Martín-Albo Lucas, José Autor
Academic Achievement and Physical Activity: The Ideal Relationship to Promote a Healthier Lifestyle in Adolescents
- Estrada-Tenorio S.
- Julián J.A.
- Aibar A.
- Martín-Albo J.
- Zaragoza J.
JOURNAL OF PHYSICAL ACTIVITY & HEALTH - 1/5/2020
- Factor Impacto JCR: 2,592 (2020)
- CiteScore: 3,3 (2020)
- SJR: 0,787 (2020)
- SNIP: 0,888 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 2,752
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
Adaptation and validation of the Spanish version of the Academic Motivation Scale in post-compulsory secondary education students
- Zoila Suárez
- José Martín-Albo Lucas
- José G. Navarro
- Juan Luis Núñez Alonso
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA - 1/3/2010
- Cuartil SJR: Q4
- Factor Impacto JCR: 1,22 (2010)
- CiteScore: 1,5 (2020)
- SJR: 0,179 (2010)
- SNIP: 0,275 (2010)
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q4)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
A Longitudinal Study of Pubertal Timing and Tempo on Body Shame Among Young Adolescent Girls and Boys
- Álvaro Sicilia
- Mark D. Griffiths
- José Martín-Albo
SEX ROLES - 1/1/2024
- CiteScore: 7,2 (2023)
- SJR: 1,216 (2023)
- SNIP: 1,834 (2023)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Análisis de las propiedades psicométricas del cuestionario Autoconcepto Forma 5 en estudiantes universitarios
- Fernando Grijalvo Lobera
- Juan Luis Núñez
- José Martín-Albo Lucas
- José G. Navarro
ESTUDIOS DE PSICOLOGIA - 1/1/2007
- CiteScore: 1,5 (2020)
- SNIP: 0,377 (2007)
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous)
- Scopus
- ORCID
Análisis de los estereotipos socioculturales hacia cuerpo delgado y cuerpo musculoso: diferencias en función del sexo y discrepancia con el peso
- Antonio Granero Gallegos
- José Martín-Albo Lucas
- Alvaro Sicilia Camacho
- Jesús Medina Casaubón
- Manuel Alcaraz Ibáñez
Revista de Psicodidactica - 1/01/2018
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,1 (2018)
- CiteScore: 5,1 (2020)
- SJR: 0,928 (2018)
- SNIP: 1,713 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,412
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Categorías SJR: Education (Q1); Developmental and Educational Psychology (Q2)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
Analysis of Sociocultural Stereotypes Towards Thin Body and Muscular Body: Differences According to Gender and Weight Discrepancy
- Granero-Gallegos, Antonio
- Martin-Albo Lucas, Jose
- Sicilia, Alvaro
- Medina-Casaubon, Jesus
- Alcaraz-Ibanez, Manuel
REVISTA DE PSICODIDACTICA - 01/2018
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,1 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,479 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,412
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Categorías SJR: Education (Q1); Developmental and Educational Psychology (Q2)
- ORCID
- Web of Science
ANALYSIS OF THE PSYCHOMETRIC PROPERTIES OF THE SPANISH VERSION OF THE TRAIT META-MOOD SCALE IN A SPORTS CONTEXT
- Martin-Albo, Jose
- Nunez, Juan L.
- Leon, Jaime
PSYCHOLOGICAL REPORTS - 1/4/2010
10.2466/pr0.106.2.477-489 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,439 (2010)
- CiteScore: 2,4 (2020)
- SJR: 0,259 (2010)
- SNIP: 0,425 (2010)
- Impacto JCR a 5 años: 0,446
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q3)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
AN EXPLANATORY MOTIVATIONAL MODEL OF PSYCHOLOGICAL WELL-BEING AT THE UNIVERSITY
- Martin-Albo, Jose
- Luis Nunez, Juan
- Gregorio Navarro, Jose
- Grijalvo, Fernando
REVISTA MEXICANA DE PSICOLOGIA - 1/1/2009
- Cuartil SJR: Q4
- Factor Impacto JCR: 0,42 (2009)
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0,172 (2009)
- SNIP: 0,164 (2009)
- Impacto JCR a 5 años: 0,264
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q4)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
An integrative framework to. validate the Need-Supportive Teaching Style Scale (NSTSS) in secondary teachers through exploratory structural equation modeling
- Abos Catalan, Angel
- Sevil-Serrano, Javier
- Martin-Albo Lucas, Jose
- Julian Clemente, Jose Antonio
- Garcia-Gonzalez, Luis
CONTEMPORARY EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/1/2018
10.1016/j.cedpsych.2018.01.001 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,484 (2018)
- CiteScore: 6,5 (2020)
- SJR: 2,336 (2018)
- SNIP: 2,264 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 4,169
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
- Categorías SJR: Developmental and Educational Psychology (Q1); Education (Q1)
A PROPOSAL FOR AN EXPLANATORY MODEL OF PSYCHOLOGICAL WELL-BEING WITHIN THE CONTEXT OF SPORT
- Nunez, Juan L.
- Leon, Jaime
- Gonzalez, Victor
- Martin-Albo, Jose
REVISTA DE PSICOLOGIA DEL DEPORTE - 31/1/2011
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,543 (2011)
- CiteScore: 2,1 (2020)
- SJR: 0,24 (2011)
- SNIP: 0,6 (2011)
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, APPLIED
- Categorías SJR: Sports Science (Q3); Applied Psychology (Q4)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
DETERMINANTES PARA LA PRÁCTICA DE ACTIVIDAD FÍSICA EN ADOLESCENTES: FACTORES PERSONALES, SOCIALES Y AMBIENTALES QUE INFLUENCIAN LOS NIVELES DE ACTIVIDAD FÍSICA
- José Martín-Albo Lucas
- Javier Zaragoza Casterad
- Alberto Abarca Sos
- Luis García González
Promoción de la actividad física en la infancia y la adolescencia: en el camino de las soluciones reales - 2014
- ORCID
La motivación en los deportes de equipo José Martín-Albo Lucas
2001
Observación de la conducta verbal de un entrenador de baloncesto
- José Martín-Albo Lucas
Observación en deporte y conducta cinésico-motriz : aplicaciones - 1999
- ORCID
AN E-LEARNING PROJECT TO FACILITATE THE ELABORATION OF ACADEMIC-SCIENTIFIC WORKS IN HIGHER EDUCATION STUDIES
- Osma, J.
- Alvarez, C.
- Barrada, J. R.
- Castilla, D.
- Castro, A.
- Espeitx, E.
- Jimenez, T. I.
- Jimenez-Muro, A.
- Lombas, S.
- Lopez-Crespo, G.
- Lopez, R.
- Martin-Albo, J.
- Mendez-Lopez, M.
- Sancho, P.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17) - 2017
FLIPPED CLASSROOM: A METHOD TO IMPROVE WRITING ACADEMIC SKILLS IN PRE-GRADUATE AND POST-GRADUATE STUDENTS
- Alvarez Fidalgo, C.
- Senis, J.
- Collado, S.
- Lopez-Crespo, G. A.
- Martin-Albo, J.
- Sorrel, M. A.
- Rodriguez, R.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019) - 2019
FLIPPED CLASSROOM: ANALYSIS AND ASSESSMENT OF AN EXPERIENCE IN HIGHER EDUCATION
- Lopez-Crespo, Ginesa
- Fidalgo, Camino
- Valdivia-Salas, Sonsoles
- Martin-Albo, Jose
- Carralero, David
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019) - 2019
TESTING THE "TESTING EFFECT" IN A REAL EDUCATIONAL CONTEXT: THE USE OF SOCRATIVE
- Lopez-Crespo, G.
- Martin-Albo, J.
- Fidalgo, C.
- Collado, S.
- Carralero, D.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018
10.21125/inted.2018.0794 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
THE INFLUENCE OF BURNOUT AND PSYCHOLOGICAL INFLEXIBILITY ON ACADEMIC ACHIEVEMENT: PRELIMINARY EVIDENCE WITH PSYCHOLOGY STUDENTS
- Valdivia-Salas, S.
- Ibanez, J.
- Lopez-Crespo, G.
- Martin-Albo, J.
- Sanchez-Martinez, R.
- Castro, A.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
14TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2020) - 2020
The WaveDriving Course
- Melchor Ó.
- Lucas-Alba A.
- Ferruz A.
- Blanch M.
- Martín-Albo J.
XIII CONFERENCE ON TRANSPORT ENGINEERING, CIT2018 - 1/1/2018
- CiteScore: 2,8 (2020)
- SJR: 0,601 (2018)
- SNIP: 0,841 (2018)
- Categorías SJR: Transportation
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 16
Web of Science: 18
Índice i10
Scopus: 21
Web of Science: 28
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo PID2019-107674RB-I00Desde: 1 de junio de 2020Hasta: 31 de mayo de 2023Financiado por: MECImporte de financiación: 54.450,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal 2
-
Acrónimo DEP2014-57228-RDesde: 1 de enero de 2015Hasta: 31 de diciembre de 2017Financiado por: Ministerio de Economía y CompetitividadImporte de financiación: 24.200,00 EURRol: Investigador