Colmenero Ruiz, María Jesús Autor
The Teacher's Perspective on Inclusion in Education: An Analysis of Curriculum Design
- Pedro Jurado-de-los-Santos
- Colmenero Ruiz, Ma Jesús
- Rosa-Eva Valle-Flórez
- Macarena Castellary López
- VICTORIA FIGUEREDO CANOSA
SUSTAINABILITY - 1/5/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 3,889 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,075 (2021)
- CiteScore: 5,8 (2022)
- SJR: 0,664 (2021)
- SNIP: 1,291 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,089
- Categorías JCR: ENVIRONMENTAL SCIENCES
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Higher Education Teachers' Training in Attention to SEN Students: Testing a Mediation Model
- Nuria González-Castellano
- Eulogio Cordón-Pozo
- Silvia Pueyo-Villa
- María Jesús Colmenero-Ruiz
SUSTAINABILITY - 27/5/2021
- Factor Impacto JCR: 3,889 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,089
- Categorías JCR: ENVIRONMENTAL SCIENCES
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Toward Inclusive Higher Education in a Global Context
- Ortiz Colon, Ana Maria
- Agreda Montoro, Miriam
- Colmenero Ruiz, Maria Jesus
SUSTAINABILITY - 8/2018
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 2,592 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,801
- Categorías JCR: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- Categorías SJR: Geography, Planning and Development (Q2); Management, Monitoring, Policy and Law (Q2); Renewable Energy, Sustainability and the Environment (Q2)
- ORCID
- Web of Science
Actitudes y formación docente hacia la inclusión en Educación Secundaria Obligatoria
- María Jesús Colmenero Ruiz
- María Carmen Pegalajar Palomino
Revista electrónica de investigación educativa - 01/2017
- CiteScore: 1 (2019)
- SJR: 0,187 (2017)
- SNIP: 0,713 (2017)
- ORCID
- Web of Science
Aspectos condicionantes de la tutoría universitaria. Un estudio comparado
- Antonio Pantoja Vallejo
- María Jesús Colmenero Ruiz
- David Molero
Revista de Investigación Educativa - 10/01/2022
- ORCID
Influence and repercussion of the experience as a teacher in the attention to the diversity its incidence in the training
- Colmenero Ruiz, Ma Jesus
REVISTA DE EDUCACION INCLUSIVA - 2009
The effect of project-based learning in gifted students of a second language
- Lucia Landron, Martha
- Agreda Montoro, Miriam
- Colmenero Ruiz, Ma Jesus
REVISTA DE EDUCACION - 04/2018
10.4438/1988-592x-re-2017-380-378
- Cuartil SJR: Q3
- Factor Impacto JCR: 0,31 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 0,603
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q3)
- ORCID
- Web of Science
Students perceptions about attention to diversity in Secondary Education Teachers Initial Training
- María Jesús Colmenero Ruiz
- Antonio Pantoja Vallejo
- María Carmen Pegalajar Palomino
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION - 1/1/2015
10.5209/rev_rced.2015.v26.n1.42616
- Cuartil SJR: Q3
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,227 (2015)
- SNIP: 0,945 (2015)
- Categorías SJR: Education (Q3)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Importance of tutoring for the success of the Final Degree Project
- Molina Jaén M.D.
- Rodríguez Moreno J.
- Colmenero Ruiz M.J.
REVISTA COMPLUTENSE DE EDUCACION - 1/1/2020
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,466 (2020)
- SNIP: 0,847 (2020)
Adaptation and validation of the questionnaire based on the Index for Inclusión: teachers and inclusion in Santiago Chile
- Jessana Elizabeth Jashes Morgues
- Nuria González Castellano
- Mª Jesús Colmenero Ruiz
Revista Complutense de Educacion - 1/10/2024
- CiteScore: 2,4 (2023)
- SJR: 0,348 (2023)
- SNIP: 1,003 (2023)
- Scopus
- ORCID
Este autor no tiene libros, capítulos o tesis.
Teacher Attitudes towards ICT in the Context of Inclusive Education
- Fernandez-Batanero, Jose Ma
- Colmenero Ruiz, Ma Jesus
- Alves, GR
- Felgueiras, MC
THIRD INTERNATIONAL CONFERENCE ON TECHNOLOGICAL ECOSYSTEMS FOR ENHANCING MULTICULTURALITY, PROCEEDINGS TEEM'15 - 2015
THE EUROPEAN HIGHER EDUCATION AREA AND THE UNIVERSITY STUDENTS
- Jesus Colmenero, Ma
- Isabel Torres, Ma
- Palomeque, Teresa
- Liebanas, Gracia M.
- Lorite, Pedro
INTED2015: 9TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2015
- ORCID
- Web of Science
COLLABORATIVE LEARNING IMPROVE THE LEVELS OF GENERIC SKILLS ACQUISITION
- Torres, M. I.
- Palomeque, T.
- Liebanas, G.
- Colmenero, M. J.
- Lorite, P.
INTED2015: 9TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2015
- ORCID
- Web of Science
ASSESSMENT OF LEARNING OUTCOMES IN BIOLOGY
- Lopez, M. I. Torres
- Martinez, P. Lorite
- Messia, T. Palomeque
- Ruiz, M. J. Colmenero
- Guarch, C. Vizcarro
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2014
DEVELOPMENT OF PROCEDURES TO ASSESS TRANSFERABLE COMPETENCES IN BIOLOGY
- Lorite Martinez, P.
- Torres Lopez, M. I.
- Palomeque Messia, T.
- Colmenero Ruiz, M. J.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
ICERI2014: 7TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION - 2014
COOPERATIVE LEARNING ACTIVITIES AND ACADEMIC ACHIEVEMENTS
- Colmenero Ruiz, M. J.
- Torres Lopez, M. I.
- Palomeque Messia, T.
- Lorite Martinez, P.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
EDULEARN14: 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2014
ICT Impact in Orientation and University Tutoring According to Students Opinion
- Pantoja Vallejo A.
- Berrios Aguayo B.
- Colmenero Ruiz M.J.Y.
Advances in Intelligent Systems and Computing - 1/1/2020
- CiteScore: 0,9 (2019)
- SJR: 0,184 (2019)
- SNIP: 0,428 (2020)
Este autor no tiene patentes.
¿Espacio Europeo de Educación Superior? Valoraciones del alumnado del Grado de Educación Infantil
- Pegalajar Palomino, Mª del Carmen
- Colmenero Ruiz, María Jesús
- Pérez Navío, Eufrasio
2014
Confección del plan de trabajo del especialista de pedagogía terapéutica: un ejemplo práctico
- Torres-González, José Antonio
- Colmenero Ruiz, María Jesús
- Hernández-Fernández, Antonio
2008
Índice h
Scopus: 4
Web of Science: 6
Índice i10
Scopus: 1
Web of Science: 3
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo EDU2016-75574-PDesde: 30 de diciembre de 2016Hasta: 29 de diciembre de 2019Financiado por: Ministerio de Economía, Industria y CompetitividadImporte de financiación: 46.343,00 EURRol: Investigador