Figueredo Canosa, Victoria Author
Participation of Students with Special Educational Needs (SEN) in Extracurricular Activities in Compulsory Education
- Macarena Castellary-López
- Victoria Figueredo-Canosa
- Juan Rafael Muñoz-Muñoz
- Luis Ortiz-Jiménez
EDUCATION SCIENCES - 1/4/2023
- CiteScore: 4 (2022)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Inclusive Education and COVID-19: An Analysis of the Spanish Legislative Framework
- Victoria Figueredo Canosa
- Antonia Lozano Díaz
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA - 1/1/2022
10.24320/redie.2022.24.e13.4520
- JCR Impact Factor: 1 (2022)
- CiteScore: 1.8 (2022)
- SJR: 0.342 (2022
- SNIP: 1.075 (2022
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
INCLUSIÓN DE PERSONAS CON DISCAPACIDAD EN UNIVERSIDADES PÚBLICAS DEL PARAGUAY: PERCEPCIÓN DE LOS ESTUDIANTES
Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar - 03/2022
- ORCID
Los Objetivos de Desarrollo Sostenible en la formación de los futuros maestros: uso de metodologías activas
- Antonia Lozano Díaz
- Victoria Figueredo Canosa
Campo Abierto. Revista de Educación - 2021
- Dialnet
- ORCID
The Teacher's Perspective on Inclusion in Education: An Analysis of Curriculum Design
- Pedro Jurado-de-los-Santos
- Colmenero Ruiz, Ma Jesús
- Rosa-Eva Valle-Flórez
- Macarena Castellary López
- VICTORIA FIGUEREDO CANOSA
SUSTAINABILITY - 1/5/2021
- JCR Quartile: Q2 (2021)
- JCR Impact Factor: 3.889 (2023)
- Category normalized Impact: 0.075 (2021)
- CiteScore: 5.8 (2022)
- SJR: 0.664 (2021
- SNIP: 1.291 (2021
- JCR 5-year Impact Factor: 4.089
- JCR Categories: ENVIRONMENTAL SCIENCES
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Implementation of an Intervention Plan for Emotional Development in People with Down Syndrome
- Macarena Castellary-López
- Juan Rafael Muñoz Muñoz
- Victoria Figueredo-Canosa
- Luis Ortiz-Jiménez
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/5/2021
- JCR Quartile: Q2 (2021)
- JCR Impact Factor: 4.614 (2023)
- CiteScore: 5.4 (2022)
- SJR: 0.814 (2021
- SNIP: 1.391 (2021
- JCR 5-year Impact Factor: 4.799
- JCR Categories: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Teacher Training in Intercultural Education: Teacher Perceptions
- Figueredo Canosa, Victoria
- Ortiz Jiménez, Luis
- Sánchez Romero, Cristina
- López Berlanga, María Carmen
EDUCATION SCIENCES - 20/3/2020
- Category normalized Impact: 2.272 (2020)
- CiteScore: 0.8 (2019)
- SJR: 0.242 (2019
- SNIP: 0.733 (2019
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Recursos TIC como facilitadores de la Educación Intercultural
- Victoria Figueredo Canosa
European Scientific Journal ESJ - 31/12/2020
- ORCID
Teachers' Perceptions of the Use of ICTs in the Educational Response to Students with Disabilities
- Luis Ortiz-Jiménez
- Victoria Figueredo-Canosa
- Macarena Castellary López
- María Carmen López Berlanga
SUSTAINABILITY - 13/11/2020
- JCR Quartile: Q3 (2020)
- JCR Impact Factor: 3.251 (2023)
- Category normalized Impact: 0.272 (2020)
- CiteScore: 5.8 (2022)
- SJR: 0.612 (2020
- SNIP: 1.237 (2020
- JCR 5-year Impact Factor: 3.473
- JCR Categories: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Impacts of COVID-19 Confinement among College Students: Life Satisfaction, Resilience and Social Capital Online
- Antonia Lozano-Díaz
- Juan Sebastián Fernández-Prados
- Victoria Figueredo Canosa
- Ana María Martínez Martínez
INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION - 20/06/2020
- Category normalized Impact: 10.33 (2020)
- CiteScore: 0.7 (2020)
- SJR: 0.213 (2020
- SNIP: 0.746 (2020
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Formación permanente del profesorado andaluz para la convivencia escolar
- Victoria Figueredo Canosa
- Luis Ortiz Jiménez
- Mª Dolores Pérez Esteban
Inclusión y mejora educativa - 2018
- Dialnet
Diversidad e inclusión educativa. Respuestas innovadoras con apoyo en las TIC
Octaedro - 2018
El aprendizaje-servicio como metodología para favorecer la construcción de la ciudadanía.
- Carmen Mª. Hernández Garre
- Antonio Martínez Sánchez
- Victoria Figueredo Canos
La educación ante los retos de una nueva ciudadanía - 2017
- Dialnet
- ORCID
La formación del profesorado para una escuela intercultural
- Victoria Figueredo Canos
- Luis Ortiz Jiménez
2016
- Dialnet
Espacios para hablar y compartir sobre la intervención social y educativa en grupos vulnerables
Enfoques Educativos, S.L. - 2015
La segunda generación: inserción de marroquíes en el sistema educativo andaluz.
- Ortiz Jiménez, Luis
- Figueredo Canos, Victoria
- García Carrasco, Pablo
Los inmigrados marroquíes en Andalucía. Una investigación necesaria. - 2014
- Dialnet
Sustainable Development Goals and Digital Citizenship
- Lozano-Díaz A.
- Figueredo-Canosa V.
- Fernández-Prados J.S.
ICIET 2020: 2020 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION AND EDUCATION TECHNOLOGY - 28/3/2020
- Category normalized Impact: 0.205 (2020)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Perspectiva del profesorado sobre la diversidad cultural y la educación intercultural
CIMIE 17. VI Congreso Internacional Multidisciplinar De Investigación Educativa - 2017
Una experiencia de ApS en la formación inicial del profesorado de Educación Primaria
- Isabel Fernández Prados
- Antonio Figueredo Canosa
- Carmen María Hernández Garre
VIII Congreso Nacional y III Internacional de Aprendizaje-Servicio Universitario (APS-U8) - 2017
- Dialnet
Metodologías de enseñanza favorecedoras de la educación intercultural: Comunidades de Aprendizaje, Aprendizaje-Servicio y Ciudades Educadoras
III Congreso Internacional sobre Intervención Social y Educativa en Grupos Vulnerables - 2015
Atención a la diversidad en los centros escolares de Andalucía
I Congreso Internacional de Educación Inclusiva "Una utopía posible" - 2014
Practices of entrepreneurial education in Spanish training teacher
International Conference on Enabling Teachers for Entrepreneurship Education - ENTENP2014 - 2014
La formación permanente del profesorado de Educación Primaria en interculturalidad. El caso de Andalucía
- Victoria Figueredo Canosa
- Luis Ortiz Jiménez
XI Congreso Internacional de Formación del Profesorado (AUFOP 2014) - 2014
- Dialnet
Las Google Glass son un posible dispositivo para mejorar los ritmos de aprendizajes de los niños/as con discapacidad
II Congreso Internacional sobre Intervención Social y Educativa en Grupos Vulnerables - 2014
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 2
Web of Science: 3
i10 index
Scopus: 2
Web of Science: 3
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Research projects at UAL
-
Acronym PID2021-127113OB-I00Since: September 1, 2022Until: September 1, 2025Funded by: Ministerio de Ciencia e InnovaciónFunding / grant amount: 54,800.00 EURRole: Investigador
-
Acronym UAL2020-SEJ-C1947Since: January 1, 2021Until: December 31, 2022Funded by: Universidad de AlmeríaFunding / grant amount: 26,950.00 EURRole: Investigador