García de Frutos, Nieves Autor
Toward Consumption Reduction: An Environmentally Motivated Perspective
- Egea J.
- De Frutos N.
PSYCHOLOGY & MARKETING - 1/8/2013
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 0,902 (2013)
- CiteScore: 4,5 (2020)
- SJR: 1,084 (2013)
- SNIP: 1,4 (2013)
- Impacto JCR a 5 años: 1,507
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, APPLIED
- Categorías SJR: Applied Psychology (Q1); Marketing (Q1)
Anticonsumo basado en preocupaciones sociales y medioambientales: un análisis del país de origen y la industria
- Nieves García de Frutos
- José Manuel Ortega Egea
- Javier Martínez del Río
Cuadernos económicos de ICE - 2013
- Dialnet
Why Do Some People Do "More" to Mitigate Climate Change than Others? Exploring Heterogeneity in Psycho-Social Associations
- Ortega-Egea J.
- García-de-Frutos N.
- Antolín-López R.
PLOS ONE - 5/9/2014
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,234 (2014)
- CiteScore: 5,3 (2020)
- SJR: 1,559 (2014)
- SNIP: 1,146 (2014)
- Impacto JCR a 5 años: 3,702
- Categorías JCR: MULTIDISCIPLINARY SCIENCES
- Categorías SJR: Agricultural and Biological Sciences (miscellaneous) (Q1); Biochemistry, Genetics and Molecular Biology (miscellaneous) (Q1); Medicine (miscellaneous) (Q1)
Fostering product innovation: Differences between new ventures and established firms
- Antolín-López R.
- Céspedes-Lorente J.
- García-De-Frutos N.
- Martínez-Del-Río J.
- Pérez-Valls M.
TECHNOVATION - 1/1/2015
10.1016/j.technovation.2015.02.002
- Cuartil JCR: Q1 (2015)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,243 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,624 (2015)
- CiteScore: 10,4 (2020)
- SJR: 1,738 (2015)
- SNIP: 2,404 (2015)
- Impacto JCR a 5 años: 3,833
- Categorías JCR: MANAGEMENT
- Categorías SJR: Engineering (miscellaneous) (Q1); Management of Technology and Innovation (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
An Integrative Model of Consumers' Reluctance to Buy Foreign Products: Do Social and Environmental Country Images Play a Role?
- García-de-Frutos N.
- Ortega-Egea J.
JOURNAL OF MACROMARKETING - 1/6/2015
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 1,429 (2015)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,774 (2015)
- SNIP: 1,16 (2015)
- Impacto JCR a 5 años: 1,738
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Marketing (Q2)
Anti-consumption for Environmental Sustainability: Conceptualization, Review, and Multilevel Research Directions
- García-de-Frutos N.
- Ortega-Egea J.
- Martínez-del-Río J.
JOURNAL OF BUSINESS ETHICS - 1/3/2018
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,796 (2018)
- CiteScore: 9 (2020)
- SJR: 1,86 (2018)
- SNIP: 2,063 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 4,98
- Categorías JCR: ETHICS
- Categorías SJR: Arts and Humanities (miscellaneous) (Q1); Business and International Management (Q1); Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q1); Economics and Econometrics (Q1); Law (Q1)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Counter-arguing as barriers to environmentally motivated consumption reduction: A multi-country study
- Lasarov W.
- Mai R.
- García de Frutos N.
- Egea J.
- Hoffmann S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN MARKETING - 1/6/2019
10.1016/j.ijresmar.2018.11.005
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,352 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,217 (2019)
- CiteScore: 8,8 (2020)
- SJR: 2,913 (2019)
- SNIP: 2 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 3,676
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Marketing (Q1)
How does marketers' and users' content on corporate Facebook fan pages influence brand equity?
- Estrella-Ramón A.
- García-de-Frutos N.
- Ortega-Egea J.
- Segovia-López C.
ELECTRONIC COMMERCE RESEARCH AND APPLICATIONS - 1/7/2019
- Cuartil JCR: Q1 (2019)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,824 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,689 (2019)
- CiteScore: 7,4 (2020)
- SJR: 1,243 (2019)
- SNIP: 1,812 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 4,3
- Categorías JCR: COMPUTER SCIENCE, INFORMATION SYSTEMS
- Categorías SJR: Computer Networks and Communications (Q1); Computer Science Applications (Q1); Management of Technology and Innovation (Q1); Marketing (Q1)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Behavioral prediction of environmentally oriented anticonsumption and consumption: A multilevel study of five Eurobarometer surveys
- Ortega Egea J.
- García de Frutos N.
PSYCHOLOGY & MARKETING - 1/2/2020
- Factor Impacto JCR: 2,939 (2020)
- CiteScore: 4,5 (2020)
- SJR: 1,035 (2020)
- SNIP: 1,496 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,786
- Categorías JCR: BUSINESS
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Anti-consumption beyond boundaries: From niche topic to global phenomena
- Lee M.
- Ortega Egea J.
- García de Frutos N.
PSYCHOLOGY & MARKETING - 1/2/2020
- Factor Impacto JCR: 2,939 (2020)
- CiteScore: 4,5 (2020)
- SJR: 1,035 (2020)
- SNIP: 1,496 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,786
- Categorías JCR: BUSINESS
Environmental Information Influences on Pro-environmental Behavior Aimed at Fighting Climate Change: Main and Moderating Effects
- Nieves García de Frutos
- José Manuel Ortega Egea
Advances in Advertising Research - 2012
- Dialnet
Los retos de la comunicación en el camino hacia la sostenibilidad ambiental
- José Manuel Ortega Egea
- Nieves García de Frutos
En torno a la comunicación: situación actual y retos de futuro - 2013
- Dialnet
Anti-consumo para la sostenibilidad medioambiental y social: exploraciones teóricas y empíricas. Anti-consumption for environmental and social sustainability: theoretical and empirical explorations
- Nieves García de Frutos
- María Victoria Román González
- José Manuel Ortega Egea
2015
- Dialnet
Learning in higher education: The role of sustainability integration strategies, legitimacy, and teaching tools
- Antolin-Lopez R.
- Garcia-de-Frutos N.
Meeting Expectations in Management Education: Social and Environmental Pressures on Managerial Behaviour - 25/5/2018
Las píldoras de conocimiento como herramienta para el aprendizaje: Análisis de la aceptación del alumnado universitario
- Raquel Antolín López
- Monia Rodorigo
- Nieves García de Frutos
Experiencias pedagógicas e innovación educativa: Aportaciones desde la praxis docente e investigadora - 2018
- Dialnet
Empresa y sostenibilidad: Un análisis de las actitudes hacia el aprendizaje en el ámbito universitario
- Nieves García de Frutos
- Raquel Antolín López
Experiencias pedagógicas e innovación educativa: Aportaciones desde la praxis docente e investigadora - 2018
- Dialnet
Análisis de los efectos del contenido generado en Facebook en el valor de marca
- Antonia Estrella Ramón
- Nieves García de Frutos
- Cristina Segovia López
- José Manuel Ortega Egea
I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019
- Dialnet
Fostering environmental passion through genre-based news: an exploratory study at Higher Education Level
- Raquel Antolín López
- Nieves García de Frutos
Innovación docente e investigación en Ciencias Sociales, Económicas y Jurídicas - 2019
- Dialnet
Análisis multi-perspectiva del nivel de preocupación de los estudiantes de Administración de empresas hacia los Objetivos de Desarrollo Sostenible
- Nieves García de Frutos
- Raquel Antolín López
- María del Mar Martínez Bravo
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa - 2020
- Dialnet
Impacto del covid-19 en la percepción de los estudiantes de economía y empresa hacia los objetivos de desarrollo sostenible
- Justo Alberto Ramírez Franco
- Raquel Antolín López
- Nieves García de Frutos
Ecosistema de una pandemia: COVID 19, la transformación mundial - 2021
- Dialnet
HOW TO RAISE OUR BABIES? ORGANIZATIONAL CONSEQUENCES OF PUBLIC SUPPORTING INITIATIVES FOR FOSTERING PRODUCT INNOVATION IN NEW EUROPEAN VENTURES
- Antolin-Lopez, Raquel
- Cespedes-Lorente, Jose
- Garcia-de-Frutos, Nieves
- Martinez-del-Rio, Javier
- Perez-Valls, Miguel
- Gao, J
- Li, JZ
- Cheng, Y
- Fu, XL
PROCEEDINGS OF ACADEMY OF INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP 2010 - 2010
RENEWED MASTERLY LESSON. COMMUNICATION PROCESS' DYNAMIZATION IN CLASSROOM TEACHING PRESENTATIONS
- Garcia de Frutos, N.
- Antolin Lopez, R.
- Perez Valls, M.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
EDULEARN14: 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2014
KNOWLEDGE PILLS: AN EXPLORATORY STUDY ON STUDENTS' PREFERENCES AND WILLINGNESS TO USE
- Antolin-Lopez, R.
- Garcia-de-Frutos, N.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION - 2015
ANALYZING STUDENTS' INTENTIONS TO USE KNOWLEDGE PILLS: A TAM APPLICATION
- Garcia-de-Frutos, N.
- Antolin-Lopez, R.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
EDULEARN16: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2016
EXPLORING COUNTRY-BASED MOTIVES FOR ANTI-CONSUMPTION: A QUALITATIVE STUDY
- Ortega Egea, Jose Manuel
- Garcia de Frutos, Nieves
- Plangger, K
THRIVING IN A NEW WORLD ECONOMY - 2016
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,735 (2016)
EXPLORING THE DEGREE OF INTEGRATION OF SUSTAINABILITY IN BUSINESS CURRICULA AT THE UNIVERSITY OF ALMERIA: AN STUDENTS' PERCEPTION
- Galvez-Rodriguez, M.
- Garcia-de-Frutos, N.
- Antolin-Lopez, R.
- Saez-Martin, A.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17) - 2017
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,823 (2017)
EMOTIONAL LEARNING IN BUSINESS & SUSTAINABILITY EDUCATION: A CLASSROOM METHODOLOGY PROPOSAL
- María del Mar Gálvez Rodríguez
- Nieves García de Frutos
- Raquel Antolín López
- Jorge Tarifa Fernández
- Alejandro Sáez
EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2018
- Dialnet
- Web of Science
SUSTAINABILITY MANAGEMENT EDUCATION IN HIGHER EDUCATION: EXPLORING STUDENTS' WILLINGNESS TO LEARN
- Garcia-de-Frutos, Nieves
- Antolin-Lopez, Raquel
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018
EDUCATING SUSTAINABILITY ORIENTED MANAGERS: AN ANALYSIS OF THE ANTECEDENTS OF STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS SUSTAINABLE MANAGEMENT
- Antolin-Lopez, Raquel
- Garcia-de-Frutos, Nieves
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019) - 2019
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 7
Web of Science: 10
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 10
Grupos de investigación
-
Nuevas tendencias en marketing
Rol: Miembro
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo PID2020-119663GB-I00Desde: 1 de septiembre de 2021Hasta: 31 de agosto de 2024Financiado por: MECImporte de financiación: 30.050,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo UAL2020-SEJ-D1872Desde: 1 de enero de 2021Hasta: 31 de diciembre de 2022Financiado por: Universidad de AlmeríaImporte de financiación: 30.000,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo EUIN2015-62904Desde: 15 de enero de 2015Hasta: 14 de enero de 2017Financiado por: MECImporte de financiación: 21.600,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo STARTIFY7Desde: 1 de enero de 2015Hasta: 31 de diciembre de 2016Financiado por: NaNImporte de financiación: 114.551,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo ECO2011-24921Desde: 1 de enero de 2012Hasta: 31 de diciembre de 2014Financiado por: MECImporte de financiación: 54.927,95 EURRol: Investigador