Medina García, Marta Author
Developing a Regression Model of Cooperative Learning Methodology in Pre-Service Teacher Education: A Sustainable Path for Transition to Teaching Profession
- Guillén Gámez, Francisco David
- Higueras Rodríguez, María Lina
- Medina García, Marta
SUSTAINABILITY - 2/3/2020
- JCR Quartile: Q3 (2020)
- JCR Impact Factor: 3.251 (2023)
- Category normalized Impact: 0.217 (2020)
- CiteScore: 3.9 (2020)
- SJR: 0.612 (2020
- SNIP: 1.242 (2020
- JCR 5-year Impact Factor: 3.473
- JCR Categories: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- OAI-PMH
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Equal Opportunities in an Inclusive and Sustainable Education System: An Explanatory Model
- Marta Medina-García
- Luis Doña-Toledo
- MARIA LINA HIGUERAS-RODRÍGUEZ
SUSTAINABILITY - 1/6/2020
- JCR Quartile: Q3 (2020)
- JCR Impact Factor: 3.251 (2023)
- Category normalized Impact: 0.326 (2020)
- CiteScore: 3.9 (2020)
- SJR: 0.612 (2020
- SNIP: 1.242 (2020
- JCR 5-year Impact Factor: 3.473
- JCR Categories: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- OAI-PMH
- Web of Science
- Scopus
- ORCID
WORKPLACE INCLUSION OF PEOPLE WITH DISABILITIES: LEGISLATIVE CHALLENGES AND PRACTICAL SOLUTIONS
- Ortiz-Marcos J.M.
- Invernón-Gómez A.I.
- Medina-García M.
- Higueras-Rodríguez L.
Revista Espanola De Orientacion Y Psicopedagogia - 1/1/2024
10.5944/reop.vol.35.num.3.2024.40820
- JCR Impact Factor: 0.8 (2024)
- CiteScore: 1.6 (2024)
- SJR: 0.266 (2024
- SNIP: 0.762 (2024
- JCR 5-year Impact Factor: 1.2
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, APPLIED
- ORCID
- Scopus
Towards an Inclusive University Education: Reality and Challenges
- Esperanza Alcaín Martínez
- Marta Medina García
REVISTA DIGITAL DE INVESTIGACION EN DOCENCIA UNIVERSITARIA-RIDU - 2017
- Dialnet
- Web of Science
Análisis de resultados y satisfacción de Campus Inclusivos como experiencia pre-universitaria
- Marta Medina García
- Luis Doña Toledo
Revista de Educación Inclusiva - 2017
- Dialnet
Inclusive Higher Education and Pedagogical Autonomy: Analysis of Two Ibero-American Contexts
- Marta Medina-García
- Lina Higueras-Rodríguez
- Mª del Mar García-Vita
REICE-REVISTA IBEROAMERICANA SOBRE CALIDAD EFICACIA Y CAMBIO EN EDUCACION - 25/4/2021
- Category normalized Impact: 1.092 (2021)
- CiteScore: 3.8 (2024)
- SJR: 0.59 (2021
- SNIP: 1.272 (2021
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
THE ELEMENTS OF AN INCLUSIVE EDUCATIONAL SYSTEM AS SEEN FROM THE PERSPECTIVE OF TEACHERS
- García M.M.
- Toledo L.D.
Psicologia Escolar E Educacional - 1/1/2020
- CiteScore: 1 (2024)
- SJR: 0.285 (2020
- SNIP: 0.476 (2020
Teachers and the use of ICT for universal accessibility: where are we going?
- Marta Medina-García
- Luis Doña-Toledo
- Lina Higueras-Rodríguez
- Marie-Noëlle Lázaro
PROFESORADO-REVISTA DE CURRICULUM Y FORMACION DE PROFESORADO - 1/11/2022
10.30827/profesorado.v26i3.24098
- JCR Impact Factor: 1.1 (2022)
- CiteScore: 1.9 (2024)
- SJR: 0.533 (2022
- SNIP: 1.109 (2022
- ORCID
- Dialnet
- Scopus
- Web of Science
Analysis of initial teacher training for the european area: A key instrument of social transformation
- del Carmen Pegalajar Palomino M.
- Medina-Garcia M.
- Higueras-Rodriguez L.
Journal of Education and E Learning Research - 1/8/2020
10.20448/journal.509.2020.73.277.284
- CiteScore: 2.4 (2024)
- SJR: 0.126 (2020
- SNIP: 0.871 (2020
- ORCID
- Scopus
Influence of ICT on Educational and Socioemotional Development in Primary Education: A Literature Review
- Higueras-Rodríguez L.
- del Mar Uroz Carreño M.
- Lázaro M.N.
- Medina-García M.
International Journal of Technologies in Learning - 1/1/2021
10.18848/2327-0144/cgp/v28i02/89-106
- CiteScore: 0.7 (2024)
- SJR: 0.137 (2021
- SNIP: 0.094 (2021
- ORCID
- Scopus
Importancia de la educación afectivo-sexual en el ámbito universitario: Una aproximación temática a la literatura
Book chapter
- José Manuel Ortiz Marcos
- Ana Isabel Invernón Gómez
- Marta Medina García
- Lina Higueras-Rodríguez
Universidad, educación afectivo-sexual, corporal y de género: Investigación, formación e innovación - 2024
- Dialnet
Inclusión laboral de personas con discapacidad: desafíos legislativos y soluciones prácticas
Book chapter
- María Castaño Morcillo
- José Manuel Ortiz Marcos
- Marta Medina García
- Ana Isabel Invernón Gómez
Una educación inclusiva y de calidad: ideas y estrategias para seguir avanzando - 2024
- Dialnet
Gender inequality in adolescents with functional diversity
Book chapter
- Ortiz-Marcos J.M.
- Medina-García M.
- Gómez A.I.I.
- Higueras-Rodríguez L.
Trends in Innovation and Interdisciplinary Knowledge Across Educational Settings - 24/4/2024
- Dialnet
- Scopus
Percepción de los docentes en formación sobre competencias en atención al estudiantado con necesidades educativas especiales
Book chapter
- José Manuel Ortiz Marcos
- Marta Medina García
- Ana Isabel Invernón Gómez
- Lina Higueras-Rodríguez
Tendencias educativas en el siglo XXI: perspectivas de todos los miembros de la comunidad educativa - 2023
- Dialnet
La inteligencia lógica-matemática como proyecto de innovación docente en el aula de Educación Infantil
Book chapter
- Ana Isabel Invernón Gómez
- José Manuel Ortiz Marcos
- Marta Medina García
Tendencias educativas en el siglo XXI: perspectivas de todos los miembros de la comunidad educativa - 2023
- Dialnet
Documentary review as a didactic experience for social education students: Developing autonomous work in times of covid 19
Book chapter
- Carlos Fernández González
- Marta Medina García
- Antonio Luque de la Rosa
Teaching in Social Sciences. Learning centred in the student with ICTS - 2021
- ORCID
- Dialnet
LA IMPORTANCIA DEL JUEGO EDUCATIVO PARA UNA EDUCACIÓN DE CALIDAD
Book chapter
- Lina Higueras-Rodríguez
- Antonio Martínez Sánchez
- Marta Medina García
RESPONSABILIDAD SOCIAL PARA LA INCLUSIÓN - 17/06/2022
http://hdl.handle.net/10835/17980
- OAI-PMH
- ORCID
- Dialnet
COMPETENCIAS EMOCIONALES Y PERCEPCIÓN DOCENTE PARA ATENDER A LA DIVERSIDAD
Book chapter
- Antonio Martínez Sánchez
- Marta Medina García
- Lina Higueras-Rodríguez
RESPONSABILIDAD SOCIAL PARA LA INCLUSIÓN - 06/2022
- ORCID
- Dialnet
Las competencias emocionales de los docentes para la inclusión educativa
Book chapter
- Antonio Martínez Sánchez
- Marta Medina García
- Lina Higueras-Rodríguez
Propuestas innovadoras sobre diversos aspectos de las ciencias sociales - 14/08/2022
http://hdl.handle.net/10835/17920
- OAI-PMH
- ORCID
- Dialnet
Family activism: a foundation for the right to inclusive education
Book chapter
- Marta Medina García
- Lina Higueras-Rodríguez
- Antonio Martínez Sánchez
Propuestas innovadoras sobre diversos aspectos de las ciencias sociales - 08/2022
- ORCID
- Dialnet
This author has no conferences.
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 8
Web of Science: 7
i10 index
Scopus: 6
Web of Science: 3
Author profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Research projects at UAL
-
Acronym PID2022-142961OB-I00Since: September 1, 2023Until: August 31, 2027Funding / grant amount: 70,000.00 EURRole: Investigador