Medina García, Marta Author
Análisis de las referencias a metodologías activas en normas nacionales e internacionales como indicador de inclusión educativa
- Marta Medina García
- Olga Fernández Fernández
Anales de derecho y discapacidad - 2020
- Dialnet
Análisis de resultados y satisfacción de Campus Inclusivos como experiencia pre-universitaria
- Marta Medina García
- Luis Doña Toledo
Revista de Educación Inclusiva - 2017
- Dialnet
Analysis of Courses and Teacher Training Programs on Playful Methodology in Andalusia (Spain)
- Higueras Rodríguez, María Lina
- Medina García, Marta
- Molina Ruiz, Enriqueta
EDUCATION SCIENCES - 12/4/2020
- Category normalized Impact: 1.033 (2020)
- CiteScore: 2.1 (2020)
- SJR: 0.453 (2020
- SNIP: 1.204 (2020
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Analysis of initial teacher training for the european area: A key instrument of social transformation
- del Carmen Pegalajar Palomino M.
- Medina-Garcia M.
- Higueras-Rodriguez L.
Journal of Education and e-Learning Research - 1/8/2020
10.20448/journal.509.2020.73.277.284
- CiteScore: 3.3 (2023)
- SJR: 0.126 (2020
- SNIP: 0.871 (2020
- Scopus
- ORCID
Analysis of training offers on active methodologies for university teachers in Spain
- Higueras-Rodriguez L.
- del Mar Garcia-Vita M.
- Medina-Garcia M.
European Journal of Educational Research - 1/7/2020
- JCR Impact Factor: 5.334 (2020)
- JCR 5-year Impact Factor: 5.808
- JCR Categories: OPERATIONS RESEARCH & MANAGEMENT SCIENCE
- Scopus
- ORCID
Developing a Regression Model of Cooperative Learning Methodology in Pre-Service Teacher Education: A Sustainable Path for Transition to Teaching Profession
- Guillén Gámez, Francisco David
- Higueras Rodríguez, María Lina
- Medina García, Marta
SUSTAINABILITY - 2/3/2020
- JCR Quartile: Q3 (2020)
- JCR Impact Factor: 3.251 (2023)
- Category normalized Impact: 0.217 (2020)
- CiteScore: 3.9 (2020)
- SJR: 0.612 (2020
- SNIP: 1.242 (2020
- JCR 5-year Impact Factor: 3.473
- JCR Categories: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Equal Opportunities in an Inclusive and Sustainable Education System: An Explanatory Model
- Marta Medina-García
- Luis Doña-Toledo
- MARIA LINA HIGUERAS-RODRÍGUEZ
SUSTAINABILITY - 1/6/2020
- JCR Quartile: Q3 (2020)
- JCR Impact Factor: 3.251 (2023)
- Category normalized Impact: 0.326 (2020)
- CiteScore: 3.9 (2020)
- SJR: 0.612 (2020
- SNIP: 1.242 (2020
- JCR 5-year Impact Factor: 3.473
- JCR Categories: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
ICT, Disability, and Motivation: Validation of a Measurement Scale and Consequence Model for Inclusive Digital Knowledge
- Medina-García M.
- Higueras-Rodríguez L.
- García-Vita M.ª.M.
- Doña-Toledo L.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/7/2021
- JCR Quartile: Q2 (2021)
- JCR Impact Factor: 4.614 (2023)
- Category normalized Impact: 0.56 (2021)
- CiteScore: 7.3 (2023)
- SJR: 0.814 (2021
- SNIP: 1.384 (2021
- JCR 5-year Impact Factor: 4.799
- JCR Categories: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Inclusive Higher Education and Pedagogical Autonomy: Analysis of Two Ibero-American Contexts
- Marta Medina-García
- Lina Higueras-Rodríguez
- Mª del Mar García-Vita
REICE-REVISTA IBEROAMERICANA SOBRE CALIDAD EFICACIA Y CAMBIO EN EDUCACION - 25/4/2021
- Category normalized Impact: 1.092 (2021)
- CiteScore: 4 (2023)
- SJR: 0.59 (2021
- SNIP: 1.273 (2021
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Influence of ICT on Educational and Socioemotional Development in Primary Education: A Literature Review
- Higueras-Rodríguez L.
- del Mar Uroz Carreño M.
- Lázaro M.N.
- Medina-García M.
International Journal of Technologies in Learning - 1/1/2021
10.18848/2327-0144/cgp/v28i02/89-106
- CiteScore: 0.7 (2023)
- SJR: 0.137 (2021
- SNIP: 0.062 (2021
- Scopus
- ORCID
Análisis de experiencias educativas en revistas sobre juego como recurso didáctico como elemento innovador en el aula
- Marta Medina García
- Carmen Lucena Rodríguez
- Cristina Cruz González
- Lina Higueras-Rodríguez
Investigación en el ámbito escolar. Nuevas realidades en un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas. - 2020
- Dialnet
Aportaciones de la pedagogía a las normas educativas como clave para garantizar el derecho a la educación inclusiva
- Marta Medina García
- Lina Higueras-Rodríguez
- Antonio Martínez Sánchez
Cuestiones relativas a la inclusión de colectivos vulnerables - 2022
- Dialnet
Ciencias para todas las personas: La pedagogía de la inclusión como clave para la adquisición de su conocimiento
- Marta Medina García
- Marie-Noëlle Lázaro
- Lina Higueras-Rodríguez
Educación y Sociedad: Pensamiento e innovación para la transformación social - 2022
- Dialnet
Cómo medir la inclusión en el sistema educativo. Un enfoque exploratorio
- Luis Doña Toledo
- Francisco David Guillén Gámez
- Marta Medina García
- Lina Higueras-Rodríguez
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa - 2020
- Dialnet
Competencias emocionales y percepción docente para atender a la diversidad
- Antonio Martínez Sánchez
- Marta Medina García
- Lina Higueras-Rodríguez
Responsabilidad social para la inclusión - 2022
- Dialnet
Desafíos de la convergencia europea en la formación inicial del docente
- Mª del Carmen Pegalajar Palomino
- Marta Medina García
- Lina Higueras-Rodríguez
Escenarios educativos investigadores: hacia una educación sostenible - 2021
- Dialnet
Diferencias entre centros educativos públicos y privados: Análisis desde la perspectiva de la inclusión
- Marta Medina García
- Carmen Lucena Rodríguez
- Cristina Cruz González
- Lina Higueras-Rodríguez
Investigación en el ámbito escolar. Nuevas realidades en un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas. - 2020
- Dialnet
Directores que lideran con éxito en contextos desafiantes: Una revisión sistemática de la literatura
- Marta Medina García
- Carmen Lucena Rodríguez
- Cristina Cruz González
- Lina Higueras-Rodríguez
Investigación en el ámbito escolar. Nuevas realidades en un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas. - 2020
- Dialnet
Documentary review as a didactic experience for social education students: Developing autonomous work in times of covid 19
- Carlos Fernández González
- Marta Medina García
- Antonio Luque de la Rosa
Teaching in Social Sciences. Learning centred in the student with ICTS - 2021
- Dialnet
- ORCID
This author has no conferences.
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 6
Web of Science: 6
i10 index
Scopus: 5
Web of Science: 2
Author profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Research projects at UAL
-
Acronym PID2022-142961OB-I00Since: September 1, 2023Until: August 31, 2027Funded by: Ministerio de Ciencia e InnovaciónFunding / grant amount: 87,500.00 EURRole: Investigadora