Estrella Ramón, Antonia María Autor

Open Access

A marketing view of the customer value: Customer lifetime value and customer equity

  • Estrella-Ramón A.
  • Sánchez-Pérez M.
  • Swinnen G.
  • VanHoof K.

SOUTH AFRICAN JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT - 1/12/2013

10.4102/sajbm.v44i4.168

Número de citas: 10 (Web of Science) 10 (Scopus)
Open Access

A model to improve management of banking customers

  • Estrella-Ramón A.
  • Sánchez-Pérez M.
  • Swinnen G.
  • VanHoof K.

INDUSTRIAL MANAGEMENT & DATA SYSTEMS - 13/03/2017

10.1108/imds-03-2016-0107

Número de citas: 7 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

Analysis of the moderating effects of R&D investment and export experience on the relationship between export barriers and export intensity under different levels of perceived environmental turbulence

  • David Jiménez Castillo
  • Antonia Estrella Ramón
  • José Luis Ruiz Real
  • Manuel Sánchez Pérez

CUADERNOS DE ECONOMIA Y DIRECCION DE LA EMPRESA - 1/04/2013

10.1016/j.cede.2012.06.004

Número de citas: 6 (Web of Science) 2 (Scopus) 4 (Dialnet)

AN INNOVATIVE TECHNOLOGY PROPOSAL FOR IMPROVING COMMUNICATION, SOCIAL REPUTATION, AND SERVICE QUALITY: A CASE APPLIED TO THE HOSPITALITY SECTOR

  • Luis Jesús Belmonte Ureña
  • José Antonio Álvarez (Álvarez Bermejo)
  • Antonia Estrella Ramón

PROFESIONAL DE LA INFORMACION - 1/11/2016

10.3145/epi.2016.nov.12

Número de citas: 1 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

¿CÓMO COMPITEN LAS PYMES EN LOS MERCADOS INTERNACIONALES? ANÁLISIS DE UN CLÚSTER LOCAL CON VOCACIÓN EXPORTADORA

  • Estrella Ramón, Antonia
  • Jiménez Castillo, David
  • Ruiz Real, José Luis
  • Sánchez Pérez, Manuel

Investigaciones Europeas de Dirección y Economía de la Empresa - 1/01/2012

10.1016/s1135-2523(12)60062-8

Número de citas: 6 (Scopus) 8 (Dialnet)

Do different kinds of user-generated content in online brand communities really work?

  • Estrella-Ramón A.
  • Ellis-Chadwick F.

ONLINE INFORMATION REVIEW - 1/1/2017

10.1108/oir-08-2016-0229

Número de citas: 15 (Web of Science) 9 (Scopus)
Open Access

Efecto del tamaño del surtido sobre el consumidor en el punto de venta: Un análisis de artículos publicados

  • Estrella Ramón, Antonia
  • Sánchez Pérez, Manuel

DISTRIBUCION Y CONSUMO - 2011

Número de citas: 1 (Dialnet)

El comercio exterior andaluz durante el período 2000-2009. Análisis y perspectivas

  • Antonia Estrella Ramón
  • José Luis Ruiz Real
  • David Jiménez Castillo

B.I.C.E. - 01/2010

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID
Open Access

Estimating Customer Potential Value using panel data of a Spanish bank

  • Estrella-Ramón A.
  • Sánchez-Pérez M.
  • Swinnen G.
  • Vanhoof K.

JOURNAL OF BUSINESS ECONOMICS AND MANAGEMENT - 3/7/2016

10.3846/16111699.2014.970571

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

Explaining customers' financial service choice with loyalty and cross-buying behaviour

  • Estrella-Ramón A.

JOURNAL OF SERVICES MARKETING - 1/1/2017

10.1108/jsm-05-2015-0189

Número de citas: 2 (Web of Science) 1 (Scopus)

A model of customer lifetime value and ex poste value-based segmentation. An application in a financial services retailer based on probabilistic and data mining models.(modelización del valor del tiempo de vida del cliente y segmentación ex poste basada en el valor. Aplicación en un minorista que ofrece servicios financieros utilizando modelos probabilísticos y de minería de datos

  • Antonia Estrella Ramón
  • Manuel Sánchez Pérez
  • Koen Vanhoof
  • Gilbert Swinnen

2014

Número de citas:
  • Dialnet

Análisis de los efectos del contenido generado en Facebook en el valor de marca

  • Antonia Estrella Ramón
  • Nieves García de Frutos
  • Cristina Segovia López
  • José Manuel Ortega Egea

I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019

Número de citas:
  • Dialnet

Comunicación externa de Natural Crunch -Vitasnack

  • Andrea Morales Muñoz
  • Sara Herrada Lores
  • Antonia Estrella Ramón

Casos de éxito en internacionalización de empresas andaluzas - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

Comunicación integrada de marketing

  • Antonia Estrella Ramón
  • Cristina Segovia López

2016

Número de citas:
  • Dialnet

Construcción de un índice multisectorial de calidad web y su aplicación a empresas internacionalizadas andaluzas

  • María Angeles Iniesta Bonillo
  • Sara Herrada Lores
  • Antonia Estrella Ramón

2018

Número de citas:
  • Dialnet

Customer Complaints in Social Networks in the Spanish Telecommunication Industry

  • Estrella-Ramón A.
  • Utrera-Serrano A.

Social Media Data Extraction and Content Analysis - 1/8/2017

10.4018/978-1-5225-0648-5.ch006

Número de citas:

El tamaño del surtido en el minorista y su impacto en el comportamiento del consumidor

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Antonia Estrella Ramón

Distribución comercial y comportamiento del consumidor - 2010

Número de citas:
  • Dialnet

Estrategias de Distribución y Comportamiento de Compra Multicanal: Tendencias y Oportunidades para que Fabricante y Distribuidor Rentabilicen sus Decisiones de Marketing

  • Manuel Sánchez Pérez
  • Cristina Segovia López
  • María Belén Marín Carrillo
  • Antonia Estrella Ramón

Estrategias de Distribución y Comportamiento de Compra Multicanal: Tendencias y Oportunidades para que Fabricante y Distribuidor Rentabilicen sus Decisiones de Marketing - 2013

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Estructura, elaboración y desarrollo de proyectos de investigación de mercados

  • Antonia Estrella Ramón
  • David Jiménez Castillo
  • María Angeles Iniesta Bonillo

2019

Número de citas:
  • Dialnet

Propuesta de un índice de medida del nivel de divulgación de información sobre sostenibilidad a través de medios digitales

  • Sara Herrada Lores
  • María Angeles Iniesta Bonillo
  • Antonia Estrella Ramón

I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019

Número de citas:
  • Dialnet

Conceptual Foundation for a Town Centre Physical/Digital Integration Measurement Tool

  • Ellis-Chadwick, Fiona
  • Estrella-Ramon, Antonia
  • MartinezLopez, FJ
  • GazquezAbad, JC
  • Ailawadi, KL
  • YagueGuillen, MJ

ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 2017

10.1007/978-3-319-59701-0_18 Ver en origen

Número de citas:

MOVING TO FLIPPED LEARNING: A DYNAMIC FRAMEWORK TO GUIDE INSTRUCTORS' MIGRATION PROCESSES IN HIGHER EDUCATION

  • Jimenez-Castillo, David
  • Estrella-Ramon, Antonia
  • Angeles Iniesta-Bonillo, Ma
  • Sanchez-Fernandez, Raquel
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
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9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17) - 03/2017

10.21125/edulearn.2017.0799

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Web of Science: 5

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