Phillips-Silver, Jessica Autor
Promoting children's creative thinking through reading and writing in a cooperative learning classroom
- Segundo Marcos R.I.
- López Ferández V.
- Daza González M.T.
- Phillips-Silver J.
Thinking Skills and Creativity - 1/6/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 3,106 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 4,555 (2020)
- CiteScore: 5 (2020)
- SJR: 1,016 (2020)
- SNIP: 2,734 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,293
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Improving phonological skills and reading comprehension in deaf children: A new multisensory approach
- María Teresa Daza Gonzalez
- Jessica Phillips-Silver
- Nahuel Gioiosa Maurno
- Laura Fernández García
- Pamela Ruiz-Castañeda
Scientific Studies of Reading - 30/06/2022
- CiteScore: 6,8 (2021)
- SJR: 1,923 (2021)
- SNIP: 2,447 (2021)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Psychology: Feeling the beat: Movement influences infant rhythm perception
- Phillips-Silver J.
- Trainor L.
Science - 3/6/2005
- Cuartil SJR: Q1
- CiteScore: 46,8 (2020)
- SJR: 11,09 (2005)
- SNIP: 6,524 (2005)
- Categorías SJR: History and Philosophy of Science (Q1); Multidisciplinary (Q1)
Language skills and nonverbal cognitive processes associated with reading comprehension in deaf children
- Daza M.
- Phillips-Silver J.
- del Mar Ruiz-Cuadra M.
- López-López F.
Research in Developmental Disabilities - 1/12/2014
- Cuartil JCR: Q1 (2014)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,887 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,616 (2014)
- CiteScore: 4,1 (2020)
- SJR: 1,1 (2014)
- SNIP: 1,258 (2014)
- Impacto JCR a 5 años: 2,399
- Categorías JCR: EDUCATION, SPECIAL
- Categorías SJR: Clinical Psychology (Q1); Developmental and Educational Psychology (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Development of attention networks in deaf children: Support for the integrative hypothesis
- Daza M.
- Phillips-Silver J.
Research in Developmental Disabilities - 1/9/2013
- Cuartil JCR: Q1 (2013)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,735 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,507 (2013)
- CiteScore: 4,1 (2020)
- SJR: 1,098 (2013)
- SNIP: 1,328 (2013)
- Impacto JCR a 5 años: 2,869
- Categorías JCR: EDUCATION, SPECIAL
- Categorías SJR: Clinical Psychology (Q1); Developmental and Educational Psychology (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Born to dance but beat deaf: A new form of congenital amusia
- Phillips-Silver J.
- Toiviainen P.
- Gosselin N.
- Piché O.
- Nozaradan S.
- Palmer C.
- Peretz I.
Neuropsychologia - 1/4/2011
10.1016/j.neuropsychologia.2011.02.002
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,636 (null)
- CiteScore: 5,1 (2020)
- SJR: 2,591 (2011)
- SNIP: 1,443 (2011)
- Impacto JCR a 5 años: 4,504
- Categorías JCR: NEUROSCIENCES
- Categorías SJR: Behavioral Neuroscience (Q1); Cognitive Neuroscience (Q1); Experimental and Cognitive Psychology (Q1)
The ecology of entrainment: Foundations of coordinated rhythmic movement
- Phillips-Silver J.
- Aktipis C.
- Bryant G.
Music Perception - 1/9/2010
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,742 (null)
- CiteScore: 2,4 (2020)
- SJR: 0,733 (2010)
- SNIP: 1,063 (2010)
- Impacto JCR a 5 años: 1,675
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, EXPERIMENTAL
- Categorías SJR: Music (Q1)
Cochlear implant users move in time to the beat of drum music
- Phillips-Silver J.
- Toiviainen P.
- Gosselin N.
- Turgeon C.
- Lepore F.
- Peretz I.
Hearing Research - 1/3/2015
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 3,565 (null)
- CiteScore: 6,4 (2020)
- SJR: 1,886 (2015)
- SNIP: 1,466 (2015)
- Impacto JCR a 5 años: 3,126
- Categorías JCR: OTORHINOLARYNGOLOGY
- Categorías SJR: Sensory Systems (Q1)
Neuropsychological Development of Cool and Hot Executive Functions Between 6 and 12 Years of Age: A Systematic Review
- Fernández García L.
- Merchán A.
- Phillips-Silver J.
- Daza González M.T.
Frontiers in Psychology - 11/8/2021
- Factor Impacto JCR: 4,232 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,426
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Inattention, Impulsivity, and Hyperactivity in Deaf Children Are Not Due to Deficits in Inhibitory Control, but May Reflect an Adaptive Strategy
- Daza González M.T.
- Phillips-Silver J.
- López Liria R.
- Gioiosa Maurno N.
- Fernández García L.
- Ruiz-Castañeda P.
Frontiers in Psychology - 12/2/2021
- Cuartil JCR: Q1 (2021)
- Factor Impacto JCR: 4,232 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,914 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 4,426
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Auditory-Vestibulomotor Temporal Processing and Crossmodal Plasticity for Musical Rhythm in the Early Blind
- Jessica Phillips-Silver
- John W. VanMeter
- Josef P. Rauschecker
25/03/2020
- ORCID
CAPACIDAD DE APRENDIZAJE SECUENCIAL IMPLÍCITO EN NIÑOS OYENTES Y EN NIÑOS SORDOS CON Y SIN IMPLANTE COCLEAR
- Daza González, María Teresa
- Phillips-Silver, Jessica
- Gioiosa Maurno, Nahuel
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Fernández García, Laura
XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019
EFECTIVIDAD DE UN PROGRAMA DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN NIÑOS SORDOS
- Daza González, María Teresa
- Phillips-Silver, Jessica
- Gioiosa Maurno, Nahuel
- Fernández García, Laura
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Nanclares Simón, Adrián
- Poghosyan Kirakosyan, Anahit
7th International Congress of Educational Sciences and Development - 24/04/2019
- ORCID
- OAI-PMH
EFFECTIVENESS OF A READING MULTIMODAL TRAINING PROGRAM FOR DEAF CHILDREN
- Daza González, María Teresa
- Phillips-Silver, Jessica
- Gioiosa Maurno, Nahuel
- Fernández García, Laura
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Poghosyan Kirakosyan, Anahit
- Nanclares Simón, Adrián
15º Congreso SANP - 16ª Conferencia de Rehabilitación Neuropsicológica del NR-SIG-WFNR - 27/06/2019
Información de contacto
Correo electrónico: cts001@ual.es
Índice h
Scopus: 11
Web of Science: 4
Índice i10
Scopus: 11
Web of Science: 3
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
- El autor no participa actualmente en ningún proyecto.