rodorigo M.
- Lázaro M.N.
EDUCAR - 1/5/2021
- CiteScore: 2.5 (2022)
- SJR: 0.499 (2021
- SNIP: 0.74 (2021
- Dialnet
- Scopus
- Web of Science
Intercultural mediation as a tool for inclusion: analysis of a school experience
- Monia Rodorigo
- Susana Fernández Larragueta
- Juan Fernández Sierra
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION - 1/1/2019
- SJR Quartile: Q2
- CiteScore: 1.8 (2020)
- SJR: 0.528 (2019
- SNIP: 1.011 (2019
- SJR Categories: Education (Q2)
- Dialnet
- Scopus
- Web of Science
Economic and financial literacy in the school context: Perspectives and proposals
- Susana Fernández Larragueta
- Juan Almagro Lominchar
- Juan Fernández Sierra
PSYCHOLOGY SOCIETY & EDUCATION - 1/1/2019
- SJR Quartile: Q3
- CiteScore: 1.2 (2020)
- SJR: 0.179 (2020
- SNIP: 0.555 (2020
- SJR Categories: Sociology and Political Science (Q3); Clinical Psychology (Q4); Education (Q4); Social Psychology (Q4)
- Dialnet
- Scopus
- Web of Science
Alfabetización económica y financiera en el contexto escolar: Perspectivas y propuestas
- Fernández-Larragueta S.
- Almagro-Lominchar J.
- Fernández Sierra J.
Psychology, Society and Education - 1/03/2019
- SJR Quartile: Q3
- CiteScore: 1.2 (2020)
- SJR: 0.172 (2019
- SNIP: 0.409 (2019
- SJR Categories: Sociology and Political Science (Q3); Clinical Psychology (Q4); Education (Q4); Social Psychology (Q4)
La formación del profesorado para un uso innovador de las TIC: Un estudio de caso en la educación obligatoria en la provincia de Almería
- Susana Fernández Larragueta
- Marie Noelle Lázaro
- Jesús Mª Granados Romero
- Khaled Sefo
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado - 2017
10.30827/profesorado.v21i4.10054
- Dialnet
Teacher training for an innovative use of ICT: A case study within compulsory education in the region of Almeria
- Sefo K.
- Romero J.
- Lázaro M.
- Fernández-Larragueta S.
PROFESORADO-REVISTA DE CURRICULUM Y FORMACION DE PROFESORADO - 1/9/2017
- SJR Quartile: Q2
- Category normalized Impact: 1.268 (2017)
- CiteScore: 2.5 (2022)
- SJR: 0.357 (2017
- SNIP: 0.601 (2017
- SJR Categories: Education (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Social and educational expectations of immigrant female students: listening to their voices
- Susana Fernández Larragueta
- Juan Fernández Sierra
- Monia Rodorigo
RIE-REVISTA DE INVESTIGACION EDUCATIVA - 7/07/2017
- SJR Quartile: Q2
- CiteScore: 3.7 (2020)
- SJR: 0.466 (2017
- SNIP: 1.275 (2017
- SJR Categories: Education (Q2)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Análisis de la formación permanente del profesorado universitario: El caso de la escuela de trabajo social de la USAC
- Hilda Rosaura Gramajo Mancilla de Arévalo
- Susana Fernández Larragueta
2022
- Dialnet
Escuela y coronavirus: una convivencia compleja. Percepción del equipo docente de un centro de educación primaria ante el confinamiento
- Javier González Martín
- Johana Muñoz López
- Marie-Noëlle Lázaro
- Susana Fernández Larragueta
Covid-19, multiverso de disciplinas. Una mirada desde la salud, la educación y la comunicación - 2022
- Dialnet
Estudio de la atención a la diversidad en los centros educativos ordinarios
- Johana Muñoz López
- Mª José Martínez Martínez
- Susana Fernández Larragueta
Propuestas innovadoras sobre diversos aspectos de las ciencias sociales - 2022
- Dialnet
La enseñanza del pasado reciente y la memoria histórica: implicaciones para el desarrollo del pensamiento crítico y el compromiso democrático
- Mª José Martínez Martínez
- Johana Muñoz López
- Susana Fernández Larragueta
Propuestas innovadoras sobre diversos aspectos de las ciencias sociales - 2022
- Dialnet
Individualismo docente como freno al cambio y la mejora de la calidad educativa: Factores que determinan su resistencia y vigencia en los contextos escolares
- Mª José Martínez Martínez
- Susana Fernández Larragueta
Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva - 2021
- Dialnet
Entre lo curricular y lo personal: la importancia de las transiciones escolares en la vida de las adolescentes inmigrantes
- Monia Rodorigo
- Susana Fernández Larragueta
- Marie-Noëlle Lázaro
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes - 2021
- Dialnet
Análisis de la legislación española sobre evaluaciones externas en educación: las pruebas de diagnóstico
- Susana Fernández Larragueta
- Johana Muñoz López
- Monia Rodorigo
Psyché y polis: retos socio-político-psicológicos de la educación - 2020
- Dialnet
El portfolio: una herramienta para la evaluación educativa
- Susana Fernández Larragueta
- Marie-Noëlle Lázaro
- Monia Rodorigo
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa - 2020
- Dialnet
Enseñanza y economía: dos estudios de caso en educación secundaria
- Juan Almagro Lominchar
- Juan Fernández Sierra
- Susana Fernández Larragueta
2019
- Dialnet
Analisis del uso de los medios de información y comunicación digitales en la educación obligatoria: un estudio de caso en el bajo andarax
- Khaled Sefo
- Susana Fernández Larragueta
- Marie Noelle Lázaro
- Jesús Mª Granados Romero
2018
- Dialnet
El futuro escolar y socio-laboral del alumnado inmigrante. Expectativas y condicionantes
- ORCID
La mediación intercultural: planteamientos, modelos y ámbitos de actuación. The intercultural mediation: statements, models and scopes of action.
- ORCID
The curricular and social integration of immigrant students: parallel roads
- Santos Bocero, Gerardo Luis
- Fernandez Larragueta, Susana
- Fernandez Sierra, Juan
5TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES - 02/2014
- Category normalized Impact: 0.698 (2014)
- ORCID
- Web of Science
Marga, an intercultural mediator in a secondary education institute of Almeria
- Fernandez Larragueta, Susana
- Rodorigo, Monia
- Fernandez Sierra, Juan
5TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES - 21/02/2014
- Category normalized Impact: 0.698 (2014)
- SJR Categories: Psychology (miscellaneous); Social Sciences (miscellaneous)
- ORCID
- Web of Science
The interprefessional coordination in a teacher development centre. A commintment to intercultural formation
ECER 2012. European Conference on Educational Research - 2012
- ORCID
Study of the coordination and effectiveness of the inter-professional consulting systems for immigrants' educational inclusion in Andalusian Schools
- Fernandez Larragueta, Susana
- Rodorigo, Monia
4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012) - 2012
- Category normalized Impact: 1.352 (2012)
- ORCID
- Web of Science
La coordinación interprofesional y la mediación intercultural en la escuela primaria
IX Congreso Internacional y XXIX Jornadas de Universidades y Educación Especial, “Prácticas en Educación Inclusiva: diálogos entre Escuela, Ciudadanía y Universidad - 2012
- ORCID
Transitar la cultura, transitar la escuela: el cambio de primaria a secundaria de Tarek, un niño marroquí en una escuela calé
Seminario Internacional Transiciones a la vida adulta en las sociedades del conocimiento: presentes y futuros de los y las jóvenes con bajo nivel educativo - 2012
- ORCID
La incorporación del alumnado de origen inmigrante
IV Congreso Internacional de Psicología y Educación - 2011
- ORCID
ECONOMÍA FINANCIERA EN EL CONTEXTO ESCOLAR EN ESPAÑA: MARCANDO IDEOLÓGICAMENTE LA EDUCACIÓN.
- Juan Almagro-Lominchar
- Susana Fernández-Larragueta
- Juan Fernández-Sierra
Chakiñan: Revista de Ciencias Sociales y Humanidades - 9/06/2020
- Dialnet
- ORCID
h index
Scopus: 4
Web of Science: 4
i10 index
Scopus: 1
Web of Science: 0
Research groups
-
Asesoramiento, perfeccionamiento y calidad enseñanza
Role: Responsable
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Research projects at UAL
-
Acronym PID2022-142961OB-I00Since: September 1, 2023Until: August 31, 2027Funded by: Ministerio de Ciencia e InnovaciónFunding / grant amount: 87,500.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Investigadora principal
-
Acronym P08-SEJ-03848Since: January 14, 2009Until: December 31, 2013Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 126,223.68 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Responsable
-
Acronym EDU2008-00813-ESince: November 27, 2008Until: November 26, 2009Funded by: MECFunding / grant amount: 16,600.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2008/107Since: November 1, 2008Until: October 31, 2009Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 7,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym SEJ2007-62468Since: October 1, 2007Until: March 30, 2011Funded by: MECFunding / grant amount: 51,183.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2007/120Since: September 12, 2007Until: September 12, 2008Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 6,000.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Responsable
-
Acronym 131/05Since: January 9, 2006Until: October 31, 2008Funded by: Ministerio de Trabajo y Asuntos SocialesFunding / grant amount: 42,375.00 EURRole: Investigador
-
Acronym nanSince: September 3, 2001Until: March 10, 2002Funded by: FIAPAFunding / grant amount: 10,818.23 EURRole: NaN