Perales Palacios, Francisco Javier Author
Actitud hacia la Ciencia: desarrollo y validación estructural del School Science Attitude Questionnaire (SSAQ)
- Francisco Javier Perales Palacios
- David Aguilera Morales
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias - 09/2019
10.25267/rev_eureka_ensen_divulg_cienc.2019.v16.i3.3103
Analysis of Chemical Bond Images Used in High School Textbooks Based on the Results of Educational Research
- Matus Leites, Liliana
- Benarroch Benarroch, Alicia
- Perales Palacios, Francisco Javier
ENSENANZA DE LAS CIENCIAS - 06/2008
Can we change our environmental behaviors? A descriptive study with university students
- Perales Palacios, Francisco Javier
- Aguilera Morales, David
REIDOCREA-REVISTA EECTRONICA DE INVESTIGACION Y DOCENCIA CREATIVA - 2018
Ciencia-Tecnología-Sociedad vs. STEM: ¿evolución, revolución o disyunción?
- Francisco Javier Perales Palacios
- David Aguilera
Ápice. Revista de Educación Científica - 24/01/2020
- ORCID
¿Cómo implementan la Educación Ambiental en sus aulas profesores de centros educativos rurales colombianos?
- Carlos Julio Galvis Riaño
- Francisco Javier Perales Palacios
- Yolanda Ladino Ospina
Contextos Educativos. Revista de Educación - 25/02/2019
- ORCID
- Web of Science
¿Cómo podemos ayudar a los maestros en formación a analizar los libros de texto de ciencias?
- Francisco Javier Perales Palacios
Universitas Tarraconensis Revista de Ciències de l Educació - 18/11/2019
- ORCID
Conceptions about environment and environmental education by teachers from rural schools in Bogotá - Colombia
- Carlos Julio Galvis-Riaño
- Francisco Javier Perales-Palacios
- Yolanda Ladino-Ospina
Ambiente & Sociedade - 1/1/2020
10.1590/1809-4422asoc20180200r1vu2020l4ao
- CiteScore: 0.7 (2020)
- SJR: 0.209 (2020
- SNIP: 0.369 (2020
- Scopus
- ORCID
Defective vision and achievement in Primary Education: A pilot study in Granada
- del Mar Lazaro, Ma
- Garcia, Jose-Antonio
- Perales, Francisco-Javier
REVISTA INTERUNIVERSITARIA DE FORMACION DEL PROFESORADO-RIFOP - 04/2013
Design and validation of a rubric for the evaluation of STEM teaching proposals (RubeSTEM)
- Aguilera D.
- García-Yeguas A.
- Perales-Palacios F.J.
- Vílchez-González J.M.
Revista Interuniversitaria de Formacion del Profesorado - 19/4/2022
- CiteScore: 0.5 (2021)
- SJR: 0.197 (2021
- SNIP: 0.243 (2021
Design, foundations and validation of a collaborative virtual programme in Environmental Education
- Ojeda-Barcelo, Fernando
- Gutierrez-Perez, Jose
- Perales-Palacios, F. Javier
Ensenanza de Las Ciencias - 1/03/2011
10.5565/rev/ec/v29n1.458 View source
- SJR Quartile: Q3
- JCR Impact Factor: 0.188 (2011)
- CiteScore: 1.5 (2020)
- SJR: 0.238 (2011
- SNIP: 0.441 (2011
- JCR Categories: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- SJR Categories: Education (Q3)
La evolución del conocimiento sobre la naturaleza corpuscular de la materia
- Alicia Benarroch Benarroch
- Nicolás Marín Martínez
- Francisco Javier Perales Palacios
La didáctica de las ciencias: tendencias actuales - 1999
- Dialnet
La resolución de problemas en física Francisco Javier Perales Palacios
Preconceptos de los alumnos en optica geométrica: un estudio correlacional
- Francisco Javier Perales Palacios
- Francisco Nievas Cazorla
IX Encuentros de didáctica de las ciencias experimentales : Crónica - Comunicaciones. [Tarragona], 12-17 septiembre de 1988 - 1989
- Dialnet
This author has no conferences.
This author has no patents.
Learning biology and geology through a participative teaching approach: the effect on student attitudes towards science and academic performance
- Aguilera D.
- Perales-Palacios F.
JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION - 1/1/2019
- SJR Quartile: Q2
- JCR Impact Factor: 0.764 (2019)
- CiteScore: 1.6 (2020)
- SJR: 0.379 (2020
- SNIP: 0.825 (2020
- JCR 5-year Impact Factor: 1.006
- JCR Categories: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- SJR Categories: Agricultural and Biological Sciences (miscellaneous) (Q2); Education (Q2)
h index
Scopus: 7
Web of Science: 8
i10 index
Scopus: 6
Web of Science: 7
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Other identifiers
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Research projects at UAL
-
Acronym P20_00094Since: October 5, 2021Until: December 31, 2022Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 38,072.00 EURRole: Investigador
-
Acronym PID2020-116097RB-I00Since: September 1, 2021Until: August 31, 2025Funded by: MECFunding / grant amount: 37,500.00 EURRole: Investigador
-
Acronym UAL2020-SEJ-D1784Since: January 1, 2021Until: December 31, 2022Funded by: Universidad de AlmeríaFunding / grant amount: 30,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym P11-SEJ-07385Since: April 30, 2013Until: April 30, 2017Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 93,175.75 EURRole: Investigador