Figueredo Canosa, Victoria Author
Development of intercultural competences in teacher training in Andalucia
- Figueredo Canos, Victoria
- Ortiz Jiménez, Luis
JOURNAL FOR EDUCATORS TEACHERS AND TRAINERS - 2014
- Dialnet
- ORCID
- Web of Science
Impacts of COVID-19 Confinement among College Students: Life Satisfaction, Resilience and Social Capital Online
- Antonia Lozano-Díaz
- Juan Sebastián Fernández-Prados
- Victoria Figueredo Canosa
- Ana María Martínez Martínez
INTERNATIONAL JOURNAL OF SOCIOLOGY OF EDUCATION - 20/06/2020
- Category normalized Impact: 10.33 (2020)
- CiteScore: 0.7 (2020)
- SJR: 0.213 (2020
- SNIP: 0.746 (2020
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Implementation of an Intervention Plan for Emotional Development in People with Down Syndrome
- Macarena Castellary-López
- Juan Rafael Muñoz Muñoz
- Victoria Figueredo-Canosa
- Luis Ortiz-Jiménez
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/5/2021
- JCR Quartile: Q2 (2021)
- JCR Impact Factor: 4.614 (2023)
- CiteScore: 5.4 (2022)
- SJR: 0.814 (2021
- SNIP: 1.391 (2021
- JCR 5-year Impact Factor: 4.799
- JCR Categories: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
INCLUSIÓN DE PERSONAS CON DISCAPACIDAD EN UNIVERSIDADES PÚBLICAS DEL PARAGUAY: PERCEPCIÓN DE LOS ESTUDIANTES
Ciencia Latina Revista Científica Multidisciplinar - 03/2022
- ORCID
Inclusive Education and COVID-19: An Analysis of the Spanish Legislative Framework
- Victoria Figueredo Canosa
- Antonia Lozano Díaz
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA - 1/1/2022
10.24320/redie.2022.24.e13.4520
- JCR Impact Factor: 1 (2022)
- CiteScore: 1.8 (2022)
- SJR: 0.342 (2022
- SNIP: 1.075 (2022
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Initial Teacher Training for the Cultural Diversity Inclusion
- Figueredo Canos, Victoria
- Ortiz Jiménez, Luis
REVISTA DIGITAL DE INVESTIGACION EN DOCENCIA UNIVERSITARIA-RIDU - 01/2017
- Dialnet
- ORCID
- Web of Science
Interculturalidad y discapacidad: un desafío pendiente en la formación del profesorado
- Figueredo Canos, Victoria
- Pérez Esteban, Mª Dolores
- Sánchez Ayala, Adoración
Revista de Educación Inclusiva - 12/2017
- Dialnet
- ORCID
Interculturality and disability: a pending challenge in teacher education
- Figueredo Canosa, Victoria
- Perez Esteban, Maria Dolores
- Sanchez Ayala, Adoracion
REVISTA DE EDUCACION INCLUSIVA - 12/2017
- ORCID
- Web of Science
La atención educativa al alumnado con discapacidad intelectual en España
Integra2. Revista Electrónica de Educación Especial y Familia - 12/2017
Diversidad e inclusión educativa. Respuestas innovadoras con apoyo en las TIC
Octaedro - 2018
El aprendizaje-servicio como metodología para favorecer la construcción de la ciudadanía.
- Carmen Mª. Hernández Garre
- Antonio Martínez Sánchez
- Victoria Figueredo Canos
La educación ante los retos de una nueva ciudadanía - 2017
- Dialnet
- ORCID
Espacios para hablar y compartir sobre la intervención social y educativa en grupos vulnerables
Enfoques Educativos, S.L. - 2015
Formación permanente del profesorado andaluz para la convivencia escolar
- Victoria Figueredo Canosa
- Luis Ortiz Jiménez
- Mª Dolores Pérez Esteban
Inclusión y mejora educativa - 2018
- Dialnet
Immigration in Andalusia. Institutions, juridical-social and cultural aspects
- Figueredo Canosa, Victoria
GAZETA DE ANTROPOLOGIA - 01/2012
- SJR Categories: Anthropology
- ORCID
- Web of Science
La formación del profesorado para una escuela intercultural
- Victoria Figueredo Canos
- Luis Ortiz Jiménez
2016
- Dialnet
La segunda generación: inserción de marroquíes en el sistema educativo andaluz.
- Ortiz Jiménez, Luis
- Figueredo Canos, Victoria
- García Carrasco, Pablo
Los inmigrados marroquíes en Andalucía. Una investigación necesaria. - 2014
- Dialnet
Atención a la diversidad en los centros escolares de Andalucía
I Congreso Internacional de Educación Inclusiva "Una utopía posible" - 2014
La formación permanente del profesorado de Educación Primaria en interculturalidad. El caso de Andalucía
- Victoria Figueredo Canosa
- Luis Ortiz Jiménez
XI Congreso Internacional de Formación del Profesorado (AUFOP 2014) - 2014
- Dialnet
Las Google Glass son un posible dispositivo para mejorar los ritmos de aprendizajes de los niños/as con discapacidad
II Congreso Internacional sobre Intervención Social y Educativa en Grupos Vulnerables - 2014
Metodologías de enseñanza favorecedoras de la educación intercultural: Comunidades de Aprendizaje, Aprendizaje-Servicio y Ciudades Educadoras
III Congreso Internacional sobre Intervención Social y Educativa en Grupos Vulnerables - 2015
Perspectiva del profesorado sobre la diversidad cultural y la educación intercultural
CIMIE 17. VI Congreso Internacional Multidisciplinar De Investigación Educativa - 2017
Practices of entrepreneurial education in Spanish training teacher
International Conference on Enabling Teachers for Entrepreneurship Education - ENTENP2014 - 2014
Respuestas educativas de atención a la diversidad cultural en España
I Congreso Internacional sobre Intervención Social y Educativa en Grupos Vulnerables. - 2013
Sustainable Development Goals and Digital Citizenship
- Lozano-Díaz A.
- Figueredo-Canosa V.
- Fernández-Prados J.S.
ICIET 2020: 2020 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION AND EDUCATION TECHNOLOGY - 28/3/2020
- Category normalized Impact: 0.205 (2020)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Una experiencia de ApS en la formación inicial del profesorado de Educación Primaria
- Isabel Fernández Prados
- Antonio Figueredo Canosa
- Carmen María Hernández Garre
VIII Congreso Nacional y III Internacional de Aprendizaje-Servicio Universitario (APS-U8) - 2017
- Dialnet
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 2
Web of Science: 3
i10 index
Scopus: 2
Web of Science: 3
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Research projects at UAL
-
Acronym PID2021-127113OB-I00Since: September 1, 2022Until: September 1, 2025Funded by: Ministerio de Ciencia e InnovaciónFunding / grant amount: 54,800.00 EURRole: Investigador
-
Acronym UAL2020-SEJ-C1947Since: January 1, 2021Until: December 31, 2022Funded by: Universidad de AlmeríaFunding / grant amount: 26,950.00 EURRole: Investigador