Álvarez Cazorla, Dolores Autor

Open Access

Inhibition and working memory capacity modulate the mental space-time association

  • Isabel Carmona
  • Jose Rodriguez-Rodriguez
  • Dolores Alvarez
  • Carmen Noguera

Psychonomic Bulletin and Review - 1/1/2024

10.3758/s13423-024-02497-1

Número de citas:
Open Access

Cognitive inhibition abilities explain inter-individual variability in gender-space associations

  • Calvente A.
  • Noguera C.
  • Álvarez D.
  • Fernández S.
  • Carmona I.

Frontiers in Psychology - 1/1/2023

10.3389/fpsyg.2023.1130105

Número de citas:

Ten years younger: Practice of chronic aerobic exercise improves attention and spatial memory functions in ageing

  • Noguera C.
  • Sánchez-Horcajo R.
  • Álvarez-Cazorla D.
  • Cimadevilla J.

Experimental Gerontology - 1/03/2019

10.1016/j.exger.2018.10.019

Número de citas: 8 (Web of Science) 2 (Scopus)

Temperament and negative semantic priming in children 7 to 12 years old

  • Noguera C.
  • Álvarez D.
  • Carmona E.
  • Parra L.

Child Neuropsychology - 4/5/2015

10.1080/09297049.2014.913558

Número de citas: 3 (Web of Science) 3 (Scopus)

Itinéraires romans

  • Dolores Álvarez
  • Manuel A. Tost

Langues modernes - 2008

Número de citas:
  • Dialnet

Sensibilidad al funcionamiento de la atención ejecutiva de algunos tests estandarizados en niños de siete años

  • Luis J. Fuentes
  • Carmen González González de Mesa
  • Angeles F. Estévez
  • José Antonio Carranza Carnicero
  • María Teresa Daza
  • María Dolores Galián Conesa
  • Dolores Álvarez
... Ver más Contraer

Electronic journal of research in educational psychology - 2003

Número de citas:
  • Dialnet
Open Access

Sensitivity of certain standardised tests to executive attention functioning in seven-year-old children

  • Fuentes L.
  • González C.
  • Estévez A.
  • Carranza J.
  • Daza M.
  • Galián M.
  • Álvarez D.
... Ver más Contraer

Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/10/2003

Número de citas: 3 (Scopus)

Attentional deficits in Alzheimer's disease: A cognitive neuroscience approach,Déficit atencionales en la enfermedad de Alzheimer: Una aproximación desde la neurociencia cognitiva

  • Álvarez D.
  • Fuentes L.
  • Estévez A.

Psicologia Conductual - 1/1/2001

Número de citas: 1 (Scopus)

Explorando la red semántica a través del efecto de "priming" directo e indirecto mediante una tarea de elección forzada en el proceso de envejecimiento

  • Dolores Álvarez

2010

Número de citas:
  • Dialnet

La educación artística como disciplina: desarrollo de un modelo curricular para la educación artística en la formación inicial del profesorado de educación primaria

  • Dolores Álvarez
  • Asunción Jódar Miñarro

1996

Número de citas: 2 (Dialnet)
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Open Access

The implementation of expectancy-based strategic processes is delayed in normal aging

  • Noguera C.
  • Fernández S.
  • Álvarez D.
  • Carmona E.
  • Marí-Beffa P.
  • Ortells J.

PLOS ONE - 25/3/2019

10.1371/journal.pone.0214322

Número de citas: 11 (Web of Science) 11 (Scopus)
Open Access

The Influence of Working Memory Load on Expectancy-Based Strategic Processes in the Stroop-Priming Task

  • Ortells J.
  • Álvarez D.
  • Noguera C.
  • Carmona E.
  • de Fockert J.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 1/2/2017

10.3389/fpsyg.2017.00129

Número de citas: 8 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Individual Differences in Working Memory Capacity Modulates Semantic Negative Priming from Single Prime Words

  • Ortells J.
  • Noguera C.
  • Álvarez D.
  • Carmona E.
  • Houghton G.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 29/8/2016

10.3389/fpsyg.2016.01286

Número de citas: 16 (Web of Science) 12 (Scopus)

High and low schizotypal female subjects do not differ in spatial memory abilities in a virtual reality task

  • García-Montes J.
  • Noguera C.
  • Álvarez D.
  • Ruiz M.
  • Cimadevilla Redondo J.

COGNITIVE NEUROPSYCHIATRY - 3/9/2014

10.1080/13546805.2014.896786

Número de citas: 4 (Web of Science) 3 (Scopus)

The differential outcome effect as a useful tool to improve conditional discrimination learning in children

  • Estévez A.
  • Fuentes L.
  • Marí-Bêffa P.
  • González C.
  • Alvarez D.

LEARNING AND MOTIVATION - 1/2/2001

10.1006/lmot.2000.1060

Número de citas: 61 (Web of Science) 56 (Scopus)

Scopus: 3

Web of Science: 5

Scopus: 3

Web of Science: 3

Última actualización de los datos: 16/11/24 7:43
Próxima recolección programada: 23/11/24 3:00