García de Frutos, Nieves Autor

Fostering product innovation: Differences between new ventures and established firms

  • Antolín-López R.
  • Céspedes-Lorente J.
  • García-De-Frutos N.
  • Martínez-Del-Río J.
  • Pérez-Valls M.

TECHNOVATION - 1/1/2015

10.1016/j.technovation.2015.02.002

Número de citas: 48 (Web of Science) 53 (Scopus)
Open Access

The Asymmetric Temporal Rhythms of Anti-Consumption

  • Caroline Moraes
  • Doga Istanbulluoglu
  • Nieves García de Frutos
  • Solon Magrizos

SOCIOLOGY-THE JOURNAL OF THE BRITISH SOCIOLOGICAL ASSOCIATION - 1/1/2024

10.1177/00380385241281886

Número de citas: 0 (Web of Science) 0 (Scopus)

Toward Consumption Reduction: An Environmentally Motivated Perspective

  • Egea J.
  • De Frutos N.

PSYCHOLOGY & MARKETING - 1/8/2013

10.1002/mar.20636

Número de citas: 51 (Web of Science) 53 (Scopus)
Open Access

Anti-consumption beyond boundaries: From niche topic to global phenomena

  • Lee M.
  • Ortega Egea J.
  • García de Frutos N.

PSYCHOLOGY & MARKETING - 1/2/2020

10.1002/mar.21330

Número de citas: 21 (Web of Science) 27 (Scopus)

Behavioral prediction of environmentally oriented anticonsumption and consumption: A multilevel study of five Eurobarometer surveys

  • Ortega Egea J.
  • García de Frutos N.

PSYCHOLOGY & MARKETING - 1/2/2020

10.1002/mar.21302

Número de citas: 7 (Web of Science) 9 (Scopus)
Open Access

Why Do Some People Do "More" to Mitigate Climate Change than Others? Exploring Heterogeneity in Psycho-Social Associations

  • Ortega-Egea J.
  • García-de-Frutos N.
  • Antolín-López R.

PLOS ONE - 5/9/2014

10.1371/journal.pone.0106645

Número de citas: 73 (Web of Science) 74 (Scopus)

You absolutely (don't) need this!examining differences on customer engagement components for (anti)haul youtubers' videos

  • García-de-Frutos N.
  • Estrella-Ramón A.

JOURNAL OF RESEARCH IN INTERACTIVE MARKETING - 19/5/2021

10.1108/jrim-11-2019-0181

Número de citas: 35 (Web of Science) 45 (Scopus)

An Integrative Model of Consumers' Reluctance to Buy Foreign Products: Do Social and Environmental Country Images Play a Role?

  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.

JOURNAL OF MACROMARKETING - 1/6/2015

10.1177/0276146714546749

Número de citas: 16 (Web of Science) 19 (Scopus)
Open Access

Mapping the influence of country-of-origin knowledge, consumer ethnocentrism, and perceived risk on consumer action against foreign products

  • José Manuel Ortega‐Egea
  • Nieves García‐de‐Frutos

JOURNAL OF CONSUMER BEHAVIOUR - 15/9/2021

10.1002/cb.1923

Número de citas: 40 (Web of Science) 36 (Scopus)
Open Access

Anti-consumption for Environmental Sustainability: Conceptualization, Review, and Multilevel Research Directions

  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.
  • Martínez-del-Río J.

JOURNAL OF BUSINESS ETHICS - 1/3/2018

10.1007/s10551-016-3023-z

Número de citas: 79 (Web of Science) 88 (Scopus) 1 (Dialnet)

Uncovering the Impact of Developing a Sustainability Mindset on Business and Economics Students’ Motivation to Learn About the Sustainable Development Goals

  • María del Mar Gálvez-Rodríguez
  • Nieves García-de-Frutos
  • Justo Alberto Ramírez-Franco
  • Raquel Antolín-López

Teaching Innovations in Economics Towards A Sustainable World - 1/1/2024

10.1007/978-3-031-72549-4_6

Número de citas: 0 (Scopus)

Learning in higher education: The role of sustainability integration strategies, legitimacy, and teaching tools

  • Antolin-Lopez R.
  • Garcia-de-Frutos N.

Meeting Expectations in Management Education Social and Environmental Pressures on Managerial Behaviour - 25/5/2018

10.1007/978-3-319-76412-2_10

Número de citas: 2 (Scopus)

Greenpeace’s Detox Campaign: Towards a More Sustainable Textile Industry

  • Ortega-Egea J.M.
  • García-de-Frutos N.

Management for Professionals - 1/1/2019

10.1007/978-3-030-04843-3_4

Número de citas: 10 (Scopus)

Emociones sobre la sostenibilidad y desarrollo de actividades. Directivas sostenibles

  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • Nieves García de Frutos
  • Raquel Antolín López

Luces en el camino: filosofía y ciencias sociales en tiempos de desconcierto - 2021

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Análisis de los efectos del contenido generado en Facebook en el valor de marca

  • Antonia Estrella Ramón
  • Nieves García de Frutos
  • Cristina Segovia López
  • José Manuel Ortega Egea

I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Fostering environmental passion through genre-based news: an exploratory study at Higher Education Level

  • Raquel Antolín López
  • Nieves García de Frutos

Innovación docente e investigación en Ciencias Sociales, Económicas y Jurídicas - 2019

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Segmentación y caracterización de los alumnos de Administración de Empresas en función de los niveles de preocupación hacia los ODS

  • Nieves García de Frutos
  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • Raquel Antolín López

I International Congress. Education and Knowledge: proceedings - 2022

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Empresa y sostenibilidad: Un análisis de las actitudes hacia el aprendizaje en el ámbito universitario

  • Nieves García de Frutos
  • Raquel Antolín López

Experiencias pedagógicas e innovación educativa: aportaciones desde la praxis docente e investigadora - 2018

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Las píldoras de conocimiento como herramienta para el aprendizaje: Análisis de la aceptación del alumnado universitario

  • Raquel Antolín López
  • Monia Rodorigo
  • Nieves García de Frutos

Experiencias pedagógicas e innovación educativa: aportaciones desde la praxis docente e investigadora - 2018

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Los retos de la comunicación en el camino hacia la sostenibilidad ambiental

  • José Manuel Ortega Egea
  • Nieves García de Frutos

En torno a la comunicación: situación actual y retos de futuro - 2013

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

EXPLORING COUNTRY-BASED MOTIVES FOR ANTI-CONSUMPTION: A QUALITATIVE STUDY

  • Ortega Egea, Jose Manuel
  • Garcia de Frutos, Nieves
  • Plangger, K

THRIVING IN A NEW WORLD ECONOMY - 1/1/2016

10.1007/978-3-319-24148-7_53 Ver en origen

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

HOW TO RAISE OUR BABIES? ORGANIZATIONAL CONSEQUENCES OF PUBLIC SUPPORTING INITIATIVES FOR FOSTERING PRODUCT INNOVATION IN NEW EUROPEAN VENTURES

  • Antolin-Lopez, Raquel
  • Cespedes-Lorente, Jose
  • Garcia-de-Frutos, Nieves
  • Martinez-del-Rio, Javier
  • Perez-Valls, Miguel
  • Gao, J
  • Li, JZ
  • Cheng, Y
  • Fu, XL
... Ver más Contraer

PROCEEDINGS OF ACADEMY OF INNOVATION AND ENTREPRENEURSHIP 2010 - 2010

Número de citas: 0 (Web of Science)

KNOWLEDGE PILLS: AN EXPLORATORY STUDY ON STUDENTS' PREFERENCES AND WILLINGNESS TO USE

  • Antolin-Lopez, R.
  • Garcia-de-Frutos, N.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

ICERI2015: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION - 2015

Número de citas: 1 (Web of Science)

EMOTIONAL LEARNING IN BUSINESS & SUSTAINABILITY EDUCATION: A CLASSROOM METHODOLOGY PROPOSAL

  • María del Mar Gálvez Rodríguez
  • Nieves García de Frutos
  • Raquel Antolín López
  • Jorge Tarifa Fernández
  • Alejandro Sáez

EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2018

Número de citas: 0 (Web of Science) 1 (Dialnet)

ANALYZING STUDENTS' INTENTIONS TO USE KNOWLEDGE PILLS: A TAM APPLICATION

  • Garcia-de-Frutos, N.
  • Antolin-Lopez, R.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

EDULEARN16: 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2016

Número de citas: 0 (Web of Science)

RENEWED MASTERLY LESSON. COMMUNICATION PROCESS' DYNAMIZATION IN CLASSROOM TEACHING PRESENTATIONS

  • Garcia de Frutos, N.
  • Antolin Lopez, R.
  • Perez Valls, M.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

EDULEARN14: 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2014

Número de citas: 1 (Web of Science)

EXPLORING THE DEGREE OF INTEGRATION OF SUSTAINABILITY IN BUSINESS CURRICULA AT THE UNIVERSITY OF ALMERIA: AN STUDENTS' PERCEPTION

  • Galvez-Rodriguez, M.
  • Garcia-de-Frutos, N.
  • Antolin-Lopez, R.
  • Saez-Martin, A.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17) - 2017

Número de citas: 1 (Web of Science)

SUSTAINABILITY MANAGEMENT EDUCATION IN HIGHER EDUCATION: EXPLORING STUDENTS' WILLINGNESS TO LEARN

  • Garcia-de-Frutos, Nieves
  • Antolin-Lopez, Raquel
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018

Número de citas: 0 (Web of Science)

EDUCATING SUSTAINABILITY ORIENTED MANAGERS: AN ANALYSIS OF THE ANTECEDENTS OF STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS SUSTAINABLE MANAGEMENT

  • Antolin-Lopez, Raquel
  • Garcia-de-Frutos, Nieves
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019) - 2019

Número de citas: 0 (Web of Science)

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 10

Web of Science: 10

Scopus: 11

Web of Science: 10

Última actualización de los datos: 21/06/25 6:42
Próxima recolección programada: 28/06/25 3:00