Carrasco Macías, María José Author
The importance of principal leadership and context for school success: insights from '(in)visible school'
- González-Falcón I.
- García-Rodríguez M.
- Gómez-Hurtado I.
- Carrasco-Macías M.
SCHOOL LEADERSHIP & MANAGEMENT - 7/8/2020
- SJR Quartile: Q1
- CiteScore: 3.4 (2020)
- SJR: 1.133 (2020
- SNIP: 1.74 (2020
- SJR Categories: Arts and Humanities (miscellaneous) (Q1); Education (Q1); Strategy and Management (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Superando obstáculos y dificultades: un estudio multicaso sobre directoras escolares, políticas de liderazgo y gestión para la mejora.
Revista de Educación - 2012
10-4438/1988-592x-re-2010-357-072
- SJR Quartile: Q3
- JCR Impact Factor: 0.309 (2012)
- JCR Categories: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- SJR Categories: Education (Q3)
- ORCID
Active Methodologies for Multilingual Teaching with University Students
- María José Carrasco Macías
- Inmaculada Gómez Hurtado
- María Pilar García Rodríguez
MAGIS-REVISTA INTERNACIONAL DE INVESTIGACION EN EDUCACION - 15/12/2016
- CiteScore: 1.2 (2020)
- SJR: 0.121 (2016
- SNIP: 0.347 (2016
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Qualities of collaboration, professional development and teaching improvement: An experience in the university context
- Coronel J.
- Carrasco M.
- Fernández M.
- González S.
Journal of Education for Teaching - 1/12/2003
- SJR Quartile: Q2
- CiteScore: 3.1 (2020)
- SJR: 0.435 (2003
- SNIP: 1.393 (2003
- SJR Categories: Education (Q2)
- Scopus
- ORCID
Internationalization of the Practice in Education Degree: Students’ Intercultural Experiences in the Teaching and Learning Process at Saharawi Refugee Camps
Journal of Education and Learning - 20/02/2013
- ORCID
Beyond obstacles and problems: women principals in Spain leading change in their schools
- Coronel, Jose M.
- Moreno, Emilia
- Carrasco, Maria J.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LEADERSHIP IN EDUCATION - 1/4/2010
- SJR Quartile: Q2
- CiteScore: 2.8 (2020)
- SJR: 0.57 (2010
- SNIP: 1.042 (2010
- SJR Categories: Arts and Humanities (miscellaneous) (Q2); Education (Q2); Strategy and Management (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Work-family Conflicts and the Organizational Work Culture as Barriers to Women Educational Managers
- Coronel, Jose M.
- Moreno, E.
- Carrasco, Maria J.
GENDER WORK AND ORGANIZATION - 1/3/2010
10.1111/j.1468-0432.2009.00463.x
- SJR Quartile: Q1
- JCR Impact Factor: 0.733 (2010)
- CiteScore: 3.3 (2020)
- SJR: 0.723 (2010
- SNIP: 1.287 (2010
- JCR 5-year Impact Factor: 1.373
- JCR Categories: MANAGEMENT
- SJR Categories: Gender Studies (Q1); Organizational Behavior and Human Resource Management (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Percepciones del profesorado sobre la gestión de la diversidad cultural: un estudio cualitativo
Educación XX1 - 1/01/2017
- SJR Quartile: Q1
- JCR Impact Factor: 1.323 (2017)
- JCR 5-year Impact Factor: 1.494
- JCR Categories: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- SJR Categories: Education (Q1)
- ORCID
TEACHER PERCEPTIONS ABOUT CULTURAL DIVERSITY MANAGEMENT: A QUALITATIVE STUDY
- Carrasco Macías M.
- Coronel Llamas J.
EDUCACION XX1 - 1/1/2017
- SJR Quartile: Q1
- JCR Impact Factor: 1.323 (2017)
- CiteScore: 3.9 (2020)
- SJR: 0.782 (2017
- SNIP: 1.627 (2017
- JCR 5-year Impact Factor: 1.494
- JCR Categories: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- SJR Categories: Education (Q1)
Teacher perceptions about cultural diversity management: A qualitative study,Percepciones del profesorado sobre la gestión de la diversidad cultural: Un estudio cualitativo
- Carrasco Macías, M.J.
- Coronel Llamas, J.M.
Educacion XX1 - 2017
- SJR Quartile: Q1
- JCR Impact Factor: 1.323 (2017)
- JCR 5-year Impact Factor: 1.494
- JCR Categories: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- SJR Categories: Education (Q1)
- ORCID
Evaluación y seguimiento de los títulos de Grado en la Universidad Española
Universidad de Almería - 2012
- ORCID
Ser madre, maestra y directora: ¿tareas difíciles de conciliar?
Ser madre, maestra y directora: ¿tareas difíciles de conciliar? - 2010
- ORCID
La asertividad y las habilidades sociales en el alumnado de la titulación de Educación Social
Reflexionar sobre docencia universitaria - 2010
- ORCID
Comprender las organizaciones educativas. Una mirada a las cajas chinas
Piramide - 2013
- ORCID
Diversidad cultural y eficacia de la escuela. Un repertorio de buenas prácticas en centros de educación obligatoria
Ministerio de Educación. Secretaría de Estado de Educación y Formación Profesional - 2012
- ORCID
School Leadership in Disadvantaged Contexts: A Case Study of Women Principals Leading Change in Spain.
Leadership through the Gender Lens. Women and men in organisations - 2010
- ORCID
Marco legal sobre la violencia contra las mujeres y educación
La urdimbre sexista: Violencia de género en la escuela primaria - 2013
- ORCID
Propuestas de acción para prevenir la violencia de género en la escuela
La urdimbre sexista: Violencia de género en la escuela primaria - 2013
- ORCID
Internationalising lifelong learning as a development cooperation strategy: the case of special education school principals in the saharawi refugee camps
Internationalization in Teacher Education - 2014
- ORCID
Alternative Views of Internationalization: Students’ Intercultural Learning Experiences at Saharawi Refugee Camps
- Coronel J.M.
- Carrasco M.J.
- Correa R.I.
- Gómez I.
Higher Education: Teaching, Internationalization and Student Issues - 1/2/2010
- Scopus
- ORCID
Liderazgo exitoso y mejora de la escuela. El caso de un centro de Educación Infantil y Primaria de Huelva
- Inmaculada González Falcón
XVI Congreso Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía: Democracia y Educación en el siglo XXI. La obra de John Dewey 100 años después - 2016
- ORCID
Formación inicial del profesorado y educación inclusiva. Un ejemplo desde la práctica universitaria
- Inmaculada González Falcón
- María José Carrasco Macías
- María Pilar García Rodríguez
- Asunción Moya Maya
XV Congreso Internacional y XXXV Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva: Prácticas innovadoras inclusivas. Retos y oportunidades - 04/2017
- ORCID
La gestión de la diversidad cultural vista por los directores de Secundaria. Un estudio de casos
XIV Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativa - 2016
- ORCID
Otra forma de hacer prácticas: una experiencia educativa de aprendizaje intercultural y solidario en los campamentos de refugiados saharauis.
- Inmaculada Gómez Hurtado
- María José Carrasco Macías
- Ramón Ignacio Correa García
- José Manuel Coronel Llamas
XIII Congreso Nacional de Educación Comparada - 10/2012
- ORCID
Liderazgo educativo en contextos desfavorecidos: la experiencia de cuatro directoras de centros de infantil y primaria
- José Manuel Coronel Llamas
- María José Carrasco Macías
- Emilia Moreno Sánchez
- Inmaculada Gómez Hurtado
XI Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativas - 12/2010
- ORCID
Acceso y desempeño de la dirección escolar en la comunidad autónoma andaluza: análisis de dificultades
XI Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativas - 12/2010
- ORCID
Formación del profesorado en las escuelas de Educación Especial y Primaria de los Campamentos de Refugiados Saharauis: Un proyecto hacia la inclusión
XI Congreso Internacional, XXXI Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva: “La escuela excluida” - 2014
- ORCID
Aprendizaje universitario y calidad docente
Simposio Internacional de Evaluación para la Calidad de la Enseñanza Superior - 09/2010
- ORCID
Metodologías didácticas para el desarrollo del plurilingüismo en la Universidad. La voz de los estudiantes
Libro de actas CIMIE15 de AMIE - 2015
- ORCID
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 4
Web of Science: 3
i10 index
Scopus: 1
Web of Science: 3
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Research projects at UAL
-
Acronym EA2010-0075Since: October 14, 2010Until: December 31, 2011Funded by: MECFunding / grant amount: 29,991.63 EURRole: Investigador
-
Acronym EA2009-0125Since: September 19, 2009Until: July 31, 2010Funded by: MECFunding / grant amount: 18,285.85 EURRole: Investigador