Medina Casaubón, Jesús Manuel Autor
Sport Education and Sportsmanship Orientations: An Intervention in High School Students
- Burgueño Menjibar, Rafael
- Medina Casaubón, Jesús Manuel
29/01/2020
Psychometric properties of the teachers', parents' and peers' versions of the Perceived Autonomy Support Scale for Active Commuting to and from School (PASS-ACS) in children and adolescents
- Burgueño R.
- González-Cutre D.
- Sevil-Serrano J.
- Herrador-Colmenero M.
- Segura-Díaz J.M.
- Medina-Casaubón J.
- Chillón P.
TRAVEL BEHAVIOUR AND SOCIETY - 1/7/2020
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 4,983 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,059 (2020)
- CiteScore: 6,5 (2020)
- SJR: 1,695 (2020)
- SNIP: 1,858 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 5,109
- Categorías JCR: TRANSPORTATION
- Categorías SJR: Transportation (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Understanding the motivational processes involved in adolescents' active commuting behaviour: Development and validation of the Behavioural Regulation in Active Commuting to and from School (BR-ACS) Questionnaire
- Burgueño R.
- González-Cutre D.
- Sevil-Serrano J.
- Herrador-Colmenero M.
- Segura-Díaz J.
- Medina-Casaubón J.
- Chillón P.
TRANSPORTATION RESEARCH PART F-TRAFFIC PSYCHOLOGY AND BEHAVIOUR - 1/4/2019
- Cuartil JCR: Q2 (2019)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,518 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,945 (2019)
- CiteScore: 5,4 (2020)
- SJR: 1,146 (2019)
- SNIP: 1,579 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 3,493
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, APPLIED
- Categorías SJR: Applied Psychology (Q1); Automotive Engineering (Q1); Civil and Structural Engineering (Q1); Transportation (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Effects of the "MAMI Deporte®" Family Sports Program on Parents' Motivation towards Sport Participation: A Randomized Controlled Intervention
- Rafael Burgueño
- Esther Morales-Ortíz
- José Macarro-Moreno
- Jesús Medina-Casaubón
- Belén Cueto-Martín
SUSTAINABILITY - 11/9/2020
- Cuartil JCR: Q3 (2020)
- Factor Impacto JCR: 3,251 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,054 (2020)
- CiteScore: 3,9 (2020)
- SJR: 0,612 (2020)
- SNIP: 1,242 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,473
- Categorías JCR: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Adaptation of the multidimensional sportspersonship orientations scale to the spanish physical education context
- Burgueno, Rafael
- Sanchez-Gallardo, Isabel
- Medina-Casaubon, Jesus
SPORT TK-REVISTA EUROAMERICANA DE CIENCIAS DEL DEPORTE - 7/2018
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,145 (2018)
- ORCID
- Web of Science
Adaptación de la multidimensional sportspersonship orientations scale al contexto español de la educación física
- Rafael Burgueño Mengibar
- Isabel Sánchez Gallardo
- Jesús Medina Casaubón
Sport TK-Revista Euroamericana de Ciencias del Deporte - 2018
- ORCID
Psychometry of the Multidimensional Perceived Autonomy Support Scale in Physical Education With Spanish Secondary School Students
- Burgueño R.
- Macarro-Moreno J.
- Medina-Casaubón J.
SAGE OPEN - 1/1/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 1,356 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,356 (2020)
- CiteScore: 1,6 (2020)
- SJR: 0,357 (2020)
- SNIP: 0,99 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 1,577
- Categorías JCR: SOCIAL SCIENCES, INTERDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
CAN SPORT EDUCATION IMPROVE ATTITUDES TOWARDS SECONDARY PHYSICAL EDUCATION?
- Morales-Ortiz E.
- Burgueño R.
- Cueto-Martín B.
- Macarro-Moreno J.
- Medina-Casaubón J.
REVISTA INTERNACIONAL DE MEDICINA Y CIENCIAS DE LA ACTIVIDAD FISICA Y DEL DEPORTE - 1/9/2021
- Factor Impacto JCR: 1,281 (2021)
- CiteScore: 2,3 (2020)
- SJR: 0,335 (2020)
- SNIP: 0,962 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 1,392
- Categorías JCR: SPORT SCIENCES
The Spanish odontological research in Science Citation Index database: A scientometric study (1974-2006)
- Medina Casaubón J.
- Fernández Guerrero I.
- Gil Montoya J.
- Fernández Cano A.
Revista Espanola de Documentacion Cientifica - 1/4/2008
- CiteScore: 2 (2020)
- Categorías SJR: Library and Information Sciences
Análisis de los estereotipos socioculturales hacia cuerpo delgado y cuerpo musculoso: diferencias en función del sexo y discrepancia con el peso
- Antonio Granero Gallegos
- José Martín-Albo Lucas
- Alvaro Sicilia Camacho
- Jesús Medina Casaubón
- Manuel Alcaraz Ibáñez
Revista de Psicodidáctica - 1/01/2018
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,1 (2018)
- CiteScore: 5,1 (2020)
- SJR: 0,928 (2018)
- SNIP: 1,713 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,412
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Categorías SJR: Education (Q1); Developmental and Educational Psychology (Q2)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
¿Disminuye el modelo de educación deportiva el nivel de desmotivación en las clases de educación física? un estudio preliminar
- Esther Morales Ortiz
- Isabel Sánchez Gallardo
- Jesús Medina Casaubón
- Belén Cueto Martín
TRANCES. Transmisión del Conocimiento Educativo y de la Salud - 2016
Diversión del alumnado de Secundaria en clase de Educación Física. ¿Modelo de enseñanza tradicional o Modelo de Educación Deportiva?: Un estudio preliminar
- Manuel Alcaraz Ibáñez
- Jesús Medina Casaubón
- Rafael Burgueño Mengibar
- María jesús Lirola Manzano
I Congreso Internacional en Investigación y Didáctica de la Educación Física: II Jornadas de Investigadores en Didáctica de la Educación Física - 2016
- Dialnet
Capacidad predictiva de la educación deportiva sobre las metas de logro 2x2 en alumnado de secundaria obligatoria y bachillerato.
- Manuel Alcaraz Ibáñez
- Jesús Medina Casaubón
- María jesús Lirola Manzano
- Rafael Burgueño Mengibar
Alcance de la Investigación en la Educación Física: Camino hacia la calidad de vida - 2017
- Dialnet
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Delimiting the Measurement for the Internalization of Body Ideals From the Sociocultural Attitudes Towards Appearance Questionnaire and Examining its Invariance Across Sex
- Álvaro Sicilia
- Manuel Alcaraz-Ibáñez
- Antonio Granero-Gallegos
- Isabel Sánchez-Gallardo
- Jesús Medina-Casaubón
26/10/2018
10.20944/preprints201810.0621.v1
- ORCID
Índice h
Scopus: 7
Web of Science: 10
Índice i10
Scopus: 3
Web of Science: 10
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo DEP2014-57228-RDesde: 1 de enero de 2015Hasta: 31 de diciembre de 2017Financiado por: Ministerio de Economía y CompetitividadImporte de financiación: 24.200,00 EURRol: Investigador