Plaza Rodríguez, María Victoria Autor

Aplicación del Procedimiento de Consecuencias Diferenciales como una estrategia pedagógica para estimular la Conciencia Fonológica y la Velocidad de Denominación en estudiantes prelectores

  • Michael Molina
  • Antonia Hurtado
  • Mayte Rodríguez
  • Luis J. Fuentes
  • Victoria Plaza
  • Ángeles F. Estévez

Calidad en la Educación - 2/07/2024

10.31619/caledu.n60.1452

  • ORCID
Open Access

From Basic to Applied Science: The Case of the Differential Outcomes Procedure

  • Fuentes, Luis J.
  • Plaza, Victoria
  • Vivas, Ana B.
  • Estevez, Angeles F.

PSICOLOGICA - 1/7/2023

10.20350/digitalcsic/15258

Número de citas:
Open Access

Discriminative learning and associative memory under the differential outcomes procedure is modulated by cognitive load

  • Fuentes L.J.
  • Molina M.
  • Plaza V.
  • García-Pérez A.
  • Estévez A.F.

ACTA PSYCHOLOGICA - 1/7/2020

10.1016/j.actpsy.2020.103103

Número de citas: 3 (Web of Science) 2 (Scopus)
Open Access

Enhanced learning and retention of medical information in Alzheimer's disease after differential outcomes training

  • Michael Molina
  • Stephen D. Ginsberg
  • Isabel Carmona
  • Luis J. Fuentes
  • Victoria Plaza
  • Angeles F. Estévez

PLOS ONE - 16/4/2020

10.1371/journal.pone.0231578

Número de citas: 6 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

Learning and Recall of Medical Treatment-Related Information in Older Adults Using the Differential Outcomes Procedure

  • Plaza V.
  • Molina M.
  • Fuentes L.
  • Estévez A.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 14/2/2018

10.3389/fpsyg.2018.00157

Número de citas: 9 (Web of Science) 23 (Scopus)
Open Access

Improvement of discriminative learning in children: differential outcomes and manual administration of different types of reinforcement.

  • Angeles F. Estévez
  • Isabel Carmona Lorente
  • Laura Esteban García
  • Victoria Plaza

ANALES DE PSICOLOGIA - 1/10/2016

10.6018/analesps.32.3.219921

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

The Differential Outcomes Procedure Enhances Adherence to Treatment: A Simulated Study with Healthy Adults

  • Molina, Michael
  • Plaza, Victoria
  • Fuentes, Luis J.
  • Estevez, Angeles F.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 20/11/2015

10.3389/fpsyg.2015.01780 Ver en origen

Número de citas: 11 (Web of Science) 9 (Scopus)

Differential outcomes training improves face recognition memory in children and in adults with Down syndrome

  • Esteban, Laura
  • Plaza, Victoria
  • Lopez-Crespo, Ginesa
  • Vivas, Ana B.
  • Estevez, Angeles F.

RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES - 1/6/2014

10.1016/j.ridd.2014.03.031 Ver en origen

Número de citas: 21 (Web of Science) 20 (Scopus)
Open Access

The differential outcomes procedure improves face recognition irrespective of their emotional valence

  • Plaza V.
  • Esteban L.
  • Estévez A.
  • Fuentes L.

PSICOLOGICA - 24/1/2013

Número de citas: 8 (Web of Science) 7 (Scopus)

Improving Delayed Face Recognition in Alzheimer's Disease by Differential Outcomes

  • Plaza, Victoria
  • Lopez-Crespo, Ginesa
  • Antunez, Carmen
  • Fuentes, Luis J.
  • Estevez, Angeles F.

NEUROPSYCHOLOGY - 1/7/2012

10.1037/a0028485 Ver en origen

Número de citas: 31 (Web of Science) 27 (Scopus)

Consecuencias diferenciales: mejorando el reconocimiento demorado de caras en adultos, envejecimiento normal y demencia tipo Alzheimer.

  • María Victoria Plaza Rodríguez
  • Luis José Fuentes Melero
  • Angeles F. Estévez

2012

Número de citas:
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 7

Web of Science: 8

Scopus: 6

Web of Science: 6

Última actualización de los datos: 20/11/24 3:08
Próxima recolección programada: 23/11/24 3:00