Perales Palacios, Francisco Javier Autor

What Effects Do Didactic Interventions Have on Students’ Attitudes Towards Science? A Meta-Analysis

  • Aguilera D.
  • Perales-Palacios F.J.

RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION - 1/4/2020

10.1007/s11165-018-9702-2

Número de citas: 24 (Web of Science) 12 (Scopus)

What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature

  • Martín-Páez T.
  • Aguilera D.
  • Perales-Palacios F.
  • Vílchez-González J.

SCIENCE EDUCATION - 1/7/2019

10.1002/sce.21522

Número de citas: 164 (Web of Science) 63 (Scopus)

Volcanoes: The basis for scientific and educational knowledge

  • Perales-Palacios F.J.
  • Carrillo-Rosúa J.
  • García-Yeguas A.
  • Vázquez-Vílchez M.

Revista Eureka - 1/9/2021

10.25267/rev_eureka_ensen_divulg_cienc.2021.v18.i3.3105

Número de citas:

Validation of Ishihara's test. Study of the efficiency of its color plates. I

  • Perales J.
  • Hita E.
  • Jimenez del Barco L.
  • Romero J.

Atti della Fondazione Giorgio Ronchi - 1/12/1984

Número de citas:

Validation of Ishihara's test. A test-retest study. II

  • Perales J.
  • Hita E.
  • Romero J.
  • Jimenez del Barco L.

Atti della Fondazione Giorgio Ronchi - 1/12/1984

Número de citas:
Open Access

Training and Environmental Education: An integrative learning experience based on the problems of the territory

  • Raimondo A.
  • Gutiérrez Pérez J.
  • Perales Palacios F.

Profesorado - 1/5/2012

Número de citas:

Training and Environmental Education. An experience at the Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de la Patagonia

  • Maria Raimondo, Ana
  • Gutierrez Perez, Jose
  • Perales Palacios, F. Javier

PROFESORADO-REVISTA DE CURRICULUM Y FORMACION DE PROFESORADO - 05/2012

Número de citas: 2 (Web of Science)

TIC and Sustentability: obstacles and possibilities for environmental educators

  • Ojeda-Barcelo, Fernando
  • Gutierrez-Perez, Jose
  • Javier Perales-Palacios, Francisco

PROFESORADO-REVISTA DE CURRICULUM Y FORMACION DE PROFESORADO - 2011

Número de citas: 3 (Web of Science)

The teaching of physics and cartoons: Can they be interrelated in secondary education?

  • Perales-Palacios, FJ
  • Vilchez-Gonzalez, JM

INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION - 18/11/2005

10.1080/09500690500206366 Ver en origen

Número de citas: 16 (Web of Science) 19 (Scopus)

The STEAM approach: Implementation and educational, social and economic consequences

  • F. Javier Perales
  • José Luis Aróstegui

Arts Education Policy Review - 2/04/2024

10.1080/10632913.2021.1974997

  • ORCID

Resolución de problemas F. Javier Perales Palacios ; [con la colaboración de] Pedro Álvarez Suárez ... [et al.]

Preconceptos de los alumnos en optica geométrica: un estudio correlacional

  • Francisco Javier Perales Palacios
  • Francisco Nievas Cazorla

IX Encuentros de didáctica de las ciencias experimentales : Crónica - Comunicaciones. [Tarragona], 12-17 septiembre de 1988 - 1989

Número de citas:
  • Dialnet

La resolución de problemas en física Francisco Javier Perales Palacios

La evolución del conocimiento sobre la naturaleza corpuscular de la materia

  • Alicia Benarroch Benarroch
  • Nicolás Marín Martínez
  • Francisco Javier Perales Palacios

La didáctica de las ciencias: tendencias actuales - 1999

Número de citas:
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Learning biology and geology through a participative teaching approach: the effect on student attitudes towards science and academic performance

  • Aguilera D.
  • Perales-Palacios F.

JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION - 1/1/2019

10.1080/00219266.2019.1569084

Número de citas: 5 (Web of Science) 1 (Scopus)

Scopus: 7

Web of Science: 8

Scopus: 6

Web of Science: 7

Última actualización de los datos: 11/05/24 9:31
Próxima recolección programada: 18/05/24 3:00