Garzón Umerekova, Angélica Autor

Open Access

Self-regulation assessment: A validation study

  • Angélica Garzón Umerenkova
  • Jesús De la Fuente Arias

ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/9/2024

10.25115/ejrep.v22i63.9438

Número de citas:
Open Access

The big five factors as differential predictors of self-regulation, achievement emotions, coping and health behavior in undergraduate students

  • Fuente J.d.l.
  • Sander P.
  • Garzón Umerenkova A.
  • Urien B.
  • Pachón-Basallo M.
  • O Luis E.

BMC Psychology - 1/12/2024

10.1186/s40359-024-01768-9

Número de citas:
Open Access

Procrastination frequency and reasons: impact of high-school year, gender, self-regulation, and self-efficacy

  • Erika Andrea Malpica-Chavarria
  • Angélica Garzón-Umerenkova

Revista Fuentes - 1/1/2024

10.12795/revistafuentes.2024.23502

Número de citas:

Caracterización psicométrica de la prueba de procrastinación PASS en alumnos de educación secundaria colombianos

  • Angélica Garzón-Umerenkova
  • Érika-Andrea Chavarria-Malpica
  • Javier Gil-Flores

Estudios sobre Educación - 3/07/2024

10.15581/004.48.001

  • ORCID

EXPERIENCES AND EMOTIONS ON PROCRASTINATION IN UNIVERSITY STUDENTS WITH DIFFERENT LEVELS OF ACADEMIC RISK

  • Umerenkova A.G.
  • Flores J.G.

REVISTA ESPANOLA DE ORIENTACION Y PSICOPEDAGOGIA - 1/4/2022

10.5944/reop.vol.33.num.1.2022.33752

Número de citas:
Open Access

Self- vs. External-Regulation Behavior Scale™ in different psychological contexts: A validation study

  • de la Fuente J.
  • Pachón-Basallo M.
  • Martínez-Vicente J.M.
  • Peralta-Sánchez F.J.
  • Garzón-Umerenkova A.
  • Sander P.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 26/10/2022

10.3389/fpsyg.2022.922633

Número de citas: 5 (Web of Science)
Open Access

Effect of Personal and Contextual Factors of Regulation on Academic Achievement during Adolescence: The Role of Gender and Age

  • De la Fuente, J.
  • Erika Andrea Malpica-Chavarria
  • Angélica Garzón
  • Mónica Pachón-Basallo

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/9/2021

10.3390/ijerph18178944

Número de citas: 9 (Web of Science)
Open Access

Cross-Sectional Study of Resilience, Positivity and Coping Strategies as Predictors of Engagement-Burnout in Undergraduate Students: Implications for Prevention and Treatment in Mental Well-Being

  • de la Fuente J.
  • Santos F.H.
  • Garzón-Umerenkova A.
  • Fadda S.
  • Solinas G.
  • Pignata S.

FRONTIERS IN PSYCHIATRY - 16/2/2021

10.3389/fpsyt.2021.596453

Número de citas: 22 (Web of Science) 5 (Scopus)
Open Access

Self-Regulation and Regulatory Teaching as Determinants of Academic Behavioral Confidence and Procrastination in Undergraduate Students

  • de la Fuente J.
  • Sander P.
  • Garzón-Umerenkova A.
  • Vera-Martínez M.M.
  • Fadda S.
  • Gaetha M.L.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 10/2/2021

10.3389/fpsyg.2021.602904

Número de citas: 19 (Web of Science) 3 (Scopus)

Hacia mejores prácticas en el aprendizaje en línea: fomento de la autorregulación del alumnado

  • Angélica Garzón Umerenkova
  • Pedro Organista Díaz

Administración & Desarrollo - 30/06/2021

10.22431/25005227.vol51n1.1

  • ORCID

Diseño y validación de contenido del cuestionario de rehabilitación psicológica de lesión deportiva (PsyReSport)

  • Laura Riaño Aranguren
  • María Clara Rodríguez Salazar
  • Angélica Garzón Umerenkova

24/07/2023

10.61676/9786289532425.10

  • ORCID

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Características y dimensiones de la procrastinación académica en estudiantes universitarios colombianos

  • Angélica Garzón Umerenkova
  • Jesus De la Fuente Arias

Diálogos sobre Investigación: Avances Científicos Konrad Lorenz - 2019

10.14349/kl2019001.3

  • ORCID

Scopus: 10

Web of Science: 12

Scopus: 10

Web of Science: 12

Última actualización de los datos: 21/12/24 8:20
Próxima recolección programada: 28/12/24 3:00