García Berbén, Ana Belén Autor

Conocimientos hacia la Homosexualidad y Homonegatividad Moderna en Estudiantes de Educación Universitarios

  • Adrián Salvador Lara-Garrido
  • Gloria Álvarez-Bernardo
  • Ana Belén García-Berbén

Revista Internacional de Educación para la Justicia Social - 5/12/2023

10.15366/riejs2023.12.2.012

Número de citas:

Cultural Competence and Social Work: Sexual and Gender Diversity in Two Universities in the South of Europe

  • Gloria Álvarez-Bernardo
  • Ana Belén García-Berbén
  • Adrián Salvador Lara-Garrido

JOURNAL OF HOMOSEXUALITY - 22/09/2022

10.1080/00918369.2022.2122361

Número de citas: 3 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Psychometric Validation of the Portuguese Version of the Modern Homonegativity Scale among Portuguese College Students

  • Ana Belén García-Berbén
  • Henrique Pereira
  • Adrián S. Lara-Garrido
  • Gloria Álvarez-Bernardo
  • Graça Esgalhado

European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education - 18/08/2022

10.3390/ejihpe12080081

Número de citas: 2 (Web of Science)
Open Access

“¿…recordáis vuestra primera agresión por ser LGTB?”: Un análisis de testimonios de personas LGTB en el movimiento #MeQueer

  • Adrián Salvador Lara-Garrido
  • Gloria Álvarez-Bernardo
  • Ana Belén García-Berbén

OBETS. Revista de Ciencias Sociales - 29/07/2022

10.14198/obets2022.17.2.09

Número de citas: 2 (Web of Science)
Open Access

“Miniteachers”: technological and gamified program to enhance the motivation on primary school children

  • Carrión V.A.L.
  • Blumen S.
  • Berbén A.B.G.

Revista de Psicologia (Peru) - 1/1/2021

10.18800/psico.202102.016

Número de citas:

Nature vs nurture: learning conceptions and environment as precursors to learning strategy patterns and their outcomes

  • Shum A.
  • Fryer L.K.
  • Cano F.
  • Berbén A.B.G.
  • Pichardo-Martínez M.C.

Higher Education Research and Development - 1/1/2021

10.1080/07294360.2021.1985088

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

An integrated test of multidimensionality, convergent, discriminant and criterion validity of the course experience questionnaire: an exploratory structural equation modelling

  • Cano F.
  • Pichardo M.C.
  • Berbén A.B.G.
  • Fernández-Cabezas M.

Assessment and Evaluation in Higher Education - 1/1/2020

10.1080/02602938.2020.1771278

Número de citas: 4 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

Displaying families. Significado y valor de las familias de origen en la homoparentalidad

  • Ana Belén García Berbén
  • Gloria Álvarez Bernardo

Política y sociedad - 1/1/2019

10.5209/poso.60019

Número de citas:

Doing gender in Spanish same-sex couples. The distribution of housework and childcare

  • Álvarez Bernardo G.
  • Romo Avilés N.
  • García Berbén A.

JOURNAL OF GENDER STUDIES - 18/8/2018

10.1080/09589236.2017.1287067

Número de citas: 5 (Web of Science) 2 (Scopus)

Students’ self-worth protection and approaches to learning in higher education: predictors and consequences

  • Cano F.
  • Martin A.
  • Ginns P.
  • Berbén A.

HIGHER EDUCATION - 1/7/2018

10.1007/s10734-017-0215-0

Número de citas: 17 (Web of Science) 16 (Scopus)

University students’ achievement goals and approaches to learning in mathematics: A re-analysis investigating ‘learning patterns’

  • Cano F.
  • Berbén A.

Learning Patterns in Higher Education: Dimensions and Research Perspectives - 1/1/2013

10.4324/9781315885438

Número de citas: 2 (Scopus)

Proceso de enseñanza/aprendizaje en educación superior

  • Ana Belén García Berbén
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia
  • María del Carmen Pichardo Martínez

2008

Número de citas: 4 (Dialnet)
  • Dialnet

El aprendizaje experto y la autorregulación del aprendizaje

  • Fernando Justicia Justicia
  • Ana Belén García Berbén
  • Jesús de la Fuente Arias

Enciclopedia de psicología evolutiva y de la educación - 2007

Número de citas: 3 (Dialnet)
  • Dialnet

La autorregulación personal de los estudiantes universitarios

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Ana Belén García Berbén
  • J. Manuel Martínez

La universidad ante el reto del espacio europeo de educación superior: investigaciones recientes - 2006

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 12

Web of Science: 10

Scopus: 16

Web of Science: 11

Última actualización de los datos: 24/02/24 9:53
Próxima recolección programada: 2/03/24 3:00