Garzón Umerekova, Angélica Autor
Academic procrastination in non-traditional college students
- Garzon-Umerenkova, Angelica
- Gil-Flores, Javier
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/12/2017
- Cuartil JCR: Q2 (2017)
- Cuartil SJR: Q3
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,387 (2017)
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0,263 (2017)
- SNIP: 0,764 (2017)
- Categorías SJR: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Academic Procrastination In Non-Traditional College Students
- Angélica Garzón-Umerenkova
- Javier Gil-Flores
Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 2017
- Cuartil SJR: Q3
- Categorías SJR: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- ORCID
Acrylamide levels in selected Colombian foods
Food Additives and Contaminants Part B-Surveillance - 1/1/2015
- Factor Impacto JCR: 1,467 (2015)
- CiteScore: 4,8 (2020)
- SJR: 0,566 (2015)
- SNIP: 0,682 (2015)
- Impacto JCR a 5 años: 1,388
- Categorías JCR: TOXICOLOGY
A Linear Empirical Model of Self-Regulation on Flourishing, Health, Procrastination, and Achievement, Among University Students
- Garzón-Umerenkova A.
- Fuente J.
- Amate J.
- Paoloni P.
- Fadda S.
- Pérez J.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 13/4/2018
- Cuartil JCR: Q2 (2018)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,129 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,613 (2018)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,997 (2018)
- SNIP: 1,087 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 3,916
- Categorías JCR: VIROLOGY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Applying the <i>SRL vs</i>. <i>ERL Theory</i> to the Knowledge of Achievement Emotions in Undergraduate University Students
- de la Fuente J.
- Martínez-Vicente J.
- Peralta-Sánchez F.
- Garzón-Umerenkova A.
- Vera M.
- Paoloni P.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 18/9/2019
- Cuartil JCR: Q2 (2019)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,067 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,981 (2019)
- CiteScore: 3,2 (2019)
- SJR: 0,914 (2019)
- SNIP: 1,2 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 2,722
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Caracterización psicométrica de la prueba de procrastinación PASS en alumnos de educación secundaria colombianos
- Angélica Garzón-Umerenkova
- Érika-Andrea Chavarria-Malpica
- Javier Gil-Flores
Estudios sobre Educación - 3/07/2024
- ORCID
Combined Effect of Levels in Personal Self-Regulation and Regulatory Teaching on Meta-Cognitive, on Meta-Motivational, and on Academic Achievement Variables in Undergraduate Students
- de la Fuente J.
- Sander P.
- Martínez-Vicente J.
- Vera M.
- Garzón A.
- Fadda S.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 23/2/2017
- Cuartil JCR: Q2 (2017)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,089 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,774 (2017)
- CiteScore: 2,4 (2018)
- SJR: 1,043 (2017)
- SNIP: 1,031 (2017)
- Impacto JCR a 5 años: 2,749
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Cross-Sectional Study of Resilience, Positivity and Coping Strategies as Predictors of Engagement-Burnout in Undergraduate Students: Implications for Prevention and Treatment in Mental Well-Being
- de la Fuente J.
- Santos F.H.
- Garzón-Umerenkova A.
- Fadda S.
- Solinas G.
- Pignata S.
FRONTIERS IN PSYCHIATRY - 16/2/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 5,435 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,464 (2021)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 1,363 (2020)
- SNIP: 1,291 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 5,556
- Categorías JCR: PSYCHIATRY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Demographic, academic and personal traits associated with three types of procrastination in university students
- Garzon Umerenkova, Angelica
- Gil-Flores, Javier
- de la Fuente Arias, Jesus
BORDON-REVISTA DE PEDAGOGIA - 9/03/2020
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,62 (2020)
- CiteScore: 1,2 (2020)
- SJR: 0,289 (2020)
- SNIP: 0,574 (2020)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Effect of Levels of Self-Regulation and Situational Stress on Achievement Emotions in Undergraduate Students: Class, Study and Testing
- Jesús de la Fuente
- Paola Verónica Paoloni
- Manuel Mariano Vera-Martínez
- Angélica Garzón-Umerenkova
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 16/6/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 3,39 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,958 (2020)
- CiteScore: 3,4 (2020)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,356 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,789
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Diseño y validación de contenido del cuestionario de rehabilitación psicológica de lesión deportiva (PsyReSport)
- Laura Riaño Aranguren
- María Clara Rodríguez Salazar
- Angélica Garzón Umerenkova
24/07/2023
- ORCID
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Características y dimensiones de la procrastinación académica en estudiantes universitarios colombianos
- Angélica Garzón Umerenkova
- Jesus De la Fuente Arias
Diálogos sobre Investigación: Avances Científicos Konrad Lorenz - 2019
- ORCID
Índice h
Scopus: 10
Web of Science: 12
Índice i10
Scopus: 10
Web of Science: 12
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo UAL18-SEJ-D031-ADesde: 1 de octubre de 2019Hasta: 30 de septiembre de 2021Financiado por: Universidad de AlmeríaImporte de financiación: 60.200,00 EURRol: Colaborador