Bernal Bravo, César Author
retos de la educación especial en el mundo digital
Antonio Sánchez Palomino César Bernal Bravo José Juan Carrión Mart́ınez Jesús m. Granados González - 2011
- ORCID
 
Pedagogical and Technical Analyses of Massive Open Online Courses on Artificial Intelligence
- Emilio José Delgado Algarra
 - César Bernal Bravo
 - María Belén Morales Cevallos
 - Eloy López Meneses
 
APPLIED SCIENCES-BASEL - 1/2/2024
- JCR Impact Factor: 2.5 (2024)
 - JCR 5-year Impact Factor: 2.7
 - JCR Categories: CHEMISTRY, MULTIDISCIPLINARY
 
- Scopus
 - ORCID
 - Web of Science
 
Competencias de Pensamiento Histórico en las Pruebas de Acceso a la Universidad de Historia de España en la Comunidad de Madrid
- María Montserrat Pastor Blázquez
 - María Encarnación Cambil Hernández
 - César Bernal Bravo
 - María Pilar Molina Torres
 
Aula Abierta - 26/09/2025
- ORCID
 
Validation of the didactic instrument for the assessment of digital observatories on MOOC: CUVOMOOC ® by the delphi method
- Meneses E.J.L.
 - Bravo C.B.
 - Olivencia J.J.L.
 - Padilla A.H.M.
 
Campus Virtuales - 1/1/2018
- SJR Quartile: Q4
 - SJR Categories: Computer Science Applications (Q4); Education (Q4)
 
Validación del instrumento didáctico de valoración de observatorios digitales sobre MOOC: CUVOMOOC® mediante el Método Delphi
- Antonio Hilario Martín Padilla
 - Eloy López Meneses
 - César Bernal Bravo
 - Juan José Leiva Olivencia
 
Campus Virtuales - 2018
- SJR Quartile: Q4
 - SJR Categories: Computer Science Applications (Q4); Education (Q4)
 
- ORCID
 - Dialnet
 
Validation of the didactic instrument for the assessment of digital observatories on MOOC: CUVOMOOC ® by the delphi method,Validación del instrumento didáctico de valoración de observatorios digitales sobre MooC: CUVoMooC® mediante el Método Delphi
- Meneses, E.J.L.
 - Bravo, C.B.
 - Olivencia, J.J.L.
 - Padilla, A.H.M.
 
Campus Virtuales - 2018
- ORCID
 
Validation of the didactic instrument for the assessment of digital observatories on MOOC: CUVOMOOC ® by the Delphi Method
- Lopez Meneses, Eloy J.
 - Bernal Bravo, Cesar
 - Leiva Olivencia, Juan J.
 - Martin Padilla, Antonio H.
 
CAMPUS VIRTUALES - 3/2018
- SJR Quartile: Q4
 - Category normalized Impact: 0.15 (2018)
 - SJR Categories: Computer Science Applications (Q4); Education (Q4)
 
Strategies for professional development in teaching based on the use of digital resources
Changing Education in a Changing Society - 2013
- ORCID
 
La presentación de las prácticas docentes como vía para la integración curricular de los recursos digitales y el desarrollo profesional
- Bernal Bravo, César
 - Rodríguez Fernández, Antonia
 
Comunicación y pedagogía - 2007
- ORCID
 - Dialnet
 
                Educación en tiempos de pandemia
                Book 
                
            
            - Eloy López Meneses
 - César Bernal Bravo
 - Carmen Gloria Burgos-Videla
 - Antonio Luque de la Rosa
 
2021
- ORCID
 - Dialnet
 
                La educación y la justicia: una mirada para la formación inicial de docentes
                Book 
                
            
            - Sara Arrazola Ruiz
 - César Bernal Bravo
 
2021
- Dialnet
 
                Teaching in Social Sciences. Learning centred in the student with ICTS
                Book 
                
            
            - Carmen Gloria Burgos-Videla
 - César Bernal Bravo
 - Eloy López Meneses
 - Antonio Luque de la Rosa
 
2021
- ORCID
 - Dialnet
 
                Educational innovations in pandemic learning contexts: multidisciplinary perspectives
                Book 
                
            
            - Eloy López Meneses
 - Esteban Vázquez Cano
 - Carmen Gloria Burgos-Videla
 - César Bernal Bravo
 
2021
- Dialnet
 
                Conocimientos e implicaciones prácticas para la innovación educativa.
                Book 
                
            
            - César Bernal Bravo
 - Antonio Luque de la Rosa
 - Noemí Carmona Serrano
 - Eufrasio Pérez Navío
 
2022
- ORCID
 - Dialnet
 
                Digital competence in higher education: a European perspective
                Book 
                
            
            - Miguel Pérez Valls
 - César Bernal Bravo
 
2023
- Dialnet
 
                Las pruebas estandarizadas en educación ¿De qué estamos hablando?
                Book 
                
            
            - J. Félix Angulo Rasco
 - César Bernal Bravo
 
2022
- Dialnet
 
                Estudios e investigaciones innovadoras en educación
                Book 
                
            
            - Carmen Gloria Burgos-Videla
 - Eloy López Meneses
 - César Bernal Bravo
 - Nicolás Díaz Barrera
 
2023
- Dialnet
 
                Reflexiones y experiencias pedagógicas en los procesos de enseñanza y aprendizaje
                Book 
                
            
            - Carmen Gloria Burgos-Videla
 - Eloy López Meneses
 - Elizabeth Zepeda Varas
 - César Bernal Bravo
 
2023
- Dialnet
 
Análisis de las redes sociales del alumnado de la universidad de san Carlos de Guatemala Advisor
- Carlos Augusto Velásquez Rodríguez
 - César Bernal Bravo
 
2013
- Dialnet
 
Evaluación de estrategias de aprendizaje con hci kinect en alumnos con síndrome de Down Advisor
- Pablo Torres Carrión
 - César Bernal Bravo
 - Carina Soledad González González
 - Sonia María Santoveña Casal
 
2017
- Dialnet
 
Creación de marcas infantiles de animación transmedia y multipantallas: "Piny, Institute of New York" y "Cleo&Cuquin"/"Familia Telerín" Advisor
- Rosalía Urbano Cayuela
 - César Bernal Bravo
 - José Ignacio Aguaded Gómez
 
2019
- Dialnet
 
Moocservatorio: diseño e implementación de un observatorio de investigación sobre MOOC para la expansión del conocimiento global Advisor
- Antonio Hilario Martín Padilla
 - César Bernal Bravo
 - Eloy López Meneses
 
2017
- Dialnet
 
Ciudadanía, plurilingüismo y pluriculturalidad en contexto hispano japonés de educación superior. Diseño del instrumento de investigación cyasps® y análisis de las concepciones docentes Advisor
- Emilio José Delgado Algarra
 - César Bernal Bravo
 - Eloy López Meneses
 
2020
- Dialnet
 
Análisis competencial de los docentes de la Facultad de Filosofía de la Universidad Católica Santiago de Guayaquil Advisor
- María Belén Morales Cevallos
 - César Bernal Bravo
 - Isabel María Román Sánchez
 - Eloy López Meneses
 
18/05/2021
http://hdl.handle.net/10835/10856
- Dialnet
 - OAI-PMH
 
Evaluación de un sistema recomendador inteligente basado en TIC, como soporte para el subsistema de provisión del talento Advisor
- Mónica Rodas-Tobar
 - César Bernal Bravo
 - Magdalena Pilar Andrés Romero
 
12/01/2023
http://hdl.handle.net/10835/14145
- OAI-PMH
 - Dialnet
 
"MINDFULNESS: CULTIVANDO LA ATENCIÓN CONSCIENTE": Efectividad de la intervención basada en el mindfulness (MBI) para el crecimiento personal y laboral en profesionales de la administración pública. Advisor
- Laura Molina García
 - César Bernal Bravo
 - Eloy López Meneses
 
11/11/2022
http://hdl.handle.net/10835/14076
- OAI-PMH
 - Dialnet
 
Sign Communication for People with Disabilities Using Kinect Technology at Home
- Ojeda-Castelo J.
 - Piedra-Fernandez J.
 - Bernal-Bravo C.
 - Iribarne-Martinez L.
 
2016 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON GAMES AND VIRTUAL WORLDS FOR SERIOUS APPLICATIONS (VS-GAMES) - 13/09/2016
- SJR Categories: Computational Theory and Mathematics; Computer Science Applications; Software
 
- ORCID
 - Scopus
 - Web of Science
 - OAI-PMH
 
An expert system to support the provisioning of staff with disabilities in industry
- Rodas-Tobar M.
 - Bernal-Bravo C.
 - Andres-Romero M.
 - Pinos-Figueroa A.
 - Vidal-Mogrovejo P.
 - Leon-Pesantez A.
 - Robles-Bykbaev V.
 - Pesantez-Aviles F.
 
2018 IEEE BIENNIAL CONGRESS OF ARGENTINA (ARGENCON) - 2/7/2018
- Category normalized Impact: 0.585 (2018)
 
- Scopus
 - ORCID
 - Web of Science
 
Influencers and Social Media: State of the Art and Bibliometric Analysis
- Fornandez-Prados J.S.
 - Lozano-Diaz A.
 - Bernal-Bravo C.
 - Muyor-Rodriguez J.
 
2021 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION AND EDUCATION TECHNOLOGY (ICIET 2021) - 27/3/2021
10.1109/iciet51873.2021.9419581
- Category normalized Impact: 2.157 (2021)
 
- ORCID
 - Web of Science
 - Scopus
 
Fault detection and isolation using a neofuzzy neuron-based system
- Darcy Novoa-Paredes
 - Francklin Rivas-Echeverria
 - Cesar Bravo-Bravo
 - Kevin L. Priddy
 - Paul E. Keller
 - Peter J. Angeline
 
Applications and Science of Computational Intelligence IV - 03/2001
Art activities with Kinect to students with cognitive disabilities: Improving all motor skills
- Bernal Bravo, César
 - Ojeda Castelo, Juan Jesús
 - Piedra Fernández, José Antonio
 
EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 02/2017
10.1016/j.sbspro.2017.02.170 View source
- Category normalized Impact: 3.187 (2017)
 
- ORCID
 - OAI-PMH
 - Web of Science
 
Review of Android and iOS Tablet Apps in Spanish to improve reading and writing skills of children with dyslexia
- Manzano Leon, Ana
 - Bernal Bravo, Cesar
 - Rodriguez Fernandez, Antonia
 
EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 21/02/2017
- Category normalized Impact: 6.373 (2017)
 
- ORCID
 - Web of Science
 
Does the primary allograft nephrectomy influence the outcome of subsequent renal transplants?
- Diez Nicolas, V
 - Fernandez Rodriguez, A.
 - Gomez Dos Santos, V
 - Bueno Bravo, C.
 - Galeano Alvarez, C.
 - Marcen Letosa, R.
 - Burgos Revilla, F. J.
 
EUROPEAN UROLOGY SUPPLEMENTS - 2/2012
- SJR Quartile: Q2
 - JCR Impact Factor: 2.162 (2012)
 - JCR 5-year Impact Factor: 1.59
 - JCR Categories: UROLOGY & NEPHROLOGY
 - SJR Categories: Urology (Q2)
 
Improving cognitive abilities through gestural interaction
- Torres-Carrión P.V.
 - González-González C.S.
 - Bernal-Bravo C.
 - Infante-Moro A.
 
PROCEEDINGS OF THE 5TH WORKSHOP ON ICTS FOR IMPROVING PATIENTS REHABILITATION RESEARCH TECHNIQUES, REHAB'19 - 11/9/2019
- SJR Categories: Artificial Intelligence; Computer Networks and Communications; Computer Vision and Pattern Recognition; Human-Computer Interaction; Software
 
- Scopus
 - ORCID
 - Web of Science
 
Gesture-Based Children Computer Interaction for Inclusive Education: A Systematic Literature Review
- Torres-Carrión P.
 - González-González C.
 - Bernal-Bravo C.
 - Infante-Moro A.
 
TECHNOLOGY TRENDS - 1/1/2019
- SJR Quartile: Q3
 - CiteScore: 1.1 (2024)
 - SJR: 0.188 (2019
 - SNIP: 0.408 (2019
 - SJR Categories: Computer Science (miscellaneous) (Q3); Mathematics (miscellaneous) (Q4)
 
- Scopus
 - ORCID
 - Web of Science
 
This author has no patents.
Educación especial y mundo digital
- Antonio Sánchez Palomino
 
2011
- Dialnet
 - ORCID
 
ESTRATEGIAS PARA EL FOMENTO DE LA INTERACCIÓN Y LA COLABORACIÓN EN ENTORNOS DE APRENDIZAJE
- Andrés. F. Mena-Guacas
 - César Bernal-Bravo
 - Eloy López-Meneses
 
Aprender y enseñar en espacios educativos. - 2022
- Dialnet
 - ORCID
 
PERSPECTIVE ON THE INFORMATION SOCIETY IN TIMES OF COVID-19
- Esteban Vázquez Cano
 - César Bernal-Bravo
 - Esther Fernández Márquez
 - Eloy López Menese
 
Educational innovations in pandemic learning contexts: multidisciplinary perspectives. - 07/2021
- Dialnet
 - ORCID
 
La emergencia de las buenas prácticas. Informe Final
- Yolanda B. Jover Silvestre
 - Ana María Antolí Jover
 
Evaluación externa de los proyectos educativos de centros para la incorporación de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación a la práctica docente - 2006
- ORCID
 
ENSEÑANZA DE LAS CIENCIAS SOCIALES Y CIUDADANÍA.
- Emilio José Delgado-Algarra
 - César Bernal-Bravo
 - Esteban Vázquez-Cano
 - Eloy López-Meneses
 
La enseñanza de las Ciencias Sociales y la ciudadanía. Estudio comparado hispano-japonés. - 2019
- ORCID
 
ANTECEDENTES DEL CONCEPTO DE CIUDADANÍA
- Emilio José Delgado-Algarra
 - César Bernal-Bravo
 - Esteban Vázquez-Cano
 - Eloy López-Meneses
 
La enseñanza de las Ciencias Sociales y la ciudadanía. Estudio comparado hispano-japonés. - 2019
- ORCID
 
CIUDADANÍA GOBAL E IMPULSO DE LA SOSTENIBILIDAD
- Emilio José Delgado-Algarra
 - César Bernal-Bravo
 - Esteban Vázquez-Cano
 - Eloy López-Meneses
 
La enseñanza de las Ciencias Sociales y la ciudadanía. Estudio comparado hispano-japonés. - 2019
- ORCID
 
CONFLICTOS, REVOLUCIONES Y CIUDADANÍA:
- Emilio José Delgado-Algarra
 - César Bernal-Bravo
 - Esteban Vázquez-Cano
 - Eloy López-Meneses
 
La enseñanza de las Ciencias Sociales y la ciudadanía. Estudio comparado hispano-japonés. - 2019
- ORCID
 
ENSEÑANZA DE LAS CIENCIAS SOCIALES Y EDUCACIÓN CIUDADANA EN EL CONTEXTO JAPONÉS
- Emilio José Delgado-Algarra
 - César Bernal-Bravo
 - Esteban Vázquez-Cano
 - Eloy López-Meneses
 
La enseñanza de las Ciencias Sociales y la ciudadanía. Estudio comparado hispano-japonés. - 2019
- ORCID
 
Mediación y ciudadanía crítica para la resolución de conflictos en la enseñanza de las ciencias sociales
- EMILIO JOSÉ DELGADO-ALGARRA
 - CÉSAR BERNAL-BRAVO
 - ESTEBAN VÁZQUEZ-CANO
 - ELOY LÓPEZ-MENESES
 
La mediación como estrategia de resolución de conflictos en ámbitos sociales y educativos. - 02/2020
- ORCID
 
Contact info
Email: cbernal@ual.es
h index
Scopus: 11
Web of Science: 9
i10 index
Scopus: 13
Web of Science: 9
Author profiles
- 
                                            
ORCID
 - 
                                            
Web of Science ResearcherID
 - 
                                            
Scopus Author ID
 - 
                                            
Dialnet id
 
Research projects at UAL
- 
                                           
                                            Acronym 75/2010Since: February 16, 2011Until: February 15, 2012Funding / grant amount: 6,050.00 EURRole: Investigador
 - 
                                           
                                            Acronym 2008/105Since: November 1, 2008Until: May 17, 2010Funding / grant amount: 7,000.00 EURRole: Investigador
 - 
                                           
                                            Acronym 131/05Since: January 9, 2006Until: October 31, 2008Funding / grant amount: 42,375.00 EURRole: Investigador
 - 
                                           
                                            Acronym 226712-CP-1-2005-1-ES-Comenius-C21Since: October 1, 2005Until: September 30, 2007Principal Investigator (PI)Role: Investigador principal
 - 
                                           
                                            Acronym 2004/267Since: January 19, 2005Until: February 13, 2006Funding / grant amount: 6,000.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Investigador principal
 
