García Berbén, Ana Belén Autor

Analysis of trainee teachers' learning: are their learning approaches in a continuum?

  • BERBEN, Ana Belen G. A. R. C. I. A.
  • ARIAS, Jesus D. E. L. A. F. U. E. N. T. E.
  • JUSTICIA, Fernando J. U. S. T. I. C. I. A.
  • MARTINEZ, Maria del Carmen P. I. C. H. A. R. D. O.

REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP - 12/2005

An integrated test of multidimensionality, convergent, discriminant and criterion validity of the course experience questionnaire: an exploratory structural equation modelling

  • Cano F.
  • Pichardo M.C.
  • Berbén A.B.G.
  • Fernández-Cabezas M.

Assessment and Evaluation in Higher Education - 1/1/2020

10.1080/02602938.2020.1771278

Número de citas: 4 (Web of Science) 1 (Scopus)

A study of approaches to learning in students of Educational and School Psychology

  • Garcia Berben, Ana Belen

ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/09/2005

Número de citas: 3 (Web of Science)

BULLYING AMONG STUDENTS: KNOWLEDGE, PERCEPTIONS AND ATTITUDES OF FUTURE TEACHERS

  • Benitez, Juan L.
  • Berben, Ana G.
  • Fernandez, Maria

RIE-REVISTA DE INVESTIGACION EDUCATIVA - 2006

Número de citas: 10 (Web of Science)
Open Access

Confirmatory factor analysis of the PKBS-2 subscales for assessing social skills and behavioral problems in preschool education.

  • Fernández M.
  • Benítez J.
  • Pichardo M.
  • Fernández E.
  • Justicia F.
  • García T.
  • García-Berbén A.
  • Justicia A.
  • Alba G.
... Ver más Contraer

Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Número 22 Vol.8 (3), 1 de Diciembre de 2010 - 1/12/2010

10.25115/ejrep.v8i22.1415 Ver en origen

Número de citas: 2 (Web of Science) 13 (Scopus)

Confirmatory factor analysis of the PKBS-2 subscales for assessing social skills and behavioral problems in preschool education,Análisis factorial confirmatorio de las subescalas del PKBS-2 para la evaluación de las habilidades sociales y los problemas de conducta en educación infantil

  • Fernández, M.
  • Benítez, J.L.
  • Pichardo, M.C.
  • Fernández, E.
  • Justicia, F.
  • García, T.
  • García-Berbén, A.
  • Justicia, A.
  • Alba, G.
... Ver más Contraer

Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 2010

  • ORCID

Conocimientos hacia la Homosexualidad y Homonegatividad Moderna en Estudiantes de Educación Universitarios

  • Adrián Salvador Lara-Garrido
  • Gloria Álvarez-Bernardo
  • Ana Belén García-Berbén

Revista Internacional de Educación para la Justicia Social - 5/12/2023

10.15366/riejs2023.12.2.012

Número de citas:

Cultural Competence and Social Work: Sexual and Gender Diversity in Two Universities in the South of Europe

  • Gloria Álvarez-Bernardo
  • Ana Belén García-Berbén
  • Adrián Salvador Lara-Garrido

JOURNAL OF HOMOSEXUALITY - 22/09/2022

10.1080/00918369.2022.2122361

Número de citas: 3 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Displaying families. Meaning and value of families of origin in samesex families,Displaying families. Significado y valor de las familias de origen en la homoparentalidad

  • Ana Belén García Berbén
  • Gloria Álvarez Bernardo

Politica y Sociedad - 1/1/2019

10.5209/poso.60019

Número de citas:

Doing gender in Spanish same-sex couples. The distribution of housework and childcare

  • Álvarez Bernardo G.
  • Romo Avilés N.
  • García Berbén A.

JOURNAL OF GENDER STUDIES - 18/8/2018

10.1080/09589236.2017.1287067

Número de citas: 5 (Web of Science) 2 (Scopus)

El aprendizaje experto y la autorregulación del aprendizaje

  • Fernando Justicia Justicia
  • Ana Belén García Berbén
  • Jesús de la Fuente Arias

Enciclopedia de psicología evolutiva y de la educación - 2007

Número de citas: 3 (Dialnet)
  • Dialnet

La autorregulación personal de los estudiantes universitarios

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Ana Belén García Berbén
  • J. Manuel Martínez

La universidad ante el reto del espacio europeo de educación superior: investigaciones recientes - 2006

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Proceso de enseñanza/aprendizaje en educación superior

  • Ana Belén García Berbén
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia
  • María del Carmen Pichardo Martínez

2008

Número de citas: 4 (Dialnet)
  • Dialnet

University students’ achievement goals and approaches to learning in mathematics: A re-analysis investigating ‘learning patterns’

  • Cano F.
  • Berbén A.

Learning Patterns in Higher Education: Dimensions and Research Perspectives - 1/1/2013

10.4324/9781315885438

Número de citas: 2 (Scopus)

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 12

Web of Science: 10

Scopus: 16

Web of Science: 11

Última actualización de los datos: 20/04/24 8:34
Próxima recolección programada: 27/04/24 3:00