Sánchez Pérez, Manuel Author

You're the Only One, or Simply the Best. Hotels differentiation, competition, agglomeration, and pricing

  • Sánchez-Pérez M.
  • Illescas-Manzano M.D.
  • Martínez-Puertas S.

INTERNATIONAL JOURNAL OF HOSPITALITY MANAGEMENT - 1/2/2020

10.1016/j.ijhm.2019.102362

Cite count: 27 (Web of Science) 31 (Scopus)
Open Access

Why pricing hotel can have differences according to the country in which it is found?

  • Illescas-Manzano, Maria
  • Sanchez-Perez, Manuel
  • Martinez-Puertas, Sergio

ESTUDIOS DE ECONOMIA APLICADA - 4/1/2019

10.25115/eea.v37i1.2564

Cite count: 1 (Web of Science) 1 (Scopus) 0 (Dialnet)
Open Access

Utilización de las Tecnologías de la Información en la Industria Hotelera: Un Análisis Empírico

  • María Belén Marín Carrillo
  • Raquel Sánchez Fernández
  • Manuel Sánchez Pérez

Papers de Turisme - 16/01/2001

http://hdl.handle.net/10835/15177

Cite count: 2 (Dialnet)
Open Access

Understanding the illegal drug supply chain structure: a value chain analysis of the supply of hashish to Europe

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • María Belén Marín-Carrillo
  • María Dolores Illescas-Manzano
  • Zohair Souilim

HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS - 1/6/2023

10.1057/s41599-023-01770-3

Cite count: 1 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Transcriptions_interviews_Moroccan_hashish

  • Sánchez-Pérez, Manuel
  • Marín Carrillo, María Belén
  • Illescas Manzano, María Dolores
  • Souilim, Zohair

14/12/2022

Towards and appropiate comprehension of innovation sources in agrifood cooperatives

  • Cristina Segovia López
  • Manuel Sánchez

ECONOMIA AGRARIA Y RECURSOS NATURALES - 2010

Cite count: 0 (Dialnet)
  • ORCID
  • Dialnet

Tourism, Mobility and Sustainable Development

  • María Belén Marín Carrillo
  • Manuel Sánchez Pérez

ESTUDIOS DE ECONOMIA APLICADA - 4/1/2019

10.25115/eea.v37i1.2563

Cite count: 0 (Web of Science) 0 (Dialnet)

The structure of commitment in consumer-retailer relationships -: Conceptualization and measurement

  • Sanchez, M
  • Iniesta, MA

INTERNATIONAL JOURNAL OF SERVICE INDUSTRY MANAGEMENT - 1/7/2004

10.1108/09564230410540917

Cite count: 12 (Web of Science) 17 (Scopus)
Open Access

The role of affect in international opportunity recognition and the formation of international opportunity beliefs

  • Eduardo Terán-Yépez
  • David Jiménez-Castillo
  • Manuel Sánchez-Pérez

REVIEW OF MANAGERIAL SCIENCE - 20/4/2023

10.1007/s11846-022-00551-7

Cite count: 8 (Web of Science) 6 (Scopus)
Open Access

Theoretical dilemmas, conceptual review and perspectives disclosure of the sharing economy: a qualitative analysis

  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Nuria Rueda-López
  • María Belén Marín-Carrillo
  • Eduardo Terán-Yépez

REVIEW OF MANAGERIAL SCIENCE - 26/10/2021

10.1007/s11846-020-00418-9

Cite count: 18 (Web of Science) 21 (Scopus)

Towards an appropriate comprehension of innovation sources in agrifood cooperatives Book chapter

  • Cristina Segovia López
  • Manuel Sánchez Pérez

Economía Agroalimentaria, medio ambiente y medio rural: nuevos enfoques, nuevos desafíos - 2010

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

THE USE OF GEOLOCATION FOR COMPETITION ANALYSIS OF DESTINATIONS: APPLICATION TO THE HOTEL SUPPLY IN BARCELONA Book chapter

  • María D. Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Manuel Sánchez-Pérez

Zenodo - 10/12/2020

10.31410/tmt.2020.585

The Role of Different Types of Previous Experience in International Opportunity Recognition: Evidence from Spanish International Entrepreneurs Book chapter

  • Eduardo Terán-Yépez
  • David Jiménez-Castillo
  • Manuel Sánchez-Pérez

Contributions to Management Science - 1/1/2022

10.1007/978-3-030-97699-6_8

Cite count: 0 (Scopus)
Open Access

The Power of Price and Quality to Explain Customer Satisfaction Through Spatial Analysis Book chapter

  • Manuel Sanchez-Perez
  • María Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Manuel Sánchez-Pérez

Contemporary Approaches Studying Customer Experience in Tourism Research - 8/08/2022

10.1108/978-1-80117-632-320221024

Principales pautas en la comercialización de frutas y hortalizas en los mercados europeos Book chapter

  • Manuel Sánchez Pérez
  • María Luisa Giménez Torres

Inteligencia empresarial. La gestión del conocimiento en la empresa: ponencias 2000. XIV Congreso Nacional, X Congreso Hispano-Francés. Jaén, 7, 8 y 9 de junio-2000 - 2001

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Learning capacity from distributors and performance: The mediating role of marketing strategies. Book chapter

  • Miguel Hernández Espallardo
  • Gema María Marín Carrillo
  • Manuel Sánchez Pérez
  • Cristina Segovia López

XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009. - 2009

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

La validez del instrumento de medida Book chapter

  • Manuel Sánchez Pérez
  • David Jiménez Castillo

Métodos de investigación social y de la empresa - 2013

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Las relaciones interorganizacionales en el canal de comercialización Book

  • Manuel Sánchez Pérez

1997

Cite count: 3 (Dialnet)
  • Dialnet

Las bases de datos en las principales empresas españolas Book chapter

  • Elvira Sáez González
  • María Angeles Iniesta Bonillo
  • Manuel Sánchez Pérez

La gestión de la diversidad: XIII Congreso Nacional, IX Congreso Hispano-Francés, Logroño (La Rioja), 16, 17 y 18 de junio, 1999 - 1999

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Las bases de datos de marketing: percepciones de las principales empresas españolas Book chapter

  • Elvira Sáez González
  • María Angeles Iniesta Bonillo
  • Manuel Sánchez Pérez

El management en el próximo milenio - 1999

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Un ensayo sobre la formación del precio de la industria hotelera: estrategia de diferenciación, aglomeración, ewom y efecto país Advisor

  • María Illescas Manzano
  • Manuel Sánchez Pérez
  • Sergio Martínez Puertas

2020

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Orientación al mercado y estrategia de innovación: estudio en el ámbito de los servicios de restauracion Advisor

  • Mary Carmen Lombao
  • Manuel Sánchez Pérez

2010

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Orientación al mercado: efectos sobre la innovación en nuevos servicios y canales de distribución Advisor

  • Mary Carmen Lombao
  • Manuel Sánchez Pérez

2010

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

La integración de la comunicación interna de marketing y su uso en la gestión del conocimiento del mercado Advisor

  • David Jiménez Castillo
  • Manuel Sánchez Pérez

2009

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

Il diritto alla difesa e il negozio giuridico tra avvocato e cliente stipulato per e-mail: l’e-mail marketing negli studi legali. Advisor

  • Adriana Barbera
  • María Belén Sáinz-Cantero Caparrós
  • Manuel Sánchez Pérez

30/01/2023

http://hdl.handle.net/10835/14202

Cite count: 0 (Dialnet)

Explotación, exploración y equilibrio en las decisiones de innovación. Un análisis desde la visión de las capacidades y de la teoría institucional Advisor

  • María Belén Marín Carrillo
  • Manuel Sánchez Pérez

2013

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

El compromiso en la relación de intercambio entre consumidor y minorista Advisor

  • María Angeles Iniesta Bonillo
  • Manuel Sánchez Pérez

2000

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Aprendizaje interorganizativo, equilibrio estrategico e innovacion en la empresa agroalimentaria Advisor

  • Cristina Segovia López
  • Manuel Sánchez Pérez

2011

Cite count: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Análisis de las relaciones interorganizacionales en el canal de comercialización: interacciones entre sus procesos comportamentales

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Alejandro Mollá Descals

1995

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

A model of customer lifetime value and ex poste value-based segmentation. An application in a financial services retailer based on probabilistic and data mining models.(modelización del valor del tiempo de vida del cliente y segmentación ex poste basada en el valor. Aplicación en un minorista que ofrece servicios financieros utilizando modelos probabilísticos y de minería de datos Advisor

  • Antonia Estrella Ramón
  • Manuel Sánchez Pérez
  • Koen Vanhoof
  • Gilbert Swinnen

2014

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

THE USE OF BUSINESS SIMULATION GAMES IN HIGHER EDUCATION: LEARNING EXPERIENCE AND PERFORMANCE

  • Cristina Segovia-López
  • Gema Marín-Carrillo
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Elvira Sáez-González
  • Mª Ángeles Iniesta-Bonillo
  • Mª Belén Marín-Carrillo

12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2019) - 11/2019

10.21125/iceri.2019.2021

Cite count: 0 (Web of Science)

LECTURERS' ATTITUDES TOWARDS BILINGUAL TEACHING METHODOLOGIES IN ANDALUSIAN HIGHER EDUCATION

  • Sanchez-Perez, M. M.
  • Salmeron-Manzano, E.
  • Manzano-Agugliaro, F.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018

10.21125/inted.2018.0932 View source

Cite count: 0 (Web of Science)
Open Access

Geographic Information System in Hospitality: Spatial Clustering of Hotels Based on Marketing Variables

  • María Belén Marín-Carrillo
  • María D. Illescas-Manzano
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Sergio Martínez Puertas

Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2025

10.1007/978-3-031-70488-8_2

Cite count: 0 (Scopus)

GAME OF THRONES AUDIOVISUAL TRANSLATION AS A TOOL TO FOSTER THE LINGUISTIC COMPETENCE IN THE ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE CLASSROOM

  • Rivera-Trigueros, I
  • Sanchez-Perez, M. M.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2019) - 2019

Cite count: 0 (Web of Science)
Open Access

Fijación de precios en el sector turístico: Determinantes del uso del desayuno como mecanismo promocional

  • María Belén Marín-Carrillo
  • María Dolores Illescas-Manzano
  • Sergio Martínez-Puertas
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Eduardo Terán-Yépez

33 rd International Marketing Conference AEMARK - 7/09/2022

EXPLORING FOREIGN LANGUAGE UNDERGRADUATE STUDENTS' PERCEPTIONS, EXPECTATIONS AND ATTITUDES AS A PRIOR STEP FOR GAMIFICATION DESIGN IN HIGHER EDUCATION

  • Sanchez-Perez, M. M.
  • Rivera Trigueros, I
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

12TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2019) - 2019

Cite count: 0 (Web of Science)

BILINGUAL TEACHING AT CEIA3 UNIVERSITIES: STUDENTS' PERCEPTIONS ON TEACHING METHODOLOGIES

  • Salmeron-Manzano, E.
  • Sanchez-Perez, M. M.
  • Manzano-Agugliaro, F.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018

10.21125/inted.2018.0930 View source

Cite count: 0 (Web of Science)
Open Access

A Brief Review of Bibliometric Analysis Use in Marketing Studies

  • Eduardo Terán-Yépez
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Cristina Segovia-López
  • María Belén Marín-Carrillo

Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2025

10.1007/978-3-031-70488-8_1

Cite count: 0 (Scopus)

This author has no patents.

Desempeño de la política comercial pública en España

  • Ignacio Cruz Roche
  • Manuel Sánchez Pérez
  • David Jiménez Castillo

Documents de Treball ( Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa ) - 2008

Cite count: 1 (Dialnet)
  • ORCID
  • Dialnet
Open Access

Dataset Spanish hotels 2017

  • Sánchez Pérez, Manuel
  • Martínez Puertas, Sergio

22/01/2021

Dataset hotels 2021

  • Sergio Martínez Puertas
  • Manuel Sánchez Pérez

Zenodo - 1/12/2024

10.5281/zenodo.14254307

Dataset hotels 2021

  • Sergio Martínez Puertas
  • Manuel Sánchez Pérez

Zenodo - 1/12/2024

10.5281/zenodo.14254306

Dataset hotels 2017 Spain

  • Sergio Martínez Puertas
  • Manuel Sánchez Pérez

Zenodo - 1/12/2024

10.5281/zenodo.14254315

Dataset hotels 2017

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Sergio Martínez Puertas

Zenodo - 1/12/2024

10.5281/zenodo.14254279

Corrigendum to “You're the Only One, or Simply the Best. Hotels differentiation, competition, agglomeration, and pricing” [Int. J. Hosp. Manag. 85 (2020) 102362] (International Journal of Hospitality Management (2020) 85, (S0278431919304220), (10.1016/j.ijhm.2019.102362))

  • Sánchez-Pérez M.
  • Illescas-Manzano M.D.
  • Martínez-Puertas S.

International Journal of Hospitality Management - 1/9/2024

10.1016/j.ijhm.2024.103888

Cite count: 0 (Scopus)
Open Access

Base de datos Hoteles Europa 2021

  • Sánchez Pérez, Manuel
  • Martínez Puertas, Sergio

15/02/2022

Scopus: 17

Web of Science: 13

Scopus: 20

Web of Science: 16

Last data update: 9/27/25 1:14 PM
Next scheduled update: 10/4/25 3:00 AM