Perales Palacios, Francisco Javier Autor
What Effects Do Didactic Interventions Have on Students’ Attitudes Towards Science? A Meta-Analysis
- Aguilera D.
- Perales-Palacios F.J.
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION - 1/4/2020
- Factor Impacto JCR: 5,439 (2020)
- CiteScore: 4,7 (2020)
- SJR: 1,214 (2020)
- SNIP: 2,549 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,021
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature
- Martín-Páez T.
- Aguilera D.
- Perales-Palacios F.
- Vílchez-González J.
SCIENCE EDUCATION - 1/7/2019
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,5 (2019)
- CiteScore: 6,8 (2020)
- SJR: 2,012 (2019)
- SNIP: 2,417 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 3,867
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Education (Q1); History and Philosophy of Science (Q1)
Volcanoes: The basis for scientific and educational knowledge
- Perales-Palacios F.J.
- Carrillo-Rosúa J.
- García-Yeguas A.
- Vázquez-Vílchez M.
Revista Eureka - 1/9/2021
10.25267/rev_eureka_ensen_divulg_cienc.2021.v18.i3.3105
Validation of Ishihara's test. Study of the efficiency of its color plates. I
- Perales J.
- Hita E.
- Jimenez del Barco L.
- Romero J.
Atti della Fondazione Giorgio Ronchi - 1/12/1984
Validation of Ishihara's test. A test-retest study. II
- Perales J.
- Hita E.
- Romero J.
- Jimenez del Barco L.
Atti della Fondazione Giorgio Ronchi - 1/12/1984
Training and Environmental Education: An integrative learning experience based on the problems of the territory
- Raimondo A.
- Gutiérrez Pérez J.
- Perales Palacios F.
Profesorado - 1/5/2012
- CiteScore: 1,3 (2020)
- Categorías SJR: Education
Training and Environmental Education. An experience at the Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de la Patagonia
- Maria Raimondo, Ana
- Gutierrez Perez, Jose
- Perales Palacios, F. Javier
PROFESORADO-REVISTA DE CURRICULUM Y FORMACION DE PROFESORADO - 05/2012
TIC and Sustentability: obstacles and possibilities for environmental educators
- Ojeda-Barcelo, Fernando
- Gutierrez-Perez, Jose
- Javier Perales-Palacios, Francisco
PROFESORADO-REVISTA DE CURRICULUM Y FORMACION DE PROFESORADO - 2011
The teaching of physics and cartoons: Can they be interrelated in secondary education?
- Perales-Palacios, FJ
- Vilchez-Gonzalez, JM
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION - 18/11/2005
10.1080/09500690500206366 Ver en origen
- Cuartil SJR: Q1
- CiteScore: 3,2 (2020)
- SJR: 1,278 (2005)
- SNIP: 1,354 (2005)
- Categorías SJR: Education (Q1)
Resolución de problemas F. Javier Perales Palacios ; [con la colaboración de] Pedro Álvarez Suárez ... [et al.]
Preconceptos de los alumnos en optica geométrica: un estudio correlacional
- Francisco Javier Perales Palacios
- Francisco Nievas Cazorla
IX Encuentros de didáctica de las ciencias experimentales : Crónica - Comunicaciones. [Tarragona], 12-17 septiembre de 1988 - 1989
- Dialnet
La resolución de problemas en física Francisco Javier Perales Palacios
La evolución del conocimiento sobre la naturaleza corpuscular de la materia
- Alicia Benarroch Benarroch
- Nicolás Marín Martínez
- Francisco Javier Perales Palacios
La didáctica de las ciencias: tendencias actuales - 1999
- Dialnet
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Learning biology and geology through a participative teaching approach: the effect on student attitudes towards science and academic performance
- Aguilera D.
- Perales-Palacios F.
JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION - 1/1/2019
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 0,764 (2019)
- CiteScore: 1,6 (2020)
- SJR: 0,379 (2020)
- SNIP: 0,825 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 1,006
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Agricultural and Biological Sciences (miscellaneous) (Q2); Education (Q2)
Índice h
Scopus: 7
Web of Science: 8
Índice i10
Scopus: 6
Web of Science: 7
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo P20_00094Desde: 5 de octubre de 2021Hasta: 31 de diciembre de 2022Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 38.072,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo PID2020-116097RB-I00Desde: 1 de septiembre de 2021Hasta: 31 de agosto de 2025Financiado por: MECImporte de financiación: 37.500,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo UAL2020-SEJ-D1784Desde: 1 de enero de 2021Hasta: 31 de diciembre de 2022Financiado por: Universidad de AlmeríaImporte de financiación: 30.000,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo P11-SEJ-07385Desde: 30 de abril de 2013Hasta: 30 de abril de 2017Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 93.175,75 EURRol: Investigador