Gázquez Abad, Juan Carlos Autor
What is a high h-index? Analysis in the context of the Spanish marketing field
- Juan Carlos Gázquez Abad
 - José Luis Ruiz-Real
 - María del Mar Martín-García
 - Juan Uribe-Toril
 
SPANISH JOURNAL OF MARKETING-ESIC - 1/1/2025
- CiteScore: 11,7 (2024)
 - SJR: 1,11 (2024)
 - SNIP: 1,833 (2024)
 
- Web of Science
 - Scopus
 - ORCID
 
Preface
- Sethuraman R.
 - Gázquez-Abad J.C.
 - Ruiz-Real J.L.
 
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2025
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,165 (2024)
 - SNIP: 0,237 (2024)
 
Preface
- Gázquez-Abad J.C.
 - Occhiocupo N.
 - Ruiz-Real J.L.
 
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,165 (2024)
 - SNIP: 0,237 (2024)
 
COULD ASSORTMENT RATIONALISATION HELP REDUCE FOOD WASTE IN GROCERY STORES?
- Sáez-González E.
 - Gázquez-Abad J.C.
 
Amfiteatru Economic - 1/1/2024
- Factor Impacto JCR: 2 (2024)
 - CiteScore: 4 (2024)
 - SJR: 0,399 (2024)
 - SNIP: 0,551 (2024)
 - Impacto JCR a 5 años: 1,9
 - Categorías JCR: MANAGEMENT
 
Caracterización de los individuos propensos al cambio de canal de televisión
- Juan Carlos Gázquez Abad
 - David Jiménez Castillo
 - Elvira Sáez González
 - Marcelino Sánchez Pérez
 
Universia Business Review - 16/01/2024
http://hdl.handle.net/10835/15199
- OAI-PMH
 - Dialnet
 
¿Son efectivas las herramientas promocionales en los productos de consumo frecuente? Un análisis de marcas nacionales versus marca de distribuidor
- Manuel Sánchez Pérez
 - Juan Carlos Gázquez Abad
 
Economía industrial - 16/01/2024
http://hdl.handle.net/10835/15196
- Dialnet
 - OAI-PMH
 
La Diferenciación del Producto en el Proceso de Evaluación del Consumidor: Una Aplicación a los Productos Hortícolas
- Jiménez Guerrero, José Felipe
 - Gázquez Abad, Juan Carlos
 - Sánchez Pérez, Manuel
 
16/01/2024
Asimetría competitiva y competencia entre marcas: Análisis a través de modelos logit
- Gázquez Abad, Juan Carlos
 - Sánchez Pérez, Manuel
 
REVISTA ESPAÑOLA DE INVESTIGACIÓN DE MARKETING ESIC - 8/01/2024
http://hdl.handle.net/10835/14987
- Dialnet
 - OAI-PMH
 
Preface
- Gázquez-Abad J.C.
 - Martínez-López F.J.
 - Gielens K.
 
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2023
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,151 (2023)
 - SNIP: 0,137 (2023)
 
Guest Editorial. Service-mix: new channels and consumption patterns in services
- Luceri B.
 - Martinelli E.
 - Gázquez-Abad J.C.
 
Sinergie - 1/1/2023
- CiteScore: 1,8 (2024)
 - SJR: 0,272 (2023)
 - SNIP: 0,28 (2023)
 
                Sports tourism in the new normal
                Capítulo de libro 
                
            
            - María del Mar Martín García
 - José Luis Ruiz-Real
 - Juan Carlos Gázquez-Abad
 - Juan Uribe-Toril
 
Tourist Behaviour and the New Normal Volume I Implications for Tourism Resilience - 6/2/2024
- Scopus
 - ORCID
 
                Retail promotional communication: The comparative effectiveness of print versus online
                Capítulo de libro 
                
            
            - Ziliani C.
 - Ieva M.
 - Gázquez-Abad J.C.
 - D'Attoma I.
 
Exploring Omnichannel Retailing Common Expectations and Diverse Realities - 5/12/2018
                A Review of Online Consumer Behaviour Research: Main Themes and Insights
                Capítulo de libro 
                
            
            - Rodríguez-Ardura I.
 - Martínez-López F.J.
 - Ammetller G.
 - Gázquez-Abad J.C.
 
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2017
- CiteScore: 0,3 (2024)
 
                Dynamic Marketing Capabilities: An Integrative Framework Proposal to Absorb and Manage Market Knowledge
                Capítulo de libro 
                
            
            - Barrales-Molina V.
 - Martínez-López F.J.
 - Gázquez-Abad J.C.
 
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2017
- CiteScore: 0,3 (2024)
 
                What are the Characteristics Defining Flyer-Prone Consumers? A Theoretical and Empirical Analysis
                Capítulo de libro 
                
            
            - Gázquez-Abad J.C.
 - Martínez-López F.J.
 - Sánchez-Franco M.J.
 
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2017
- CiteScore: 0,3 (2024)
 
                Assortment size and PL penetration in grocery retailers' portfolios during economic crisis: Empirical evidence from Spain
                Capítulo de libro 
                
            
            - Ruiz-Real J.
 - Gázquez-Abad J.
 - Martínez-López F.
 
Handbook of Research on Strategic Retailing of Private Label Products in A Recovering Economy - 20/6/2016
10.4018/978-1-5225-0220-3.ch011
- Scopus
 - ORCID
 
                Evaluation of the Cognitive Effectiveness on Social Media Advertising Formats
                Capítulo de libro 
                
            
            - Francisco Rejón-Guardia
 - Francisco J. Martínez-López
 - Irene Esteban-Millat
 - Juan Carlos Gázquez-Abad
 
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2016
- CiteScore: 0,3 (2024)
 
- Scopus
 - ORCID
 
                How Delisting All National Brands in a Given Assortment Impacts on Consumers’ Store Switching Intentions
                Capítulo de libro 
                
            
            - Juan Carlos Gázquez-Abad
 - Francisco J. Martínez-López
 - Irene Esteban-Millat
 - Juan Antonio Mondéjar-Jiménez
 - Francisco Rejón-Guardia
 
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2016
- CiteScore: 0,3 (2024)
 
- Scopus
 - ORCID
 
                Students’ Flow Experiences in Virtual Learning Environments: A Consumer Behaviour Perspective
                Capítulo de libro 
                
            
            - Irene Esteban-Millat
 - Francisco J. Martínez-López
 - Juan Carlos Gázquez-Abad
 - Francisco Rejón-Guardia
 - Antoni Messeger-Artola
 - Inma Rodríguez-Ardura
 
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2016
- CiteScore: 0,3 (2024)
 
- Scopus
 - ORCID
 
                The Internet as a Context for the Generation and Dissemination of the Future’s Transnational/Global Culture: A Cultural Constructivist-Based Analysis
                Capítulo de libro 
                
            
            - Martinez-Lopez, Francisco J.
 - Gazquez-Abad, Juan C.
 - Sousa, Carlos M. P.
 - Lengler, Jorge
 - Sharma, D
 
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-18696-2_14 Ver en origen
- CiteScore: 0,3 (2024)
 
How does the store flyer design and content features influence consumer behavior? Director
- Maciel Prediger
 - Rubén Huertas García
 - Juan Carlos Gázquez Abad
 
2019
- Dialnet
 
Estudio de la motivaciones finales de compra del consumidor: una perspectiva evolutiva Director
- David Martínez Martínez
 - Rubén Huertas García
 - Juan Carlos Gázquez Abad
 
2018
- Dialnet
 
La composición del surtido como variable relevante en el comportamiento de compra del consumidor: un análisis en el contexto de la distribución con base alimentaria. Director
- José Luis Ruiz Real
 - Juan Carlos Gázquez Abad
 
2015
- Dialnet
 
El Arte en la publicidad: Análisis experimental del uso de obras de arte en los anuncios Director
- María Dolores Vázquez Gómez
 - Esther Subirá Lobera
 - Rubén Huertas García
 - Juan Carlos Gázquez Abad
 
2015
- Dialnet
 
Why Do We Play Golf? An Exploratory Research
- María del Mar Martín-García
 - Jose Luis Ruiz-Real
 - Juan Carlos Gazquez-Abad
 - Juan Uribe-Toril
 
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2025
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,165 (2024)
 - SNIP: 0,237 (2024)
 
- ORCID
 - Scopus
 
Journal of Retailing (JR) Synopsis: Mission, History, Highlights, and Publishing
- Gázquez-Abad J.C.
 - Ruiz-Real J.L.
 - Sethuraman R.
 
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2025
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,165 (2024)
 - SNIP: 0,237 (2024)
 
Offline vs. Online Retail in the Sports Equipment Sector
- del Mar Martín-García M.
 - Ruiz-Real J.L.
 - Gázquez-Abad J.C.
 - Uribe-Toril J.
 
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2025
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,165 (2024)
 - SNIP: 0,237 (2024)
 
How Do Diminishing Returns and Dynamic Effects Influence Assortment Size-Sales Elasticity?
- Sáez-González E.
 - Gázquez-Abad J.C.
 - Ruiz-Real J.L.
 
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2025
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,165 (2024)
 - SNIP: 0,237 (2024)
 
How Has Assortment Size in Staples Categories Evolved Over the Last Decade? The Case of Beer in Spain
- Martín García M. del Mar
 - Ruiz-Real J.L.
 - Gázquez-Abad J.C.
 - Uribe-Toril J.
 
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING, NB&PL 2024 - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,165 (2024)
 - SNIP: 0,237 (2024)
 
- ORCID
 - Scopus
 - Web of Science
 
National Brands and Private Label: An Old Friendship
- Ruiz-Real J.L.
 - Gázquez-Abad J.C.
 - Uribe-Toril J.
 - Martín García M. de Mar
 
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING, NB&PL 2024 - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,165 (2024)
 - SNIP: 0,237 (2024)
 
- Web of Science
 - ORCID
 - Scopus
 
The Relationship Between Retail Assortment Size and Sales. What Do We Know so Far?
- Sáez-González E.
 - Gázquez-Abad J.C.
 
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,165 (2024)
 - SNIP: 0,237 (2024)
 
Online Booking Versus Personalised Service in the Context of a Sports Retailer: A Qualitative Approach to Golf Courses
- Del Mar Martín-García M.
 - Luis Ruiz-Real J.
 - Gázquez-Abad J.C.
 - Uribe-Toril J.
 
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 1/1/2023
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SJR: 0,151 (2023)
 - SNIP: 0,137 (2023)
 
- ORCID
 - Web of Science
 - Scopus
 
South America: An Opportunity for Growth of Private Labels?
- Garcés-Pinedo L.G.
 - Ruiz-Real J.L.
 - Gázquez-Abad J.C.
 - Martínez-López F.J.
 
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2021
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SNIP: 0,187 (2021)
 
A View of Retailing Formats Based on the Assortment Dimension: An Analysis in the Spanish Context
- Ruiz-Real J.L.
 - Gázquez-Abad J.C.
 - Martínez-López F.J.
 
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2020
- CiteScore: 0,7 (2024)
 - SNIP: 0,215 (2020)
 
- ORCID
 - Scopus
 
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 21
Web of Science: 20
Índice i10
Scopus: 34
Web of Science: 32
Perfiles de autor
- 
                                            
ORCID
 - 
                                            
Web of Science ResearcherID
 - 
                                            
Scopus Author ID
 - 
                                            
Dialnet id
 - 
                                            
Google Scholar Id
 
Otros identificadores
- 
                                            
URI Datos BNE
 - 
                                            
ISNI
 - 
                                            
VIAF
 
Proyectos de investigación en la UAL
- 
                                           
                                            Acrónimo RTI2018-094013-B-I00Desde: 1 de enero de 2019Hasta: 31 de diciembre de 2021Importe de financiación: 36.300,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
 - 
                                           
                                            Acrónimo nanDesde: 1 de enero de 2010Hasta: 7 de septiembre de 2013Importe de financiación: 291.446,41 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
 - 
                                           
                                            Acrónimo SEJ2004-07184Desde: 13 de diciembre de 2004Hasta: 12 de diciembre de 2007Importe de financiación: 35.420,00 EURRol: Investigador
 - 
                                           
                                            Acrónimo 23/2000Desde: 2 de junio de 2003Hasta: 1 de junio de 2004Importe de financiación: 16.679,30 EURRol: Investigador
 - 
                                           
                                            Acrónimo 2003/2/PTDesde: 1 de abril de 2003Hasta: 31 de marzo de 2004Importe de financiación: 27.555,00 EURRol: Investigador
 - 
                                           
                                            Acrónimo CR-UAL-0108Desde: 28 de junio de 2001Hasta: 27 de junio de 2004Importe de financiación: 19.833,40 EURRol: Investigador
 
