Sánchez Pérez, Manuel Author

40 years of sharing economy research: An intellectual and cognitive structures analysis

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Eduardo Terán-Yépez
  • María Belén Marín-Carrillo
  • Nuria Rueda-López

INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT - 1/4/2021

10.1016/j.ijhm.2020.102856

Cite count: 13 (Web of Science) 14 (Scopus)

Access Control Model for Collaborative Business Processes

  • Sanchez, M.
  • Jimenez, B.
  • Gutierrez, F. L.
  • Paderewski, P.
  • Isla-Montes, Jose-Luis

2009

10.1007/978-1-84800-136-7_9 View source

Cite count: 2 (Web of Science)
Open Access

Acciones de innovación en la gestión de las empresas hortofrutícolas

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Cristina Segovia López

Distribución y Consumo - 2007

Cite count:
Open Access

A marketing view of the customer value: Customer lifetime value and customer equity

  • Estrella-Ramón A.
  • Sánchez-Pérez M.
  • Swinnen G.
  • VanHoof K.

SOUTH AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT - 1/12/2013

10.4102/sajbm.v44i4.168

Cite count: 10 (Web of Science) 10 (Scopus)
Open Access

A model to improve management of banking customers

  • Estrella-Ramón A.
  • Sánchez-Pérez M.
  • Swinnen G.
  • VanHoof K.

INDUSTRIAL MANAGEMENT & DATA SYSTEMS - 13/03/2017

10.1108/imds-03-2016-0107

Cite count: 7 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

Análisis de la estructura competitiva entre marcas nacionales y marcas privadas: un análisis empírico con datos de escáner

  • Gázquez Abad, Juan Carlos
  • Sánchez Pérez, Manuel

Información Comercial Española: Revista de Economía - 2007

Cite count: 1 (Dialnet)
Open Access

Análisis del Entorno del Consumidor en la Unión Europea

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Amparo Cervera Taulet
  • Raquel Sánchez Fernández

Distribución y Consumo - 2001

Cite count:
Open Access

Análisis de los cambios en los canales de comercialización de productos agroalimentarios

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Alejandro Mollá Descals

Revista Española de Estudios Agrosociales y Pesqueros - 2000

10.22004/ag.econ.164944

Cite count: 2 (Dialnet)
Open Access

Analysis of the moderating effects of R&D investment and export experience on the relationship between export barriers and export intensity under different levels of perceived environmental turbulence

  • David Jiménez Castillo
  • Antonia Estrella Ramón
  • José Luis Ruiz Real
  • Manuel Sánchez Pérez

CUADERNOS DE ECONOMIA Y DIRECCION DE LA EMPRESA - 1/04/2013

10.1016/j.cede.2012.06.004

Cite count: 6 (Web of Science) 2 (Scopus) 4 (Dialnet)

Antecedents and consequences of market orientation in public organisations

  • Amparo Cervera
  • Alejandro Mollá
  • Manuel Sánchez

European Journal of Marketing - 1/11/2001

10.1108/eum0000000006476

Cite count: 68 (Scopus)

A model of customer lifetime value and ex poste value-based segmentation. An application in a financial services retailer based on probabilistic and data mining models.(modelización del valor del tiempo de vida del cliente y segmentación ex poste basada en el valor. Aplicación en un minorista que ofrece servicios financieros utilizando modelos probabilísticos y de minería de datos

  • Antonia Estrella Ramón
  • Manuel Sánchez Pérez
  • Koen Vanhoof
  • Gilbert Swinnen

2014

Cite count:
  • Dialnet

Análisis de las estrategias de diferenciación para la mejora de la reputación online

  • María Illescas Manzano
  • Manuel Sánchez Pérez
  • Sergio Martínez Puertas

Economia, empresa y justicia. Nuevos retos para el futuro - 2021

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

Análisis de las relaciones interorganizacionales en el canal de comercialización: interacciones entre sus procesos comportamentales

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Alejandro Mollá Descals

1995

Cite count:
  • Dialnet

Análisis de las relaciones interorganizacionales en el canal de comercialización: interaccionres entre sus procesos comportamentales

  • Manuel Sánchez Pérez

1995

Cite count:
  • Dialnet

Análisis del desempeño de la innovación en las organizaciones cooperativas.

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Cristina Segovia López

XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008 - 2008

Cite count:
  • Dialnet
Open Access

AN INDEX FOR MEASURING HORIZONTAL DIFFERENTIATION IN HOSPITALITY

  • María D. Illescas-Manzano
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Sergio Martínez-Puertas

12/2020

10.31410/tmt.2020.539

Aprendizaje interorganizativo, equilibrio estrategico e innovacion en la empresa agroalimentaria

  • Cristina Segovia López
  • Manuel Sánchez Pérez

2011

Cite count: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Áreas comerciales, capacidad de compra y riqueza en la provincia de Almería

  • Juan Carlos Gázquez Abad
  • Manuel Sánchez Pérez

2000

Cite count: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Asimetrias de información y economía compartida online

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Naima Sanchís Franco
  • María Belén Marín Carrillo

I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019

Cite count:
  • Dialnet

Bases de Datos

  • María Angeles Iniesta Bonillo
  • Manuel Sánchez Pérez
  • Elvira Sáez González

La investigación en marketing - 2000

Cite count:
  • Dialnet

A brief review of bibliometric analysis use in marketing studies

  • Eduardo Terán-Yépez
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Cristina Segovia-López
  • María Belén Marín-Carrillo

I International Conference on Advanced Marketing Practice (ICoAMP) - 18/04/2024

10.1007/978-3-031-70488-8_1

  • ORCID
Open Access

Fijación de precios en el sector turístico: Determinantes del uso del desayuno como mecanismo promocional

  • María Belén Marín-Carrillo
  • María Dolores Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Eduardo Terán-Yépez

33 rd International Marketing Conference AEMARK - 7/09/2022

Geographic Information Systems in hospitality: Spatial clustering of hotels based on marketing

  • María Belén Marín-Carrillo
  • María D. Illescas-Manzano
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Sergio Martínez Puertas

I International Conference on Advanced Marketing Practice (ICoAMP) - 18/04/2024

10.1007/978-3-031-70488-8_2

  • ORCID

THE USE OF BUSINESS SIMULATION GAMES IN HIGHER EDUCATION: LEARNING EXPERIENCE AND PERFORMANCE

  • Cristina Segovia-López
  • Gema Marín-Carrillo
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Elvira Sáez-González
  • Mª Ángeles Iniesta-Bonillo
  • Mª Belén Marín-Carrillo

12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019) - 11/2019

10.21125/iceri.2019.2021

Cite count:

This author has no patents.

Corrigendum to “You're the Only One, or Simply the Best. Hotels differentiation, competition, agglomeration, and pricing” [Int. J. Hosp. Manag. 85 (2020) 102362] (International Journal of Hospitality Management (2020) 85, (S0278431919304220), (10.1016/j.ijhm.2019.102362))

  • Sánchez-Pérez M.
  • Illescas-Manzano M.D.
  • Martínez-Puertas S.

International Journal of Hospitality Management - 1/9/2024

10.1016/j.ijhm.2024.103888

Cite count:

Desempeño de la política comercial pública en España

  • Ignacio Cruz Roche
  • Manuel Sánchez Pérez
  • David Jiménez Castillo

Documents de Treball ( Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa ) - 2008

Cite count: 1 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Scopus: 13

Web of Science: 12

Scopus: 17

Web of Science: 16

Last data update: 11/23/24 8:12 AM
Next scheduled update: 11/30/24 3:00 AM