Mañas Mañas, Israel Autor

Open Access

Adapted aquatics program for senior dependents: Psychological, physical and physiological benefits | Programa de natación adaptada para personas mayores dependientes: Beneficios psicológicos, físicos y fisiológicos1

  • Antonio J.
  • Aguilar Parra J.
  • Cangas Díaz A.
  • Torrecillas J.
  • Justo C.
  • Mañas I.

Revista de Psicologia del Deporte - 20/2/2012

Número de citas: 1 (Web of Science) 6 (Scopus)

Analyzing contextual cues in equivalence responding using stimulus animation

Unpublished paper. - 2005

  • ORCID
Open Access

Differential Effect of Level of Self-Regulation and Mindfulness Training on Coping Strategies Used by University Students

  • Fuente Arias, Jesús de la
  • Mañas Mañas, Israel
  • Franco Justo, Clemente
  • Cangas Díaz, Adolfo Javier
  • Soriano Ayala, Encarnación

International Journal of Environmental Research and Public Health - 11/10/2018

10.3390/ijerph15102230

Efectos de un programa de entrenamiento en conciencia plena (mindfulness) en el estado emocional de estudiantes universitarios

  • Fuente Arias, Jesús de la
  • Franco Justo, Clemente
  • Mañas Mañas, Israel

ESE : Estudios sobre educación - 2010

Número de citas: 16 (Dialnet)
  • Dialnet

Equivalence responding: Experimental procedures

Unpublished paper. - 2005

  • ORCID

Establishing equivalence responding using animated stimulus observation procedures (ASPOPs)

Unpublished paper. - 2005

  • ORCID

Improvement of the symptoms of anxiety and anxiety sensitivity through the application of a mindfulness meditation | Reducción de los síntomas de ansiedad y sensibilidad a la ansiedad mediante la aplicación de un programa de meditación mindfulness

  • Yagüe, L.
  • Sánchez-Rodríguez, A.I.
  • Mañas, I.
  • Gómez-Becerra, I.
  • Franco, C.

Psychology, Society and Education - 2016

  • ORCID

Improvement of the symptoms of anxiety and anxiety sensitivity through the application of a mindfulness meditation,Reducción de los síntomas de ansiedad y sensibilidad a la ansiedad mediante la aplicación de un programa de meditación mindfulness

  • Laura Yagüe López
  • Ana Isabel Sánchez Rodríguez
  • Israel Mañas Mañas
  • Inmaculada Gómez Becerra
  • Clemente Franco Justo

Psychology, Society and Education - 2016

10.25115/psye.v8i1.545

Número de citas: 2 (Web of Science) 3 (Dialnet)

Improving the graphic creativity levels of Latin American high school students currently living in Spain by means of a mindfulness program

Procedia - Social and Behavioral Sciences - 1/01/2014

  • ORCID
Open Access

Incremento del rendimiento académico, mejora del autoconcepto y reducción de la ansiedad en estudiantes de bachillerato a través de un programa de entrenamiento en mindfulness (conciencia plena)

  • Mañas Mañas, Israel
  • Franco Justo, Clemente
  • Cangas Díaz, Adolfo Javier
  • Gallego Antonio, José

Encuentros en Psicología - 1/01/2011

Acquiring the earliest relational operants: Coordination, difference, opposition, comparison, and hierarchy

Derived relational responding: Applications for learners with autism and other developmental disabilities: A progressive guide to change - 1/01/2009

  • ORCID

Educación consciente: Mindfulness (Atención Plena) en el ámbito educativo: Educadores conscientes formando a seres humanos conscientes

  • Mañas Mañas, Israel
  • Franco Justo, Clemente
  • Gil Montoya, María Dolores
  • Gil Montoya, Consolación

Alianza de civilizaciones, políticas migratorias y educación - 2014

Número de citas: 14 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Efectos del mindfulness sobre la ira y la agresividad durante la conducción

  • Israel Mañas Mañas
  • Adolfo J. Cangas
  • José Manuel Aguilar Parra

Educación, salud y psicología: logros y retos de futuro - 2018

Número de citas:
  • Dialnet
Open Access

Exploring the effects of a mindfulness program for students of secondary school

  • Franco C.
  • Cangas A.
  • Mañas I.
  • Gallego J.

Governance, Communication, and Innovation in a Knowledge Intensive Society - 30/6/2013

10.4018/978-1-4666-4157-0.ch013

Número de citas: 2 (Scopus)

Exploring the effects of mindfulness program for students of secondary school

Governance, Communication, and Innovation in a Knowledge Intensive Society - 1/01/2011

  • ORCID

Formación de relaciones de equivalencia empleando procedimientos de observación de emparejamiento de estímulos animados

  • Luciano Soriano, María Carmen
  • Barnes-Holmes, Dermot

Lectura: Universidad de Almería. Pags: 0 - 2015

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Integrando el aprendizaje cooperativo y la atención plena (mindfulness) en el desarrollo de competencias

Propuestas de actividades y metodologías específicas para la mejora del bilingüismo en ingeniería - 1/01/2012

  • ORCID

La teoría del marco relacional: Una teoría del aprendizaje para el diseño de software educativo

Avances en informática educativa - 1/01/2004

  • ORCID

Mindfulness en ámbitos educativos

Mindfulness: Fundamentos y aplicaciones - 1/01/2018

  • ORCID

Mindfulness en el contexto de la actividad física y el deporte: La aceptación de la experiencia como alternativa al control

Actividad física y deporte adaptado - 1/01/2014

  • ORCID

A brief training program with ACT and ACT-FAP to enhance the health of public administration employees

Póster presentado en la Conference on ACT and Contextual Behavioural Science, Edimburgo, Escocia. - 2016

  • ORCID

A case study of intimate partner violence treated by contextual therapies

Comunicación presentada en la 2nd World Conference on ACT, RFT, and Contextual Behavioural Science, Londres, Gran Bretaña. - 2006

  • ORCID

Acceptance and commitment therapy on muscular atrophy: Case study

Comunicación presentada en la 2nd World Conference on ACT, RFT, and Contextual Behavioural Science, Londres, Gran Bretaña. - 2006

  • ORCID

Análisis de los procesos psicológicos implicados en la meditación vipassana: Aportaciones a la psicología clínica y de la salud

Trabajo presentado en la Comisión de Psicología Clínica y de la Salud del Ilmo. Colegio Oficial de Psicólogos de Andalucía Oriental, ciudad de Almería, (septiembre de 2008). - 2008

  • ORCID

Animación de estímulos y aprendizaje relacional derivado

2006

  • ORCID

Aplicaciones clínicas de las aproximaciones basadas en mindfulness para niños y adolescentes

Comunicación presentada en el IX Congreso Nacional de Psicología Clínica, San Sebastián-Donostia, España. - 2011

  • ORCID

Apuntes del curso de meditación vipassana de 10 días tal y como la enseña S. N. Goenka en la tradición de Sayagui U Ba Khin

Centro de Meditación Vipassana de España, Dhamma Neru, Barcelona, España (agosto). - 2008

  • ORCID

Apuntes del curso de meditación Week End D'enseignement Lerab Ling

Centro de Meditación Tibetan Buddhist Retreat Centre, Francia. - 2004

  • ORCID

Apuntes del curso Lu Jong impartido por el Venerable Tulku Lama Lobsang

Universidad de Almería, España (septiembre). - 2004

  • ORCID

Atención plena (mindfulness) en la práctica del pádel

  • Israel Mañas Mañas
  • Clemente Franco
  • Consolación Gil Montoya
  • María Dolores Gil Montoya
  • Jesús del Aguila Martínez

Comunicación presentada en el II Congreso Nacional de Sensibilización al Estigma Social en Salud Mental y III Congreso Internacional de Actividad Física y Deporte Adaptado, Almería, España. - 2014

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Open Access

Differential Effect of Level of Self-Regulation and Mindfulness Training on Coping Strategies Used by University Students

  • Sanchez-Garcia, Ruben
  • Sanchez Sorzano, Carlos Oscar
  • Maria Carazo, Jose
  • Segura, Joan

INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/10/2018

10.3390/ijerph15102230 Ver en origen

Número de citas: 30 (Web of Science) 15 (Scopus)

Effect of a Mindfulness Program on Stress, Anxiety and Depression in University Students

  • Adolfo J. Cangas
  • José Gallego Antonio
  • Álvaro Ignacio Langer Herrera
  • Israel Mañas Mañas
  • José Manuel Aguilar Parra

SPANISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY - 20/2/2014

10.1017/sjp.2014.102

Número de citas: 99 (Web of Science) 61 (Scopus) 11 (Dialnet)
Open Access

Effects of a Mindfulness and Physical Activity Programme on Anxiety, Depression and Stress Levels in People with Mental Health Problems in a Prison: A Controlled Study

  • Jose Gallego
  • Adolfo J. Cangas
  • Israel Mañas Mañas
  • Jose Manuel Aguilar
  • Álvaro Langer
  • Noelia Navarro
  • María-Jesús Lirola
... Ver más Contraer

HEALTHCARE - 13/2/2023

10.3390/healthcare11040555

Número de citas: 3 (Web of Science) 1 (Scopus)

Improving Life Habits through Mindfulness in University Students: A Randomized Controlled Trial

10.20944/preprints202006.0265.v1

  • ORCID
Open Access

Improving motivation in Latin American immigrants through a mindfulness-based program: a randomized study

  • Franco C.
  • Soriano E.
  • Amutio A.
  • Mañas I.

TERAPIA PSICOLOGICA - 1/4/2020

10.4067/s0718-48082020000100005

Número de citas: 4 (Web of Science) 2 (Scopus)

Improving Psychosocial Functioning in Mastectomized Women Through a Mindfulness-Based Program: Flow Meditation

  • Franco C.
  • Amutio A.
  • Mañas I.
  • Sánchez-Sánchez L.
  • Mateos- Pérez E.

INTERNATIONAL JOURNAL OF STRESS MANAGEMENT - 1/2/2020

10.1037/str0000120

Número de citas: 9 (Web of Science) 5 (Scopus)
Open Access

Learning Mindfulness for Enhancing Relaxation and Self-Efficacy on Academic Performance in High School Students

  • Amutio Kareaga, Alberto
  • Franco Justo, Clemente
  • Gázquez Linares, José Jesús
  • Mañas Mañas, Israel

UNIVERSITAS PSYCHOLOGICA - 1/04/2015

10.11144/javeriana.upsy14-2.apcp

Número de citas: 15 (Web of Science) 16 (Scopus) 11 (Dialnet)
Open Access

Promoting a Healthy Lifestyle through Mindfulness in University Students: A Randomized Controlled Trial

  • Encarnación Soriano-Ayala
  • Alberto Amutio
  • Clemente Franco
  • Israel Mañas

NUTRIENTS - 14/8/2020

10.3390/nu12082450

Número de citas: 20 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Reducing anxiety, geriatric depression and worry in a sample of older adults through a mindfulness training program

  • Franco C.
  • Amutio A.
  • Mañas I.
  • Gázquez J.
  • Pérez-Fuentes M.

TERAPIA PSICOLOGICA - 1/1/2017

10.4067/s0718-48082017000100007

Número de citas: 17 (Web of Science) 9 (Scopus)

Reducing Teachers' Psychological Distress through a Mindfulness Training Program

  • Franco C
  • Mañas I
  • Cangas AJ
  • Moreno E
  • Gallego J

SPANISH JOURNAL OF PSYCHOLOGY - 1/11/2010

10.1017/s1138741600002328

Número de citas: 69 (Web of Science) 59 (Scopus) 12 (Dialnet)

Scopus: 7

Web of Science: 7

Scopus: 6

Web of Science: 6

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 14/11/24 7:53
Próxima recolección programada: 16/11/24 3:00