Antolín López, Raquel Autor

Open Access

Why Do Some People Do "More" to Mitigate Climate Change than Others? Exploring Heterogeneity in Psycho-Social Associations

  • Ortega-Egea J.
  • García-de-Frutos N.
  • Antolín-López R.

PLOS ONE - 5/9/2014

10.1371/journal.pone.0106645

Número de citas: 65 (Web of Science) 45 (Scopus)

What on Earth Should Managers Learn About Corporate Sustainability? A Threshold Concept Approach

  • Montiel I.
  • Gallo P.J.
  • Antolin-Lopez R.

JOURNAL OF BUSINESS ETHICS - 1/4/2020

10.1007/s10551-019-04361-y

Número de citas: 8 (Scopus) 2 (Dialnet)
Open Access

Uncovering local communities' motivational factors to partner with a nonprofit for social impact: A mixed-methods approach

  • Raquel Antolín-López
  • Pilar Jerez-Gómez
  • Susana B. Rengel-Rojas

JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH - 2/2022

10.1016/j.jbusres.2021.10.006

Número de citas: 7 (Web of Science)
Open Access

Trade-offs among urban sustainability, pollution and livability in European cities

  • Martínez-Bravo M.
  • Martínez-del-Río J.
  • Antolín-López R.

JOURNAL OF CLEANER PRODUCTION - 1/7/2019

10.1016/j.jclepro.2019.03.110

Número de citas: 55 (Web of Science) 57 (Scopus)

The choice of suitable cooperation partners for product innovation: Differences between new ventures and established companies

  • Antolin-Lopez R.
  • Martinez-del-Rio J.
  • Cespedes-Lorente J.
  • Perez-Valls M.

EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL - 1/12/2015

10.1016/j.emj.2015.09.002

Número de citas: 23 (Web of Science) 20 (Scopus)

New Ways of Teaching: Using Technology and Mobile Apps to Educate on Societal Grand Challenges

  • Montiel I.
  • Delgado-Ceballos J.
  • Ortiz-de-Mandojana N.
  • Antolin-Lopez R.

JOURNAL OF BUSINESS ETHICS - 1/1/2020

10.1007/s10551-019-04184-x

Número de citas: 12 (Scopus)

Implementing the United Nations’ Sustainable Development Goals in international business

  • Montiel I.
  • Cuervo-Cazurra A.
  • Park J.
  • Antolín-López R.
  • Husted B.W.

JOURNAL OF INTERNATIONAL BUSINESS STUDIES - 1/1/2021

10.1057/s41267-021-00445-y

Número de citas: 4 (Scopus)

How to make our cities more livable? Longitudinal interactions among urban sustainability, business regulatory quality, and city livability

  • Antolín-López R.
  • Martínez-Bravo M.d.M.
  • Ramírez-Franco J.A.

Cities - 1/11/2024

10.1016/j.cities.2024.105358

Número de citas:

How Organizational Structure Affects Ecological Responsiveness

  • Pérez-Valls M.
  • Céspedes-Lorente J.
  • Martínez-del-Río J.
  • Antolín-López R.

BUSINESS & SOCIETY - 1/11/2019

10.1177/0007650317696313

Número de citas: 13 (Web of Science) 7 (Scopus)
Open Access

Fostering product innovation in new ventures: Which public instruments are more effective?

  • Raquel Antolín López
  • Javier Martínez del Río
  • José Joaquín Céspedes Lorente

EUROPEAN RESEARCH ON MANAGEMENT AND BUSINESS ECONOMICS - 1/1/2016

10.1016/j.iedee.2015.05.002

Número de citas: 7 (Web of Science) 2 (Scopus) 7 (Dialnet)

Segmentación y caracterización de los alumnos de Administración de Empresas en función de los niveles de preocupación hacia los ODS

  • Nieves García de Frutos
  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • Raquel Antolín López

Actas - I International Congress: Education and Knowledge - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

M-learning como elemento de apoyo en el proceso de enseñanza y aprendizaje en la educación superior

  • Antolín López, Raquel
  • Rodorigo, Monia

Nuevas tendencias en innovación educativa superior - 2014

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Learning in higher education: The role of sustainability integration strategies, legitimacy, and teaching tools

  • Antolin-Lopez R.
  • Garcia-de-Frutos N.

Meeting Expectations in Management Education: Social and Environmental Pressures on Managerial Behaviour - 25/5/2018

10.1007/978-3-319-76412-2_10

Número de citas: 1 (Scopus)

Las píldoras de conocimiento como herramienta para el aprendizaje: Análisis de la aceptación del alumnado universitario

  • Raquel Antolín López
  • Monia Rodorigo
  • Nieves García de Frutos

Experiencias pedagógicas e innovación educativa: Aportaciones desde la praxis docente e investigadora - 2018

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Is there Homogeneity Among Business Students Regarding the Level of Concern Towards the Sustainable Development Goals? A Cluster Analysis

  • Nieves García de Frutos
  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • Raquel Antolín López

Education and the Collective Construction of Knowledge - 1/1/2022

Número de citas:

In the pursuit of an empirically-based theoretical framework for city livability in european cities.

  • María del Mar Martínez Bravo
  • Javier Martínez del Río
  • Raquel Antolín López

I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019

Número de citas:
  • Dialnet

Institutions and environmental entrepreneurship: the emergence of the renewable electricity sector in the EU countries. Creación de empresas en sectores emergentes y sostenibilidad

  • Raquel Antolín López
  • José Joaquín Céspedes Lorente
  • Javier Martínez del Río

2013

Número de citas:
  • Dialnet

Impacto del covid-19 en la percepción de los estudiantes de economía y empresa hacia los objetivos de desarrollo sostenible

  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • Raquel Antolín López
  • Nieves García de Frutos

Ecosistema de una pandemia: COVID 19, la transformación mundial - 2021

Número de citas:
  • Dialnet

How to make cities more livable? urban sustainability, institutional, and entrepreneurship approaches

  • María del Mar Martínez Bravo
  • Raquel Antolín López
  • Javier Martínez del Río

2021

Número de citas:
  • Dialnet

Habilidades de dirección y gestión y sostenibilidad: una propuesta docente

  • Raquel Antolín López
  • Justo Alberto Ramírez Franco

Igualdad y calidad educativa: oportunidades y desafíos de la enseñanza - 2021

Número de citas:
  • Dialnet

Innovation, proactive environmental strategy & firm performance: The contingent effect of environmental munificence

  • Martinez-Del-Rio J.
  • Antolin-Lopez R.
  • Cespedes-Lorente J.

74th Annual Meeting of the Academy of Management, AOM 2014 - 1/1/2014

10.5465/ambpp.2014.236

Número de citas:

EMOTIONAL LEARNING IN BUSINESS & SUSTAINABILITY EDUCATION: A CLASSROOM METHODOLOGY PROPOSAL

  • María del Mar Gálvez Rodríguez
  • Nieves García de Frutos
  • Raquel Antolín López
  • Jorge Tarifa Fernández
  • Alejandro Sáez

EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2018

Número de citas: 1 (Dialnet)

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 10

Web of Science: 7

Scopus: 11

Web of Science: 7

Última actualización de los datos: 20/11/24 2:21
Próxima recolección programada: 23/11/24 3:00