Luque De La Rosa, Antonio Author
Self-regulated learning as an inherent factor of academic self-concept in university students
- Óscar Gavín-Chocano
- Inmaculada García-Martínez
- Antonio Luque de la Rosa
CURRENT PSYCHOLOGY - 1/9/2024
- CiteScore: 4.6 (2023)
- SJR: 1.001 (2023
- SNIP: 1.404 (2023
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The Effect of Autism Spectrum Disorder on Family Mental Health: Challenges, Emotional Impact, and Coping Strategies
- José Jesús Sánchez Amate
- Antonio Luque de la Rosa
Brain Sciences - 1/11/2024
- ORCID
Learner Engagement, academic motivation and learning strategies of university students
- Óscar Gavín-Chocano
- Inmaculada García-Martínez
- Eufrasio Pérez-Navío
- Antonio Luque de la Rosa
EDUCACION XX1 - 1/1/2024
- CiteScore: 7.2 (2023)
- SJR: 0.797 (2023
- SNIP: 1.926 (2023
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Shall we play together? Game-based learning for engagement and classroom climate in Spanish socially deprived communities
- Rodríguez-Ferrer J.M.
- Manzano-León A.
- Fernández-Jiménez C.
- Luque de la Rosa A.
- Fernández-Campoy J.M.
- Aguilar-Parra J.M.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 2/6/2023
- JCR Quartile: Q2 (2023)
- JCR Impact Factor: 2.6 (2023)
- Category normalized Impact: 2.599 (2023)
- CiteScore: 5.3 (2023)
- SJR: 0.8 (2023
- SNIP: 1.071 (2023
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Music in Spanish schools, high schools and conservatories: educational response strategies against the COVID-19 pandemic
- Vargas-Serrano A.
- de la Rosa A.L.
- Sandri P.
- Morales-Cevallos M.B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH AND INNOVATION - 12/5/2023
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Internet and Video Games: Causes of Behavioral Disorders in Children and Teenagers
- Virginia Lérida-Ayala
- Jose Manuel Aguilar
- Rocío Collado Soler
- Marina Alférez-Pastor
- Juan Miguel Fernández Campoy
- Antonio Luque de la Rosa
CHILDREN-BASEL - 31/1/2023
- JCR Quartile: Q2 (2023)
- JCR Impact Factor: 2 (2023)
- Category normalized Impact: 1.242 (2023)
- CiteScore: 2.7 (2023)
- SJR: 0.545 (2023
- SNIP: 0.757 (2023
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
The use of digital escape rooms in nursing education
- Rodríguez-Ferrer J.M.
- Manzano-León A.
- Fernández-Jiménez C.
- Aguilar-Parra J.M.
- Cangas A.J.
- Luque de la Rosa A.
BMC MEDICAL EDUCATION - 29/12/2022
- JCR Quartile: Q1 (2022)
- JCR Impact Factor: 3.6 (2022)
- Category normalized Impact: 1.03 (2022)
- JCR 5-year Impact Factor: 3.9
- JCR Categories: EDUCATION, SCIENTIFIC DISCIPLINES
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Estudio del clima organizacional en las instituciones de educación superior. Percepciones sobre la satisfacción y expectativas en Ecuador
- Franco Pombo, Mónica Rebeca
- Gutiérrez Cáceres, Rafaela
- Carrión Martínez, José Juan
- Luque de la Rosa, Antonio
Etic@net - 19/12/2022
https://doi.org/10.30827/eticanet.v22i2.24911
- ORCID
- OAI-PMH
The Future of Inclusive Education at the University of Bologna: A Survey of Students? Opinions and Attitudes
- Antonio Luque de la Rosa
- Rafaela Gutiérrez Cáceres
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA - 30/11/2022
10.24320/redie.2022.24.e23.4179
- JCR Impact Factor: 1 (2022)
- Dialnet
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Students at Risk: Self-Esteem, Optimism and Emotional Intelligence in Post-Pandemic Times?
- Lara Checa-Domene
- Antonio Luque de la Rosa
- Óscar Gavín-Chocano
- Jorge Juan Torrado
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 30/10/2022
- Category normalized Impact: 0.165 (2022)
- CiteScore: 4.5 (2021)
- SJR: 0.814 (2021
- SNIP: 1.44 (2021
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Las píldoras formativas como parte de la competencia digital en el aula: una perspectiva pedagógica basada en el desarrollo de las tic
- Sánchez Amate, José Jesús
- Luque de la Rosa, Antonio
- Herrada Valverde, Gabriel
- García Martínez, Inmaculada
Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento - 2023
- ORCID
El uso de las infografías en la universidad: percepción del profesorado y estudiantado de las principales aplicaciones disponibles
- Vargas Serrano, Alejandro
- Gallardo Herrerías, Celia
- Sánchez Amate, José Jesús
- Luque de la Rosa, Antonio
Conexiones digitales: las tecnologías como puentes de aprendizaje - 2023
- ORCID
Innovación sin fronteras: una mirada transversal a la educación y la investigación
- Hervás-Gómez , Carlos
- Domínguez González, María de los Ángeles
- Corujo Vélez, Carmen
- Luque de la Rosa, Antonio
- Dykinson
2023
- ORCID
Estrategias y medidas de respuesta educativa frente al TDAH en las enseñanzas artísticas de música
- Alejandro Vargas Serrano
- Antonio Luque de la Rosa
- Rafaela Gutiérrez Cáceres
- María Belén Morales Cevallos
Innovación y transferencias de conocimientos - 2023
- Dialnet
- ORCID
La enseñanza cooperativa como nueva apuesta para la mejora de la respuesta educativa a la diversidad
- Celia Gallardo Herrerías
- José Jesús Sánchez Amate
- Alejandro Vargas Serrano
- Antonio Luque de la Rosa
Innovación y transferencias de conocimientos - 2023
- Dialnet
- ORCID
El uso de las TIC en el aula como parte de la formación práctica docente: la gamificación en el ámbito educativo
- Sánchez Amate, José Jesús
- Gallardo Herrerías, Celia
- Vargas Serrano, Alejandro
- Luque de la Rosa, Antonio
Formación e investigación educativa - 2023
- ORCID
Aprendizaje cooperativo: el nuevo paradigma de atención a la diversidad
- Celia Gallardo Herrerías
- José Jesús Sánchez Amate
- Alejandro Vargas Serrano
- Antonio Luque de la Rosa
Procesos de enseñanza y aprendizaje en la sociedad actual - 2023
- Dialnet
- ORCID
Uso de estrategias educativas y su incidencia en la formación de estudiantes universitarios
- Rafaela Gutiérrez Cáceres
- Antonio Luque de la Rosa
- Alejandro Vargas Serrano
- José Jesús Sánchez Amate
Procesos de enseñanza y aprendizaje en la sociedad actual - 2023
- Dialnet
- ORCID
La sociedad digital desde la perspectiva de la formación e investigación educativa: las TIC y las competencias docentes
- José Jesús Sánchez Amate
- Alejandro Vargas Serrano
- Antonio Luque de la Rosa
- Celia Gallardo Herrerías
Reflexiones formativas y aportaciones innovadoras a la praxis educativa - 2023
- Dialnet
- ORCID
This author has no conferences.
This author has no patents.
h index
Scopus: 8
Web of Science: 11
i10 index
Scopus: 5
Web of Science: 13
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Other identifiers
-
URI Datos BNE
Research projects at UAL
-
Acronym PID2020-114508RB-I00Since: September 1, 2021Until: August 31, 2024Funded by: MECFunding / grant amount: 26,200.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2008/107Since: November 1, 2008Until: October 31, 2009Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 7,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym SEJ2007-62468Since: October 1, 2007Until: March 30, 2011Funded by: MECFunding / grant amount: 51,183.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2007/120Since: September 12, 2007Until: September 12, 2008Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 6,000.00 EURRole: Investigador