Martínez Vicente, José Manuel Autor

Publicaciones

Applying the SRL vs. ERL Theory to the Knowledge of Achievement Emotions in Undergraduate University Students

  • de la Fuente J.
  • Martínez-Vicente J.
  • Peralta-Sánchez F.
  • Garzón-Umerenkova A.
  • Vera M.
  • Paoloni P.

Frontiers in Psychology - 18/9/2019

10.3389/fpsyg.2019.02070

Número de citas: 2 (Scopus)

Editorial

  • Martínez-Vicente J.

Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/1/2019

10.25115/ejrep.v17i47.2356

Número de citas: 0 (Scopus)

Implications of unconnected micro, molecular, and molar level research in psychology: The case of executive functions, self-regulation, and external regulation

  • de la Fuente J.
  • González-Torres M.
  • Aznárez-Sanado M.
  • Martínez-Vicente J.
  • Peralta-Sánchez F.
  • Vera M.

Frontiers in Psychology - 1/1/2019

10.3389/fpsyg.2019.01919

Número de citas: 1 (Scopus)

Elogio a las actividades de experimentación en educación matemática

  • Anton Aubanell Pou
  • Jordi Font
  • José Manuel Martínez Vicente
  • Francesc Massich
  • Sergi Muria

Revista Padres y Maestros / Journal of Parents and Teachers - 2018

10.14422/pym.i376.y2018.001

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Satisfaction with the self-assessment of university students through e-Coping with academic stress utilityTM

  • de la Fuente J.
  • Martínez-Vicente J.
  • Peralta-Sánchez F.
  • González-Torres M.
  • Artuch R.
  • Garzón-Umerenkova A.

Frontiers in Psychology - 8/11/2018

10.3389/fpsyg.2018.01932

Número de citas: 1 (Scopus)

Personal self-regulation, learning approaches, resilience and test anxiety in psychology students

  • De La Fuente J.
  • López-García M.
  • Mariano-Vera M.
  • Martínez-Vicente J.
  • Zapata L.

Estudios Sobre Educacion - 1/3/2017

10.15581/004.32.9-26

Número de citas: 10 (Web of Science) 8 (Scopus) 5 (Dialnet)

Validation of the Spanish Short Self-Regulation Questionnaire (SSSRQ) through Rasch analysis

  • Umerenkova A.
  • Arias J.
  • Martínez-Vicente J.
  • Sevillano L.
  • Pichardo M.
  • García-Berbén A.

Frontiers in Psychology - 1/3/2017

10.3389/fpsyg.2017.00276

Número de citas: 11 (Scopus)

Combined effect of levels in personal self-regulation and regulatory teaching on meta-cognitive, on meta-motivational, and on academic achievement variables in undergraduate students

  • de la Fuente J.
  • Sander P.
  • Martínez-Vicente J.
  • Vera M.
  • Garzón A.
  • Fadda S.

Frontiers in Psychology - 23/2/2017

10.3389/fpsyg.2017.00232

Número de citas: 18 (Web of Science) 19 (Scopus)

Pol??ticas de cotas no acesso ao ensino superior: percepção de professores e estudantes da Universidade de Pernambuco-Brasil

  • Alfredo Rodríguez López-Vázquez

Revista Cient??fica de Iniciación a la Investigación - 2017

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

LAS EMOCIONES POSITIVAS VS. NEGATIVAS, COMO OBJETO DE ESTUDIO, EN LOS PROCESOS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE UNIVERSITARIOS, BASADO EN LOS MODELOS 3P Y DIDEPRO

  • Jesús De la Fuente
  • José Manuel Martínez-Vicente
  • Paul Sander
  • Maria Cardelle-Elawar

International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. - 11/2016

10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.640

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Effects of level of personal selfregulation and different contexts of stress on coping strategies in higher education

  • De La Fuente J.
  • Sevillano L.
  • Martínez-Vicente J.

Academic Performance: Student Expectations, Environmental Factors and Impacts on Health - 1/1/2016

Número de citas: 3 (Scopus)

Personal Self-regulation, Self-regulated Learning and Coping Strategies, in University Context with Stress

  • de la Fuente, J.
  • Zapata, L.
  • Martínez-Vicente, J.M.
  • Sander, P.
  • Putwain, D.

METACOGNITION: FUNDAMENTS, APPLICATIONS, AND TRENDS: A PROFILE OF THE CURRENT STATE-OF-THE-ART - 1/1/2015

10.1007/978-3-319-11062-2_9

Número de citas: 8 (Web of Science) 8 (Scopus)

Gender as a determining factor in the coping strategies and resilience of university students

  • de la Fuente, J.
  • Cardelle-Elawar, M.
  • Martínez-Vicente, J.M.
  • Zapata, L.
  • Sánchez, F.J.P.

Handbook of Academic Performance: Predictors, Learning Strategies and Influences of Gender - 1/3/2013

Número de citas: 8 (Scopus)

Pychological aproaches to sustainability

  • Francisca López Ríos

NOVA SCIENCE - 2013

Número de citas: 10 (Web of Science) 0 (Dialnet)

Metáfora y sinestesia en la obra de Seamus Heaney Carmen Mª Bretones Callejas

  • Betsabé Navarro Romero

2002

Número de citas: 0 (Dialnet)

Estudio y adaptación del Self-Directed Search form r (SDS) y del Position Classification Inventory (PCI) a la población española autor, José Manuel Martínez Vicente ; director, Federico Valls Fernández

2001

Las liquidaciones provisionales en derecho tributario Fernando Fernández Marín

  • Enrique Ortega Martínez
  • Manuel Recio Menéndez

1999

Número de citas: 0 (Dialnet)

La reconstrucción identidaria de la mujer marroqu?? en El Ejido tras los sucesos de febrero de 2000

  • Jesús E. Rodríguez Vaquero
  • María Dolores Segura del Pino

Seguridad y diversidad en las sociedades contemporáneas - 2005

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Departamento: Psicología

Correo electrónico: jvicente@ual.es

Scopus: 8

Web of Science: 6

  • El histórico del autor está vacío.
Última actualización de los datos: 30/05/20 3:00
Próxima recolección programada: 6/06/20 3:00