García Navarro, María del Carmen Autor
“An Experience Teaching Lessing in Higher Education”
- Carmen García Navarro
Doris Lessing Studies - 2023
- ORCID
"Joy Harjo's Ethical Modes of Behavior Toward the Land"
- Carmen García Navarro
Revista de Estudios Norteamericanos - 2022
- Dialnet
- ORCID
The Fiction of Doris Lessing: Re-Envisioning Feminism by Ratna Raman
- García-Navarro C.
Tulsa Studies in Womens Literature - 1/9/2022
- CiteScore: 0,2 (2022)
- SJR: 0,106 (2022)
- SNIP: 0,132 (2022)
“Love is the mystery inside this walking”: Anne Carson on the Road to Compostela
- Carmen García Navarro
ES Review. Spanish Journal of English Studies - 9/11/2021
10.24197/ersjes.42.2021.179-197
- Dialnet
- ORCID
- OAI-PMH
“Affectivity and Intimacy in Doris Lessing’s Love, Again and Rosa Montero’s La carne”
- Carmen García Navarro
Lectora. Revista de Dones i Textualitat - 27/10/2021
- Dialnet
- ORCID
Sub-Saharan Women Trafficked for Sexual Exploitation: A Transdisciplinary Approach from the Paradigm of Resilience
- Garcia Navarro, Maria del Mar
- Garcia Navarro, Carmen
INVESTIGACIONES FEMINISTAS - 20/07/2021
- Dialnet
- ORCID
- Web of Science
"Halloween and Cultural Diversity in Pre-service Teachers Training".
- Carmen García Navarro
Cuestiones Pedagógicas - 1/07/2021
- ORCID
"Education and Female Agency in the Garden: Doris Lessing's "Flavours of Exile""
- Carmen García Navarro
Miscelánea: A Journal of English and American Studies - 30/06/2021
- Dialnet
- ORCID
- OAI-PMH
"Cultural Practices as Forms of Resilience and Agency in Tracy Chevalier’s "A Single Thread""
- Carmen García Navarro
Oceánide. - 2021
- Dialnet
- ORCID
- OAI-PMH
"'Oh, there are so many things I want to write'. Becoming an Author: Doris Lessing and the Whitehorn Letters from 1945 to 1949"
- Carmen García Navarro
International Journal of English Studies. - 2019
- Cuartil SJR: Q1
- Categorías SJR: Literature and Literary Theory (Q1); Cultural Studies (Q2); Language and Linguistics (Q2); Linguistics and Language (Q2); Education (Q4)
- Dialnet
- ORCID
- OAI-PMH
Identity, Violence and Resilience in 21st-Century Black British and American Women’s Fiction
- Carmen García Navarro
- Nuria Torres
Peter Lang Publishers - 2024
- ORCID
New Critial Perspectives on Ageing Women in the Writings of Doris Lessing
- Carmen García Navarro
Peter Lang Publishers - 2024
- ORCID
“Co-creating Resilient Practices in Aminatta Forna’s Happiness”
- Carmen García Navarro
Identity, Violence and Resilience in 21st-Century Black British and American Women’s Fiction, edited by Nuria Torres and Carmen García Navarro. Peter Lang Publishers - 2024
- ORCID
- OAI-PMH
“Joy Harjo: Escrituras para Otro Mundo”
- Carmen García Navarro
La Mujer y el Texto. Nuevas Propuestas Críticas Literarias - 2023
- ORCID
“Emilia Pardo Bazán: Un Acercamiento a sus Apuntes y Artículos sobre Difusión de Literatura Inglesa"
- Carmen García Navarro
Literaturas, Mujeres y Silencio. Formas de Silenciamiento Femenino en la Literatura Reciente. Peter Lang Publishers - 2023
- ORCID
""A Bigger Life": Place and Identity Construction in Deborah Levy's Hot Milk"
- Carmen García Navarro
Más allá del Significante. Nuevas Propuestas para el Estudio de la Mujer en la Literatura - 2022
- ORCID
“Pedagogy of Care in the Master’s Degree in Secondary Education Teaching through Joy Harjo’s Poetry”
- Carmen García Navarro
- Manuel José López-Martínez
Transferencia del Conocimiento en Humanidades y Ciencias Jurídicas. Innovación Docente y Educativa en el Ámbito de las Filologías, la Lengua y el Derecho - 2022
- Dialnet
- ORCID
- OAI-PMH
Book Review of "The Fiction of Doris Lessing: Re-envisioning Feminism, by Ratna Raman. New Delhi: Bloomsbury, 2021. 317 pp. Hardback"
- Carmen García Navarro
Tulsa Studies in Women's Literature (TSWL) - 12/2022
- ORCID
THE FICTION OF DORIS LESSING: RE-ENVISIONING FEMINISM
- Garcia-Navarro, Carmen
TULSA STUDIES IN WOMENS LITERATURE - 09/2022
“La música afroamericana para hablar de discriminación en el aula de idiomas: una propuesta didáctica”
- Carmen García Navarro
La Innovación Educativa en la Práctica Docente de Educación Secundaria - 2021
- Dialnet
- ORCID
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
“Voces, Contenidos y Espacios Ausentes en la Cultura Escolar Formal para Fortalecer la Formación Inicial”
Repositorio de la Universidad de Almería. http://repositorio.ual.es/bitstream/handle/10835/4649/Articulos%20Innovacion%20Docente%202014_15%20y%202015_16.pdf?sequence=13&isAllowed=y Artículo nº 17 de la colección, paginación simple. - 2016
- ORCID
Índice h
Scopus: 0
Web of Science: 0
Índice i10
Scopus: 0
Web of Science: 0
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo SEJ2004-06385Desde: 13 de diciembre de 2004Hasta: 12 de junio de 2008Financiado por: MECImporte de financiación: 9.200,00 EURRol: Investigador